تبدیل و سواپ در تراست ولت؛ راهنمای تصویری و قدم‌به‌قدم

تبدیل و سواپ در تراست ولت؛ راهنمای تصویری و قدم‌به‌قدم

بازار ارزهای دیجیتال انقدر شگفت‌انگیز است که شما را از هر بار خرید ارزها در صرافی و پرداخت چند مرحله کارمزد معاف می‌کند. تنها کافیست تا ارز را Swap کرده و ارزهای خود را به هر ارزی که خواستید تبدیل کنید. اما چطور؟ در این مقاله از بلاگ توکن باز قصد داریم نحوه سواپ در یکی از بهترین کیف پول‌های جهان یعنی تراست ولت را بررسی کنیم. با ما در مقاله سواپ در تراست ولت همراه باشید.

سواپ چیست؟

پیش از آموزش سواپ در تراست ولت به چیستی این مفهوم جذاب می‌پردازیم. سواپ در لغت به معنای جابه‌جا کردن و مبادله است و در Trust Wallet نیز چنین معنایی دارد. چنین فرایندی را با مثال توضیح می‌دهیم، فرض کنید کاردانو دارید و می‌خواهید آن را به اتریوم تبدیل کنید. با استفاده از سواپ و تنها یک کلیک می‌توانید ADA را به ETH تبدیل کرده و ارزها را با یکدیگر مبادله کنید. حتی فراتر از ارزهای یک شبکه، می‌توانید ارزها را در شبکه‌های دیگر مثل اتریوم به بایننس اسمارت چین نیز تبدیل کنید و البته در این شرایط باید کارمزد بیشتری بپردازید.

آموزش سواپ در تراست ولت

فرایند صفرتاصد سواپ در تراست ولت را به‌صورت تصویری آموزش می‌دهیم اما پیش از هرچیز باید برنامه تراست ولت یا افزونه آن برای مرورگر را نصب کنید. برای دانلود برنامه موبایلی تراست در اندروید از این لینک استفاده کرده و برای دانلود در iOS نیز از این لینک استفاده کنید. پس از نصب، کیف پول خود را بسازید و حتما عبارت بازیابی و رمز عبور را یادداشت کنید. سپس مراحل زیر را برای سواپ دنبال کنید.

  • در صفحه اصلی روی دکمه Swap در گوشه صفحه کلیک کنید. علاوه‌بر این می‌توانید دکمه سواپ را از صفحه مخصوص هر کوین انتخاب کنید.
انتخاب گزینه Swap در تراست ولت
انتخاب گزینه Swap در تراست ولت
  • در مرحله بعدی ارزی که قصد دارید تبدیل شود را از بین ارزها انتخاب کنید، ما هم ارز ماتیک را انتخاب کردیم.
انتخاب ارز برای سواپ
انتخاب ارز برای سواپ
  • در سومین مرحله ارزی قصد دارید آن را به‌دست آورید را انتخاب کرده و به‌عنوان مثال ما به دنبال ارز USDC هستیم.
  • در مرحله چهارم مقداری که قصد دارید سواپ شود را انتخاب کرده و روی دکمه Preview Swap کلیک کنید تا پیش‌نمایش مبادله به شما نشان داده شود.
گزینه‌های مرتبط با سواپ ازجمله مقدار دارایی‌ها، تامین‌کننده و ...
گزینه‌های مرتبط با سواپ ازجمله مقدار دارایی‌ها، تامین‌کننده و …
  • جزئیات مبادله را بررسی کرده و درصورت صحت اطلاعات با کلیک روی Confirm Swap مبادله را نهایی کنید.
تایید سواپ در تراست ولت
تایید سواپ در تراست ولت

حتما بخوانید: آموزش استیک ترون در تراست ولت

امکان سواپ به چه روش‌هایی در تراست ولت وجود دارد؟

تراست ولت از دو نوع سواپ یعنی مبادله درون بلاکچینی و مبادله بین بلاکچینی پشتیبانی می‌کند. در مدل اول یعنی مبادله درون بلاکچینی می‌توانید ارزها را در یک شبکه سواپ کرده و آنها را با یکدیگر مبادله کنید. نوع دوم یعنی مبادله بین بلاکچینی پیشرفته‌تر است و می‌توانید ارزها را بین شبکه‌های مختلف سواپ کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید کاردانو در شبکه اتریوم را به ماتیک در شبکه پالیگان تبدیل کنید. به هر ترتیب تراست ولت فرایندی روان و بدون دردسر را تضمین می‌کند.

تبدیل تتر به ترون در تراست ولت به چه صورت است؟

برای تبدیل تتر به ترون در تراست ولت ابتدا تتر را خریداری کرده یا به ولت خود واریز کنید. برای شناسایی بهترین قیمت تتر می‌توانید از توکن باز استفاده کرده و بهترین قیمت خرید و فروش بین صرافی‌های ایرانی را شناسایی کنید. پس از شارژ موجودی تتر، روی این ارز کلیک کرده و در مرحله بعد دکمه Swap را انتخاب کنید. سپس ترون را انتخاب کنید و با کلیک روی  Preview Swap پیش‌نمایش مبادله را مشاهده کنید. درصورت تایید جزئیات Confirm Swap را انتخاب کرده و مبادله را انجام دهید.

مشکل سواپ در تراست ولت چیست؟

در واقع سواپ در تراست ولت مشکل چندانی ندارد و به آسانی انجام می‌شد اما یک راه بسته شده و آن تبدیل ارز از استاندارد BEP20 به TRC20 است. علاوه‌بر این امکان سواپ بیت کوین نیز در تراست ولت وجود ندارد و برای تبدیل بیت کوین باید از صرافی استفاده کنید.

سخن پایانی

سواپ در ارزهای دیجیتال یک میان‌بُر منطقی و جذاب است که کارمزد شما را به‌طرز چشمگیری کاهش داده و در کسری از ثانیه انجام می‌شود. حتی با سواپ در شبکه‌های لایه 2 ازجمله پالیگان، کاردانو و … دیگر نیازی به پرداخت کارمزد چشمگیر نخواهد بود. شما همراهان توکن باز چه تجربه‌ای از سواپ ارزها دارید؟ هر سوالی که داشتید را در بخش کامنت‌ها مطرح کنید تا در کمترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم. از اینکه تا پایان مقاله سواپ در تراست ولت همراه ما بودید سپاسگزاریم.

منبع: Trust Wallet

سوالات پر تکرار

2 دیدگاه روشن تبدیل و سواپ در تراست ولت؛ راهنمای تصویری و قدم‌به‌قدم

  • سلام ارزanc را تو تراست ولت میتونم تبدیل به یه ارز دیگر بکنم؟؟

  • سلام.من بیت کوین سواپ کردم به دوج اما هنوز نیومده تو حساب تراست ولت و موجودی بیت کوین صفر شده باید چکار کنم؟؟؟

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.