چطور ارز دیجیتال خودمان را بسازیم؟

چگونه ارز دیجیتال بسازیم

ارزهای دیجیتال و دارایی‌های دیجیتال غیرمتمرکز دیگر، مانند توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTها)، دامنه‌ای همواره در حال تکامل از موارد استفاده قدرت‌گرفته از بلاک‌چین را برای صنایع در حال ادغام فراهم می‌آورند، که شامل مواردی مانند تامین مالی غیرمتمرکز (DeFi)، هم وب ۲ و هم وب ۳، اینترنت اشیاء (IoT) و هوش مصنوعی (AI) می‌شود.



اگر تا به حال به فکر پیروی از گام‌های نوآورانه آقایان ساتوشی و ویتالیک برای ایجاد ارز دیجیتال خودتان برای کمک به ساخت آینده پول بوده‌اید، پس برای یک سفر هیجان‌انگیز اما بسیار چالش‌برانگیز آماده باشید.

در این مقاله مقدماتی، نگاهی خواهیم داشت به آنچه لازم است تا ارز دیجیتال خودتان را ایجاد کنید، و گزینه‌های مختلفی که در اختیار شما قرار دارد.

چه چیزهایی را پیش از شروع باید درک کنید

چیزهای زیادی وجود دارد که پیش از شروع فرآیند پیچیده طراحی ارز دیجیتال خود باید درک کنید. دقیقاً مانند هر دارایی دیجیتالی در وب، شما نیاز دارید تا دارایی جدید را به شکل مؤثری بازاریابی کنید تا اطمینان حاصل شود که توسط یک جامعه پذیرفته می‌شود.

بیایید با مبانی شروع کنیم:

زمانی که ارز دیجیتالی ایجاد می‌کنید، ۲ گزینه دارید تا یا یک کوین یا یک توکن ایجاد کنید. یک کوین بر روی بلاک‌چین خودش کار می‌کند، در حالی که یک توکن بر روی یک شبکه موجود ساخته می‌شود. هر دو برای امنیت و غیرمتمرکزسازی به بلاک‌چین تکیه دارند.

سه راه اصلی برای ایجاد کردن یک ارز دیجیتال وجود دارد: ساختن بلاک‌چین خودتان (کوین)، تغییر دادن یک بلاک‌چین موجود (کوین)، یا ساختن بر روی یک بلاک‌چین موجود (توکن). برای انتخاب گزینه درست برای پروژه خود، شما نیاز دارید تا پیش از آن، عوامل اضافی مانند قانونی بودن، موارد استفاده، توکنومیک (اقتصاد توکن)، و هزینه‌های راه‌اندازی را بسنجید.

بسته به مسیری که انتخاب می‌کنید، ممکن است به دانش فنی و برنامه‌نویسی از سطح پایه تا تخصصی و همچنین تعهد قابل توجهی از زمان، پول و سایر منابع (صبر، پشتکار و کمی دیوانگی) نیاز داشته باشید. در نهایت، حفظ، پرورش و رشد ارز دیجیتال خود در طول زمان بزرگترین چالش خواهد بود.

چرا یک بلاک‌چین به ارز دیجیتال نیاز دارد؟

درک اینکه چرا ارزهای دیجیتال واقعاً وجود دارند، مهم است. آن‌ها توسط بلاک‌چین‌های عمومی به عنوان پاداش برای تشویق ارائه‌دهندگان خدمات زیرساخت شبکه خود (مانند استخراج یا اعتبارسنجی استیکینگ) که به امنیت و مقیاس‌پذیری زنجیره و پردازش معاملات و کاربران کمک می‌کنند، تولید می‌شوند، که از طریق تعاملات خود (مانند رأی‌گیری DAO) و معاملات به رشد شبکه کمک می‌کنند. بدون کریپتوها، دلیلی برای شرکت‌کنندگان شبکه برای ارائه و نگهداری تجهیزات خود و/یا سرمایه‌گذاری استیکینگ به نفع بلاک‌چین وجود نخواهد داشت.

مثال: بلاک‌چین‌های عمومی مانند بیت کوین، شرکت‌کنندگان شبکه‌ای را که ماینر نامیده می‌شوند، با پاداش‌های ارز دیجیتال برای حل یک معمای ریاضی پیچیده تشویق می‌کنند. این سیستم پاداش، شرکت‌کنندگان را ترغیب می‌کند و به دستیابی به اجماع کمک می‌کند. با حذف پاداش‌های ارز دیجیتال، هیچ انگیزه‌ای برای ذی‌نفعان برای تأمین امنیت مکانیسم اجماع وجود ندارد، مخصوصاً که آن‌ها واقعاً باید سرمایه‌گذاری قابل توجهی در اموال برای خرید و نگهداری سخت‌افزار کامپیوتری خود و پوشش هزینه‌های ماهانه انجام دهند. خطر حمله‌ها و تهدیدهای کریپتو، مانند حمله ۵۱ درصد، به دلیل کمتر بودن غیرمتمرکزسازی و وجود مراقبان گیت کمتر برای محافظت از شبکه است.

با این حال، اگر قصد دارید یک بلاک‌چین خصوصی یا مجوزدار که در آن شما یا نهادهای انتخابی نودها و اعتبارسنج‌ها را کنترل می‌کنید، مانند زنجیره جدید NFT آمازون، بسازید، نیازی به دارایی کریپتو ندارید، زیرا نیازی به تشویق یک اعتبارسنج نیست. نمونه‌هایی از بلاک‌چین‌های خصوصی شامل هایپرلجر و کوردا می‌شود.

فقط بلاک‌چین‌های عمومی نیاز به ارز دیجیتال برای کارکرد دارند؛ بلاک‌چین‌های خصوصی به آن نیاز ندارند. بلاک‌چین‌های عمومی بدون مجوز هستند و برای هر کسی باز هستند، در حالی که بلاک‌چین‌های خصوصی، در بیشتر موارد، شبکه‌هایی هستند که تنها با دعوت از سوی یک سازمان واحد اجرا می‌شوند که کنترل کاملی بر بلاک‌چین دارد.

کوین در مقابل توکن

ارزهای دیجیتال می‌توانند به کوین‌ها و توکن‌ها تقسیم شوند، و درک تفاوت بین آنها حیاتی است. در حالی که یک کوین مانند بیت کوین (BTC) یا سولانا (SOL) بر روی بلاک‌چین خودش وجود دارد، یک توکن بر روی یک زنجیره پایه خاص زندگی می‌کند، مطابق با یک فرمت خاص مانند ERC20 (اتریوم)، BEP20 (بایننس اسمارت چین)، SPL (سولانا) و غیره.

کوین‌ها کاربرد خاصی در سراسر شبکه خود دارند (مانند گس یا حکومت‌داری) و معمولاً برای ذخیره، ایجاد یا انتقال ارزش پولی بین تمام شرکت‌کنندگان استفاده می‌شوند. برای مثال، برخی از ETH به عنوان هزینه گس برای تأمین انرژی هر تراکنش در شبکه نیاز است، خواه ارزهای درگیر ETH باشند یا یک توکن ERC20.

در همین حال، توکن‌ها بر روی بلاک‌چین‌هایی که از پیش وجود دارند ساخته می‌شوند و کاربرد خاصی برای پروژه‌های خود ارائه می‌دهند، مانند حکومت‌داری یا استیکینگ. آنها برای گس استفاده نمی‌شوند، که کاربرد و ارزش آنها را محدود می‌کند.

وایت‌پیپر (Whitepaper)

موسس یک پروژه معمولاً پیش از راه‌اندازی یک ارز دیجیتال، یک وایت‌پیپر (Whitepaper) ارز دیجیتال ایجاد و منتشر می‌کند. این یک سند فنی تفصیلی است که توضیح می‌دهد پروژه ارز دیجیتال چه هدفی را دنبال می‌کند و چگونه.

یک وایت‌پیپر برای جذب سرمایه اولیه و جلب توجه از حامیان اولیه بسیار مهم است. این مرز بین یک مقاله علمی و یک طرح کسب و کار را محو می‌کند، و هم جزئیات فنی و هم اقتصادی را ارائه می‌دهد، از جمله چگونگی هدف ارز دیجیتال برای برآوردن یک نیاز خاص، حل یک یا چند مشکل موجود و بهبود زندگی ما.

وایت‌پیپر‌ها باید بینشی نیز در مورد توکنومیک و نقشه راه ارز دیجیتال ارائه دهند. آنها باید قابل فهم باشند و توضیحات فنی پروژه را به طور ماهرانه ارائه دهند.

برای الهام گرفتن، با اصل شروع کنید. خواندن وایت‌پیپر بیت کوین «یک سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا» به عنوان کتاب مقدس Whitepaper، برای تمام موسسان ارز دیجیتال اجباری است.

چه مواردی را پیش از شروع باید در نظر گرفت؟

پیش از ایجاد یک ارز دیجیتال، چندین مورد مهم وجود دارد که باید به دقت در نظر گرفته شوند. در حالی که اکثر این موارد به اندازه کافی ساده خواهند بود، برخی دیگر (مانند مسائل قانونی) می‌توانند دردسر بزرگی برای شما ایجاد کنند اگر تحقیقات لازم را انجام ندهید.

آیا در کشور شما قانونی است؟

اول، بررسی کنید که آیا پروژه ارز دیجیتال شما برای اجرا و نگهداری در کشوری که در آن هستید قانونی است. ارزهای دیجیتال هنوز در برخی کشورها مانند چین به طور کامل ممنوع هستند، در حالی که در سایر کشورها به شدت کنترل شده‌اند. حتی در ایالات متحده، نبرد دائمی بین مقامات نظارتی و شرکت‌های کریپتو وجود دارد. مقامات نظارتی اغلب کریپتو را در یک منطقه قانونی خاکستری نگه می‌دارند، جایی که مقررات می‌تواند ناگهان از دوستدار کریپتو به دشمن تغییر کند.

هدف و کاربرد ارز دیجیتال من چیست؟

هر ارز دیجیتالی باید، از نظر نظری، یک کاربرد یا هدفی داشته باشد که به عنوان یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP) برای کریپتوی شما عمل کند. این کاربرد، همانطور که در وایت‌پیپر توضیح داده شده است، نوع بلاک‌چین و فناوری که شما استفاده خواهید کرد را مشخص می‌کند.

کدام مکانیسم اجماع باید استفاده کنم و چرا؟

روزهای اولیه کریپتو شاهد ترجیح مکانیسم اجماع اثبات کار (PoW) بر اثبات سهام (PoS) بود.

یک مکانیسم اجماع به پردازش تراکنش‌ها و امنیت شبکه کمک می‌کند، و انتخاب آن بر مصرف انرژی، غیرمتمرکزسازی و امنیت ارز دیجیتال تأثیر خواهد گذاشت. در حالی که زنجیره‌های PoW مانند بیت کوین به خاطر غیرمتمرکزسازی و امنیت بالایشان ستایش می‌شوند، آن‌ها همچنین انرژی‌بر و گران برای نگهداری هستند. اتریوم در سال گذشته زمانی که از PoW به PoS در طی ارتقای Merge خود حرکت کرد، ۹۹.۹۵٪ کارآمدتر از نظر انرژی شد.

آیا باید یک کوین یا توکن صادر کنم؟

مزایای بزرگی برای ایجاد یک توکن نسبت به کوین وجود دارد: ایجاد یک توکن آسان‌تر و بسیار ارزان‌تر از صدور یک کوین است، که نیاز دارید بلاک‌چین خودتان را برپا کنید و سپس سعی کنید آن را امن نگه دارید. برای مثال، یک توکن ERC20 می‌تواند در چند دقیقه ایجاد شود و بلافاصله از امنیت برتر و آزمایش‌شده اتریوم بهره‌مند شود، در حالی که همچنین دسترسی به یک اکوسیستم سازگار عظیم و جامعه‌ای از کاربران موجود را دارد.

البته، مبادا فراموش کنیم، بسیاری از کوین‌های بسیار محبوب مانند کاردانو (ADA)، کوین BNB (BNB)، ترون (TRX) و چین‌لینک (LINK) زندگی خود را به عنوان توکن‌های ERC20 فروتن آغاز کردند پیش از آنکه نهایتاً به شبکه‌های اصلی خود، زمانی که بیش از حد بزرگ شدند، منتقل شوند.

با این حال، اگر تصمیم به صدور یک توکن بگیرید، باید معماری و قوانین بلاک‌چین زیربنایی را بپذیرید، و احتمالاً همه هزینه‌های تراکنشی که ایجاد می‌کنید، به دارایی بومی آن دنبال می‌شود. به عنوان مثال، تمام تراکنش‌های توکن ERC20 نیاز به مقداری ETH برای گس دارند تا بتوانند اجرا شوند.

توکنومیک

توکنومیک یک جزء کاملاً حیاتی از هر ارز دیجیتال است که هنوز توسط برخی از سرمایه‌گذاران کریپتو به طور کامل نادرست فهمیده شده است.

توکنومیک به عرضه و تقاضای ارز دیجیتال شما مربوط می‌شود و یک عنصر ضروری برای هر سرمایه‌گذار باهوش است، که ممکن است به این نکته نگاه کند که چند کوین یا توکن ایجاد خواهد شد، چگونه بر طول زمان آزاد می‌شوند، چه مقدار توسط خالقین یا سرمایه‌گذاران اولیه مالکیت دارند، و چگونه برای محدود کردن انتشار، سوزانده یا خریداری می‌شوند. اگر در این زمینه اشتباه کنید، پروژه شما در نهایت قیمت آن را خواهد پرداخت.

آیا یک توسعه‌دهنده استخدام کنم یا خودم آن را بسازم؟

طراحی، ساخت و نگهداری یک ارز دیجیتال کار کوچکی نیست (حتی ساتوشی ناکاموتو هنگام راه‌اندازی بیت کوین کمی کمک داشت) و نیازمند تخصص فنی تخصصی است. اگر شما دولوپر نیستید، گزینه‌هایی برای ساختن یا استخدام یک توسعه‌دهنده بلاک‌چین یا ارائه‌دهنده خدمات وجود دارد. این می‌تواند بسته به مقیاس دامنه و فعالیت زنجیره شما بسیار هزینه‌بر شود.

وایت‌پیپر و وب‌سایت

آیا وایت‌پیپر شما پیچیده، مشخص و متفاوت است، و به اندازه کافی ساده برای فهمیدن است؟ ایجاد یک وایت‌پیپر و وب‌سایت واضح و مختصر به ارز دیجیتال شما کمک می‌کند و دیدگاه و استراتژی شما را با نقشه راه آن، برای دیدن و سرمایه‌گذاری توسط تمام دنیا، همراه می‌سازد.

۳ روش برای ایجاد یک ارز دیجیتال

حالا که امیدوارانه می‌دانید چه می‌خواهید بسازید و چرا، زمان آن رسیده است که پول اینترنتی جادویی خود را واقعاً ایجاد کنید. سه روش وجود دارد که می‌توانید دارایی کریپتوی خودتان را ایجاد کنید:

تغییر (فورک) یک زنجیره موجود

ساخت بر روی یک بلاک‌چین لایه-۱ یا لایه-۲ موجود

ایجاد یک بلاک‌چین جدید (ایجاد یک کوین)

راه‌اندازی زنجیره خودتان برای ایجاد یک ارز دیجیتال، دشوارترین مسیر به حساب می‌آید، زیرا نیازمند منابعی مانند مهارت‌های پیشرفته برنامه‌نویسی و دیگر دانش‌های فنی است. در حالی که آموزش خود از طریق دوره‌های آنلاین می‌تواند کمک کننده باشد، اما ممکن است به دانش قبلی نیاز داشته باشند و همچنین ممکن است به اندازه کافی عمیق نباشند.

تغییر (فورک) یک بلاک‌چین موجود (ایجاد یک کوین)

منابع لازم برای ایجاد بلاک‌چین خودتان را ندارید؟ می‌توانید از کد منبع یک بلاک‌چین دیگر برای ایجاد یک بلاک‌چین جدید و ارز دیجیتال بومی استفاده کنید. فورک کردن یک بلاک‌چین موجود ممکن است سریع‌تر و با پیچیدگی‌ کمتر از ایجاد یکی از ابتدا باشد، از آنجایی که کد برای بیشتر بلاک‌چین‌ها منبع باز است، این امکان را به شما می‌دهد تا آن را دانلود و مطابق میل خود تغییر دهید. این روش همچنان به دانش فنی پیشرفته‌ای نیاز دارد تا از آسیب‌پذیری‌های امنیتی، باگ‌ها، نواقص و سایر مشکلات جلوگیری شود.

البته، موارد زیادی از این روش وجود دارد. تقلید، صادقانه‌ترین شکل تمجید است، همانطور که می‌توانید از تیم SushiSwap که Uniswap را فورک کرد بپرسید. متاسفانه، بسیاری از فورک‌ها به عنوان آخرین راه‌حل به دلیل تقسیم یا اختلاف نظر در جامعه اتفاق می‌افتد که باعث می‌شود آن‌ها راه‌های جداگانه‌ای را دنبال کنند، همانطور که در سال ۲۰۱۷ با بیت کوین کش دیدیم (و دوباره در ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰.)

هم بیت کوین کش و هم لایت کوین، بیت کوین کور را فورک کردند تا ارزهای خودشان را ایجاد کنند، و آیا می‌دانستید که دوج کوین در واقع از پروتکل لایت کوین فورک شده است؟ این از الگوریتم استخراج Scrypt به جای الگوریتم اجماع SHA-256 بیت کوین استفاده می‌کند.

استفاده از یک پلتفرم موجود (ایجاد یک توکن)

اگر نمی‌دانید چطور کد بنویسید و/یا بودجه بزرگی ندارید، این مسیری است که باید دنبال کنید. چرا یک بقالی در وسط منطقه‌ای با احتمال جرم و جنایت باز کنید، وقتی یک هایپر بزرگ کریپتو لایه-۱ با امنیت تقریباً نفوذناپذیر درست در خیابان شما قرار دارد؟

در سال ۲۰۲۴، راه‌اندازی یک ارز دیجیتال یا توکن روی یک پلتفرم موجود مانند اتریوم یا زنجیره‌های سازگار با EVM، مانند بایننس اسمارت چین یا زنجیره‌های لایه-۲ اتریوم، مانند اوپتیمیسم (شبکه پایه کوین‌بیس را ببینید)، آربیتروم و پلیگان، آسان است.

شبکه اتریوم از استاندارد ERC-20 استفاده می‌کند که از نظر فنی کمتر از بقیه پیچیده است و نیاز به دانش برنامه‌نویسی به اندازه آن‌ها ندارد. با این حال، ارز دیجیتال شما به بلاک‌چینی که انتخاب می‌کنید وابسته است.

نمی‌توانید کد بنویسید؟ مشکلی نیست. توسعه‌دهندگان و شرکت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند کارهای فنی را انجام دهند و سپس محصول نهایی را به شما تحویل دهند. همچنین ایده خوبی است که حداقل سعی کنید کمی برنامه‌نویسی یاد بگیرید تا بتوانید زیرساخت بلاک‌چین موجود پلتفرمی که روی آن کار می‌کنید را درک کنید و وقتی به خاطر ندانستن بیش از حد هزینه می‌پردازید، متوجه شوید.

چگونه ارز دیجیتال خود را ایجاد کنید: راهنمای گام به گام

در اینجا یک بررسی گام به گام از فرآیند کلی آورده شده است. برای ساده‌سازی موضوع، فرض می‌کنیم که می‌خواهید یک ارز دیجیتال با هدف و دیدگاه واقعی ایجاد کنید. اگر می‌خواهید فقط یک توکن ساده روی اتریوم یا سایر زنجیره‌ها راه‌اندازی کنید، پلتفرم‌های ساخت توکن ساده‌سازی شده زیادی در وب وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد در چند دقیقه یکی ایجاد کنید.

گام ۱: تحقیق در مورد کاربردها

پیش از شروع ساخت، موارد زیر را که پیش‌تر پوشش داده شد، مشخص کنید: کاربرد و پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP) شما چیست؟ چه مشکلی را ارز دیجیتال شما حل می‌کند؟ چه منافعی را به کاربران بالقوه ارائه می‌دهد؟ آیا زنجیره‌ای دیگری در حال حاضر آن کار را انجام می‌دهد، و اگر بله، آیا می‌توانید بهتر از آن عمل کنید؟

ایجاد یک دارایی کریپتویی جدید از بسیاری جهات تفاوتی با راه‌اندازی یک کسب و کار استارتاپی جدید ندارد، و همان برنامه‌ریزی لازم است تا هایپ کافی به دست آورد، چیزی که نسل جدید موسسان NFT در حال تبدیل شدن به مهارت زیادی در آن هستند. تحلیل و تحقیقات بازاریابی زیادی انجام دهید تا شانس خود را برای دستیابی به تناسب واقعی محصول/بازار افزایش دهید.

دانستن اینکه توکن شما چه مشکلی را حل می‌کند به شما کمک می‌کند تا یک مخاطب هدف پاسخ‌گو را شناسایی کنید و یک برنامه بازاریابی هدفمند بسیار مؤثر پس از راه‌اندازی ایجاد کنید.

گام ۲: انتخاب یک مکانیسم اجماع

یک مکانیسم را انتخاب کنید که با اهداف و نیازهای شما همخوانی داشته باشد، مانند اثبات کار محاسباتی یا اثبات سهام کارآمد از نظر انرژی. برخی مکانیسم‌ها بسیار نوآورانه هستند، مانند اثبات تاریخ (PoH) سولانا، اما ممکن است با مشکلات دیگری همراه باشند.

گام ۳: انتخاب یک پلتفرم بلاک‌چین

یک پلتفرم بلاک‌چین را برای میزبانی توکن خود انتخاب کنید. اتریوم و بایننس اسمارت چین انتخاب‌های محبوب هستند، اما گزینه‌های زیاد دیگری برای در نظر گرفتن وجود دارد. عواملی مانند هزینه، قابلیت مقیاس‌پذیری و امنیت را هنگام تصمیم‌گیری در نظر بگیرید.

گام ۴: انتشار وایت‌پیپر در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی خود

با پشت سر گذاشتن گام‌های ۱ تا ۳، حالا باید واقعاً درک کنید که دقیقاً چه چیزی می‌خواهید بسازید. زمان آن رسیده است که تمام این اطلاعات را در منشور خودتان جمع‌آوری کنید. با مطالعه راه‌اندازی‌های موفق توسط سایر زنجیره‌ها، ببینید آن‌ها چه کارهایی را درست و چه کارهایی را اشتباه انجام داده‌اند. نتایج پس از راه‌اندازی آن‌ها را با توکنومیک و انتشارات شبکه‌شان مقایسه کنید. ساختار توکنومیک خودتان را در پاسخ ایجاد کنید. حالا، وایت‌پیپر خود را بنویسید و آن را در وب‌سایت خود منتشر کنید. سپس آن را به اشتراک بگذارید.

گام ۵: طراحی نودها

نودها بلوک‌های ساختمانی یک بلاک‌چین هستند که تراکنش‌های شما را ذخیره و تأیید می‌کنند.

سخت‌افزارهای لازم مانند پردازنده‌ها، حافظه و اندازه دیسک را تهیه کنید، اگر نیاز است.

گام ۶: بنای معماری داخلی بلاک‌چین خود را برپا کنید

حالا، معماری داخلی بلاک‌چین خود و قوانین و پارامترهای آن مانند فرمت‌های آدرس و کلیدهای عمومی/خصوصی، دسترسی‌ها و نحوه صدور دارایی کریپتو را ایجاد کنید. حتماً این عوامل را با دقت در نظر بگیرید زیرا بدون یک ارتقاء نرم‌افزاری پس از اجرای پلتفرم نمی‌توان آن‌ها را تغییر داد.

گام ۷: ایجاد کوین یا توکن خود

حالا، بالاخره زمان آن رسیده است که دارایی کریپتوی خود را ایجاد کنید. اگر قصد دارید مسیر ERC20 را دنبال کنید، ابتدا می‌توانید یک دوره آنلاین بگیرید و از یکی از بسیاری از ابزارهای آنلاین رایگان استفاده کنید، اما اطمینان حاصل کنید که ابتدا تحقیقات جامعی انجام دهید. مطمئن شوید که پلتفرم قابل اعتماد است و توانایی کافی دارد، تا از کد مخرب و کلاهبرداری‌ها جلوگیری شود. به عنوان جایگزین، اگر توانایی مالی آن را دارید، یک توسعه‌دهنده بلاک‌چین با امتیازات خوب در یک سایت فریلنسر استخدام کنید.

گام ۸: طراحی API و رابط کاربری (UI)

سپس، یک رابط کاربری دوستانه طراحی کنید تا به بلاک‌چین شما کمک کند با شرکت‌کنندگانش ارتباط برقرار کند. بسته به پیچیدگی آن، ممکن است به سرورهای وب، ایمیل و FTP، پایگاه‌های داده خارجی و زبان‌های برنامه‌نویسی فرانت‌اند مانند HTML5، CSS، PHP، C++، جاوا، جاوااسکریپت یا پایتون نیاز داشته باشید.

گام ۹: تبلیغ کریپتوی خود و ساخت یک جامعه

خوب، پدر یا مادر جدید افتخارآمیز، زمان آن رسیده است تا کلام را در مورد منتخب جدید پخش کنید تا پیروان وفادارش را بسازید. با اینفلوئنسرهای کریپتو تماس بگیرید (اما نه کسانی که تنها به دنبال تبلیغات کاذب هستند!)، یک پلتفرم راه‌اندازی IDO یا مبادله برای لیست کردن دارایی‌تان پیدا کنید، یک کمپین توسعه دهید، اگر امکان‌پذیر است ایردراپ انجام دهید، و در جوامع و انجمن‌های آنلاین مرتبط شرکت کنید. اگر در ایالات متحده هستید، درک کنید که تست هاوی چیست تا بعداً از مشکلات قانونی مربوط به اوراق بهادار اجتناب کنید.

کلام پایانی

ایجاد کریپتوی خودتان در ابتدا ممکن است چالشی دلهره‌آور به نظر برسد. اطلاعات و گام‌های موجود در این راهنما را به دقت دنبال کنید، و شما باید در مسیری قرار بگیرید که امیدوارانه به یک تعقیب جدید و پرشور مادام‌العمر تبدیل شود (بیایید امیدوار باشیم این مربوط به شما باشد، نه مقاماتی که به دنبال شما هستند!)

برای سفرتان آرزوی موفقیت دارم، به یادگیری و ساختن ادامه دهید، و آنچه را که لازم است انجام دهید تا از لیست کوین‌های مرده دور بمانید!

منبع: CoinMarketCap

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.