واچ لیست هفته؛ بررسی روند قیمتی ۵ ارز دیجیتال

واچ لیست توکن باز

هفته گذشته همانند هفته قبل از آن، بازار رمزارزها همچنان در حالت عدم قطعیت و بی‌تصمیمی به سر می‌برد. اما در این بین، عملکرد برخی از ارزهای دیجیتال نسبت به سایرین بهتر بوده است. از طرفی نیز برخی دیگر، درگیر شایعات و اخبار منفی شده‌اند. در مجموع، وضعیت بازار طی هفته گذشته تداوم رکود و نوسانات کم بوده است. در این میان، ارزهایی مانند شیبا اینو با وجود اخبار مثبت، توانسته‌اند عملکرد مثبتی داشته باشند. اما ارزهایی همچون ترون با شایعات و اخبار منفی درگیر بوده‌اند و دچار نوسانات قیمتی منفی شده‌اند. در گزارش این هفته، عملکرد قیمتی تعدادی از مهمترین ارزهای دیجیتال را بررسی و تحلیل کرده‌ایم.



1- آیا قیمت بیت‌کوین صعودی شده است؟

قیمت بیت‌کوین پس از رسیدن به کف کانال صعودی، با واکنش مثبت خریداران مواجه شد. اما این واکنش مثبت نتوانست از سد مقاومت 30 هزار دلار عبور کند و فروشندگان از همان ناحیه مقاومتی شروع به فروش کردند. در نتیجه قیمت دوباره در حال نزدیک شدن به کف کانال صعودی است. تشکیل دو کندل پین بار صعودی در سطح حمایتی می‌تواند یک نشانه مثبت باشد، اما از سوی دیگر، عدم حمایت قیمت از سوی خریداران بالای 30 هزار دلار، نشانه خوبی برای ادامه روند صعودی نیست.


بهترین صرافی ایرانی برای خرید تتر کدام است؟


بنابراین قیمت بیت‌کوین همچنان در محدوده‌ای گیر افتاده و در حال نوسان است. باید منتظر ماند و دید بازیگران بزرگ بازار نسبت به آینده BTC چه تصمیمی می‌گیرند. اگر قیمت بار دیگر از کف کانال صعودی حمایت شود، به نظر می‌رسد این بار بتواند از سد مقاومت 30 هزار دلار عبور کند و به سمت 31 تا 32 هزار دلار حرکت نماید. اما اگر کف کانال صعودی نتواند قیمت را حفظ کند و شکسته شود، قیمت به سمت مقاومت 28 هزار دلار خواهد رفت و پس از آن 25 هزار دلار می‌تواند هدف نهایی فروشندگان باشد.

نمودار روزانه BTC/USD
در کف کانال
نمودار روزانه BTC/USD

2- سولانا مثلث صعودی را شکست

سولانا که در هفته گذشته به نظر می‌رسید روند صعودی خود را پایان داده باشد، با شکستن الگوی مثلث توانست مجدداً به سمت مقاومت 26 دلار حرکت کند. اما باید در نظر داشت که در روز جمعه با بسته شدن کندل روزانه به شکل دوجی، نشانه‌ای از ضعف قدرت خریداران برای ادامه روند صعودی مشاهده شد. اکنون بستگی به روند کلی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده دارد که آیا قیمت سولانا می‌تواند به سمت هدف بعدی خود یعنی مقاومت 26 دلار حرکت کند یا خیر. اگر بازار روند صعودی به خود بگیرد، انتظار می‌رود قیمت SOL پس از شکستن مقاومت 26 دلار، به سمت مقاومت‌های بعدی در 28 و 32 دلار نیز پیش برود. اما اگر روند بازار نزولی شود، احتمال بازگشت قیمت سولانا به ناحیه عرضه و تقاضای 23 دلار افزایش می‌یابد.

نمودار روزانه BTC/USD
الگوی مثلث را شکسته است
نمودار روزانه BTC/USD

3- شیبا اینو همچنان یکه‌تاز

شیبا اینو که چندین هفته است در مورد آن صحبت می‌شود، به ارزی تبدیل شده است که این روزها مورد توجه بازیگران بازار قرار گرفته و توانسته با مومنتوم بسیار بالایی به سمت مقاومت‌های خود حمله کند و آن‌ها را شکست دهد. اگر قیمت با همین مومنتوم ادامه یابد، می‌تواند به سمت مقاومت بعدی یعنی 0.00001156 دلار نیز حرکت کند که این خود می‌تواند آغاز حرکت صعودی به سمت قیمت‌های بالاتر باشد. چراکه در گذشته نیز شاهد بوده‌ایم شیبا اینو پتانسیل کسب سودهای بالا را دارد. البته باید توجه داشت که میم‌کوین‌هایی همچون SHIB ریسک بالایی دارند و همان‌طور که می‌توانند سود بالایی بدهند، می‌توانند بسیار ضررده نیز باشند. بنابراین خرید آن‌ها نیازمند رعایت مدیریت سرمایه است. اما اگر قیمت شیبا اینو نتواند از مقاومت 0.00001156 دلار عبور کند، به سمت ناحیه عرضه و تقاضای 0.0000105 دلار سقوط خواهد کرد. در آن صورت احتمال دارد یا تقاضای خرید افزایش یابد و قیمت صعود کند یا روند نزولی ادامه یابد.

نمودار روزانه SHIB/USD
شکست قوی مقاومت
نمودار روزانه SHIB/USD

4- آیا قیمت ترون نزولی است؟

ترون که یکی از ارزهای دیجیتال محبوب در بین ایرانیان است، در هفته گذشته با مشکلاتی در ارتباط با صرافی Huobi مواجه شد. گفته می‌شد مسئولان این صرافی توسط مقامات چینی بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفته‌اند. همین موضوع باعث به وجود آمدن شایعاتی در مورد این صرافی از جمله ورشکستگی شده بود. ارتباط صرافی Huobi با جاستین سان، بنیان‌گذار ترون، که به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران اصلی و مشاور این صرافی شناخته می‌شود، باعث شد تا اخبار مربوط به آن بر قیمت TRX هم تأثیر بگذارد. اما از لحاظ تکنیکال، در روند قیمتی ترون که در یک کانال صعودی قرار دارد، اتفاق غیرمعمولی رخ نداده و پس از رسیدن به مقاومت 0.0852 دلار، و ایجاد یک الگوی دو سقف ریزشی داشته و در حال حرکت به سمت کف کانال است. اگر قیمت به سمت حمایت 0.074 دلار برود و از آنجا بازگردد ، مجددا به سمت مقاومت 0.0852 دلار خواهد رفت. اما اگر در این کف حمایت نشود، حمایت بعدی می‌تواند 0.069 دلار باشد.

نمودار روزانه TRX/USD
الگوی دو سقف
نمودار روزانه TRX/USD

5- آیا تون‌کوین دوباره صعودی می‌شود؟

تون‌کوین یکی از ارزهای دیجیتالی است که در بازار نزولی این چرخه، نسبت به سایر رمزارزها عملکرد بهتری داشته است. اما این رمزارز از آغاز سال 2023 میلادی دچار روند نزولی شده است. تون‌کوین که گفته می‌شود متعلق به پیام‌رسان تلگرام است، به همین دلیل مورد توجه قرار گرفت. اما با انتشار خبر محکومیت این ارز توسط SEC به دلیل تلقی شدن به عنوان نوعی اوراق بهادار، دچار سقوط شدید قیمت شد. با این حال، اکنون با رسیدن قیمت به حمایت 1.1873 دلار، روند صعودی آغاز کرده و در حال حرکت به سمت سقف کانال نزولی خود در محدوده قیمت 1.4 دلار است. اگر بتواند از این مقاومت عبور کند، احتمال دارد تا مقاومت 1.5 دلار پیش برود. در غیر این صورت اگر قیمت TON از سقف کانال بازگردد، مجدداً به سمت حمایت 1.18 دلار افت خواهد کرد.

نمودار روزانه TON/USD
در نزدیکی سقف کانال
نمودار روزانه TON/USD

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.