ادوایس کلاب؛ سرمایه‌گذاری یا کلاهبرداری؟

ادوایس کلاب

با افزایش روزافزون فشارهای مالی و با گسترش محبوبیت ارز دیجیتال در میان قشر متوسط جامعه، کلاهبرداری‌های حول محور کسب درآمد از طریق ارز دیجیتال به روش‌های پانزی نیز هر روزه به شکل قارچ‌گونه‌ای سبز می‌شوند. به طوری‌که افراد بزهکار به محض اینکه بتوانند برای خالی کردن جیب مردم دست به کار می‌شوند. در این مقاله قصد داریم به معرفی یکی دیگر از پروژه‌هایی که در زمان نگارش، به تازگی شروع به تبلیغات دروغین کرده است بپردازیم تا پیش از اینکه افراد زیادی در دام آن‌ها گرفتار شوند، اطلاع رسانی کنیم.



خلاصه نکات کلیدی مقاله:

  • ادوایس کلاب یک پروژه مشکوک است که ادعای پرداخت سود تضمینی 30 درصد ماهانه دارد.
  • موارد شک‌برانگیز آن‌ها شامل پیشنهاد سود غیرمعقول، پشتیبانی مشکوک، ادعای سابقه دروغین 7 ساله، نظرات جعلی کاربران، و عدم مشخص بودن اعضای تیم است.
  • تبلیغات این سایت توسط افراد غیرمتخصص انجام می‌شود.
  • سرمایه‌گذاری در این پروژه بسیار خطرناک است، چرا که احتمال سرقت یا از بین رفتن کل سرمایه وجود دارد.

ادوایس کلاب چیست؟

این مجموعه در سایت خود اینطور ادعا کرده است که:

“تیم اِدوایس کلاب با بیش از ۷ سال سابقه برای فعالیت در بازار های مالی به شما کمک میکند تا بر روی پیشرو ترین تکنولوژی روز سرمایه گذاری مطمئن و پر سودی را داشته باشید.تیم مشاوره سرمایه گذاری اِدوایس کلاب آماده میباشد تا به شما در حوزه ارز دیجیتال مشاوره مالی بدهد که بهتر بتوانید محصولی که مناسب شماست را تهیه کنید و از سود های میلیونی بازار ارز دیجیتال عقب نمانید.”

همچنین آن‌ها در تبلیغات و وبسایت خود ادعا می‌کنند که صورت تضمینی ماهانه ۳۰ درصد سود پرداخت می‌کنند. در ادامه ادعاهای مطرح شده توسط این پروژه را بررسی می‌کنیم.

بنر تبلیغاتی ادوایس کلاب
بنر تبلیغاتی ادوایس کلاب

نحوه کسب درآمد از طریق ادوایس کلاب چگونه است؟

هنوز دقیق مشخص نیست که سیستم درآمدزایی و کسب ۳۰ درصد سود تضمینی به چه صورت امکان‌پذیر می‌شود، اما در بخش سوالات متداول این سایت آمده است که:

“استفاده از خدمات تیم ادوایس کلاب کاملاً رایگان است. که با استفاده از آن 30 درصد سود تضمینی از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال کسب میکنید ، اما تنها درصد کمی از این سود به عنوان کارمزد به ما تعلق می‌گیرد. این کارمزد فقط پس از دستیابی به 30 درصد سود و در زمان پرداخت سود باید توسط شما به ما پرداخت شود.”

همچنین در پاسخ سوال نحوه سرمایه‌گذاری گفته‌اند:

“مجموعه ادوایس کلاب تنها خدمات مشاوره مالی ارائه می‌دهد و اشخاص به مجموعه سرمایه خود را واگذار نمی‌کنند ، شما کنترل کامل بر سرمایه خودتان را دارید. مجموعه ما تنها مسئولیت راهنمایی شما در سرمایه‌گذاری را دارد و شما اختیار کامل بر سرمایه خودتان را دارید.” در ادامه ادعاهای مطرح شده توسط این پروژه را بررسی می‌کنیم.

تصویر سایت ادوایس کلاب
تصویر سایت ادوایس کلاب

آیا ادوایس کلاب کلاهبرداری است؟

اگر تا همین‌‌جای متن هم مطالعه کرده باشید متوجه تناقضات و دروغ‌ها می‌شوید. ادعایی مثل استفاده از بهترین تحلیل‌گران بازار مالی بدون آن که نامی از این افراد برده شده باشد، یا پرداخت ۳۰ درصد سود تضمینی بدون سپرده‌گذاری در نزد مجموعه. همه این‌‌ها تناقضاتی است که در نگاه اول می‌توان متوجه آن‌ها شد. اما بیایید عمیق‌تر بررسی کنیم:

پیشنهاد سود غیر متعارف تضمینی

اولین نشانه‌ای که بین اکثر پروژه‌های کلاهبرداری مشترک است، سود بالا و هنگفتی است که پیشنهاد می‌کنند. ادوایس کلاب نیز با پیشنهاد سود ۳۰ درصد ماهیانه به صورت تضمینی، ادعایی کرده است که هیچ بانک، هیچ موسسه مالی معتبر فعال در وال استریت یا اقصی نقاط دنیا توانایی انجام آن را ندارند. این به معنی نیست که سود ۳۰ درصد غیرممکن است، اما سود تضمینی ۳۰ درصد ماهیانه، دروغی است که حتی کلاهبرداران حرفه‌ای هم از گفتن آن خودداری می‌کنند.

پشتیبانی مشکوک

هیچ راه ارتباطی مستقیمی برای ارتباط با پشتیبانی سایت آن‌ها وجود ندارد، و شما برای دریافت مشاوره و پشتیبانی باید، فرمی را در سایت پر کنید، تا آن‌ها با شما تماس بگیرند. و معلوم نیست اگر روزی نیاز به تماسی فوری داشته باشید، این تماس چگونه حاصل می‌شود. در پایین سایت نیز آدرسی جهت پاسخگویی نوشته شده، ولی در آدرس اثری از پلاک و نشانی دقیق وجود ندارد.

تصویر فرم ارتباطی ادوایس کلاب
تصویر فرم ارتباطی ادوایس کلاب

ادعای سابقه دروغین

در سایت این مجموعه نوشته شده که بیش از ۷ سال سابقه فعالیت مالی انجام شده است، که با بررسی مواردی مثل دامنه سایت که با مراجعه به سایت whois متوجه می‌شوید، از ثبت دامنه آن‌ها کمتر از دو سال گذشته است.

تصویر سایت Whois و تاریخ ثبت دامنه سایت adviceclub
تصویر سایت Whois و تاریخ ثبت دامنه سایت adviceclub

هیچ‌گونه سابقه دیگری مبنی بر فعالیت آن‌ها به غیر از کانال تلگرامی آن‌ها که در حوالی همان زمان ساخته شده وجود ندارد. اما چیزی که جالب توجه است، از ۲ سال قبل تا کنون این مجموعه فقط ۷ سال سابقه داشته و به عدد آن اضافه نشده است.

ادعای تکراری ۷سال سابقه در کانال تلگرام. ۲ سال پیش
ادعای تکراری ۷سال سابقه در کانال تلگرام. ۲ سال پیش

سابقه فعالیت در بعضی از موارد ۱۵ سال و گاهی ۱۵ ماه نوشته شده است. تمام این‌ها شما را یاد ضرب‌المثل “درغگو کم حافظه است.” خواهد انداخت.

ادعاهای ضد و نقیض در مورد سابقه فعالیت
ادعاهای ضد و نقیض در مورد سابقه فعالیت

نظرات کاربران جعلی در سایت و اینستاگرام

یکی از راه‌هایی تشخیص پروژه‌های کلاهبرداری، بررسی نظرات کاربران دیگر درباره‌ی استفاده از این پلتفرم‌ها است. اگر شما به بخش نظرات مشتریان سایت مراجعه کنید متوجه خواهید شد که ۲ نظر متفاوت با دو اسم متفاوت اما با عکس تکراری وجود دارد که به وضوح نشانه ساختگی بودن آن‌ها است.

تصویر بخش مشتریان. ۲ مشتری با ۱ تصویر
تصویر بخش مشتریان. ۲ مشتری با ۱ تصویر

در اینستاگرام هم تعداد دنبال‌کننده‌ها 43‌هزار نفر ثبت شده که هیچ پستی، هیچ کامنتی به غیر از پست آخر ندارد که اگر به بخش کامنتها مراجعه کنید می‌بینید تمام آن‌ها جعلی هستند. و همین نیز نشانه جعلی بودن تعداد دنبال‌کننده‌ها آن‌ها است.

تصویر اینستاگرام و نظرات کاربران
تصویر اینستاگرام و نظرات کاربران

مشخص نبودن تیم و اعضای سایت

این سایت ادعا می‌کند که با تیمی “مجرب و حرفه‌ای” به شما کمک می‌کند تا بتوانید در بازار ارز دیجیتال موفق شوید، اما در هیچ کجا، نامی از افراد این تیم از مدیریت بگیرید تا تحلیل‌گرها و دیگر اعضا وجود ندارد.

تبلیغات توسط افراد غیر متخصص و غیر قابل اطمینان

این‌ پروژه نه تنها توسط هیچ فرد معتبری معرفی نشده بلکه در لیست کلاهبرداران سایت وب‌آموز نیز هست، و تنها توسط افرادی که در اینستاگرام با گرفتن مبلغ جزئی، هر محصولی را تبلیغ می‌کنند به مردم نا‌آگاه با نام فرصت سرمایه‌گذاری معرفی می‌شود. هیچ‌کدام از این افراد نه دانش و نه صلاحیت معرفی این‌گونه سایت‌هایی که می‌توانند دارایی افراد را به خطر اندازند را دارند.

تبلیغات توسط افراد غیر متخصص و غیر قابل اطمینان

چرا استفاده از ادوایس کلاب و کسب سود از آن خطرناک است؟

تمام دلایلی که ذکر شد، دلایل محکمی بر خطرناک بودن افراد پشت این پروژه هستند، و امکان دارد که به بهانه‌ها واهی از شما وجوه زیاد دریافت کنند و یا تمام سرمایه و دارایی شما را به سرقت برده و از بین ببرند. هیچ‌‌گاه به کسانی که سودهای غیرمتعارف و تضمینی پیشنهاد می‌کنند اعتماد نکنید.

کلام پایانی

با توجه به مطالب ارائه شده، می‌توان نتیجه گرفت که در فضای مجازی امروز، کلاهبرداری‌های متعددی در قالب پروژه‌های سودآور وجود دارند که افراد کم‌تجربه را فریب می‌دهند.

پروژه ادوایس کلاب نمونه‌ای از این پروژه‌های فریبکارانه بود که با وعده‌های دروغین، افراد را تشویق به سرمایه‌گذاری می‌کرد. اما در پشت این وعده‌های رنگین، حقایق تلخی نهفته است؛ حقایقی که می‌تواند سرمایه و آینده افراد را به نابودی بکشاند.

پس بیایید هوشیار باشیم. قبل از هر سرمایه‌گذاری، درستی آن را بررسی کنیم. با چشمان باز، فریب وعده‌های دروغین را نخوریم. و در این راه، همیشه به دنبال راهنمایی افراد متخصص و معتمد باشیم تا مسیرمان را به درستی پیدا کنیم.

سوالات پرتکرار

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.