تحلیل تکنیکال لایت کوین 7 تیر 1402

لایت کوین

افزایش نرخ تورم در سطح جهان روز به روز افراد بیشتری را به سمت ارزهای دیجیتالی مانند لایت کوین سوق داده است. در حالی که بیش از نیمی از کشورهای جهان شاهد نرخ تورم بیش از 8.7 درصد هستند، بسیاری به دنبال روشی برای حفظ ارزش پول خود هستند.

ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین و لایت کوین برای حفظ ارزش خود و حتی ارزشمندتر شدن در گذر زمان یک راه حل جالب ارائه می‌دهند. آنها سقف عرضه و نرخ صدور را از طریق یک مکانیسم نوآورانه به اسم هاوینگ کنترل می‌کنند. هاوینگ این رمزارزها را مانند طلا کمیاب و در نتیجه ارزشمندتر می‌کند.

مطالب مرتبط: هاوینگ لایت کوین (LTC) و افزایش فعالیت‌ها در این شبکه

رویداد هاوینگ لایت کوین روز به روز نزدیک‌تر می‌شود و این موضوع باعث جنب و جوشی در این شبکه شده است. به طوریکه توجه ماینرها و معامله گران بیش از پیش به لایت کوین جلب است.

در مورد اثرگذاری هاوینگ لایت کوین بر پاداش‌های دوج کوین (DOGE) نگرانی‌هایی وجود دارد. Paphy Cai از شرکت ViaBTC در این باره گفت هاوینگ لایت کوین بر خروجی DOGE تأثیری نخواهد داشت، اگرچه سختی استخراج روزانه و قیمت می‌تواند بر پاداش تأثیر بگذارد. بنابراین، اگر رویداد هاوینگ بر بازار تأثیر مثبتی بگذارد، ممکن است ماینرها شاهد افزایش درآمد خود باشند.

کیت یونگ از بنیاد لایت کوین در مورد چشم اندازهای آینده لایت کوین تاکید کرد حتی زمانی که تمام لایت‌کوین‌ها استخراج می‌شوند، به لطف اجماع کاربران، این ارز دیجیتال ارزش خود را حفظ خواهد کرد. بنیاد لایت کوین آزمایش‌های مختلفی مانند شبکه لایتنینگ و پروتکل Ordinals انجام داده است که نشان دهنده آینده امیدوارکننده ای برای لایت کوین است.

دیمیتری گومون از Hiveon هشدار داد که رویداد هاوینگ از بسیاری جهات بر لایت کوین تأثیر خواهد گذاشت. افزایش ماینرها می‌تواند سختی استخراج را بالا ببرد. اگر قیمت‌های بازار با سوداوری استخراج مطابقت نداشته باشد، ممکن است برخی از ماینرها استخراج لایت کوین را ترک کنند. با این حال، Gomon همچنان خوش بین است و به عملکرد قوی لایت کوین در رویدادهای هاوینگ قبلی اشاره می‌کند.

بهترین قیمت خرید و فروش لایت کوین (LTC) در صرافی‌های ایرانی

سختی استخراج لایت کوین افزایش می‌یابد

سختی استخراج لایت کوین به بالاترین حد خود و به 26.38 M رسیده است. این مقدار در 24 ساعت گذشته 3.38 درصد افزایش را نشان می‌دهد. که یک چالش فزاینده برای ماینرها برای کشف بلاک‌های جدید و کسب جوایز است.

سختی استخراج لایت کوین منبع: CoinWarz
سختی استخراج لایت کوین منبع: CoinWarz

افزایش سختی ماینینگ منحصر به لایت کوین نیست. سختی استخراج بیت کوین، نیز اخیرا افزایش یافته است. سختی استخراج بیت کوین با 2.18 درصد افزایش به سطح رکورد 52.35 تریلیون رسید.

افزایش سختی استخراج حاکی از افزایش تعداد ماینرها است. ماینرهای بیشتر به تمرکززدایی و امنیت شبکه کمک می‌کنند. این افزایش نشان دهنده یک شبکه سالم و امن است.

تحلیل تکنیکال لایت کوین (LTC)

نمودار قیمت لایت کوین در تایم فریم یک روزه
نمودار قیمت لایت کوین در تایم فریم یک روزه منبع: بایننس

در نمودار یک روزه لایت کوین یک کانال نزولی دیده می‌شود. برای شکسته شدن این الگو باید قیمت لایت کوین از 95 دلار بیشتر شود. در حال حاضر قیمت LTC از میانگین‌های متحرک کمتر است. اگر میانگین متحرک ساده 7 روزه از بالا میانگین متحرک ساده 25 روزه را قطع کند شاهد وقوع تقاطع مرگ خواهیم بود که یک سیگنال قوی نزولی است.

در صورت کاهش قیمت احتمال رسیدن قیمت لایت کوین به 80 دلار و سپس 75 دلار وجود دارد. اما اگر قیمت از 70 دلار کمتر شود چشم انداز منفی این ارز شدت می‌یابد.

نمودار قیمت لایت کوین در تایم فریم 4 ساعته منبع: بایننس

در تایم فریم 4 ساعته شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده 40 قرار دارد. شیب این خط رو به پایین است و می‌توان انتظار کاهش بیشتر این شاخص را داشت. شاخص MACD نیز سینگال نزولی دارد.

به نظر می‌رسد به زودی شاهد اصلاح قیمت لایت کوین تا 80 دلار باشیم.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.