سقوط آزاد قیمت بیت کوین در ۱۷ آبان در برابر رکورد جدید قیمت تتر

جنگِ مدیرعامل‌ها؛ چنگ‌پنگ‌ژائو به دنبال فروش توکن FTT

بیت کوین بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار در شبانه روز گذشته با کاهش ۵٪ قیمت به زیر ۲۰٬۰۰۰ دلار سقوط کرد و موجی از لیکویید شدن‌ها را در پی داشت. دلیل کاهش قیمت بیت کوین چیست؟ آیا سقوط قیمت‌ها همچنان ادامه دارد؟

قیمت بیت کوین در طی دو ماه گذشته در یک محدوده خاص در حال نوسان بود پس از آنکه توانست از مرز ۲۱٬۰۰۰ دلار بالاتر برود و تریدرها را به وضعیت بازار ارزهای دیجیتال خوشبین کند، با سقوط شب گذشته آنها را ناامید کرد. کاهش ۵٪ قیمت BTC به ۱۹٬۷۹۶ دلار باعث لیکویید شدن بیش از ۳۵۰ میلیون دلار قرارداد فیوچرز شد.

دلیل کاهش قیمت بیت کوین چه بود؟

  1. تحلیلگران معتقدند دلیل کاهش قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در تاریخ ۸ نوامبر (۱۷ آبان) به تنش شکل گرفته بین دو صرافی بایننس و FTX مرتبط است. همانطور که قبلا در توکن باز خواندید چانگ ‌پنگ ‌ژائو مدیرعامل صرافی بایننس در توییتی اعلام کرد که شرکت او تمامی توکن‌های FTT (توکن بومی صرافی FTX) خود را به فروش خواهد رساند. اکنون قیمت توکن FTT با ترس‌های ایجاد شده در بازار با سقوط ۳۰٪ همراه بوده است و به ۱۶ دلار رسیده است.
  2. داده‌های بازار مشتقه نشان می‌دهد که تریدرهای حرفه‌ای بازار آپشن به قراردادهای فروش (put) روی آورده‌اند. تغییر احساسات بازار به اتمسفر خرسی کنونی حاکی از آن است که تریدرها از اتفاقاتی نظیر آنچه برای لونا پیش آمد و بازار را تحت تاثیر قرار داد هراس دارند.
  3. همچنین دلیل دیگری که می‌تواند بازارهای مالی از جمله بازار کریپتو را تحت تاثیر قرار داده باشد، انتخابات امروز کنگره آمریکا است. نتایج این انتخابات می‌تواند سرنوشت قانون‌گذاری رمزارزها در آمریکا را تغییر دهد.

قیمت تتر به مرز ۳۹٬۰۰۰ تومان نزدیک شد

قیمت امروز تتر در ادامه روند افزایشی خود، امروز ۱۷ آبان به کانال ۳۸۰۰۰ تومان وارد شده است. بهترین قیمت خرید تتر در صرافی‌های ایرانی در صرافی نوبیتکس با قیمت ۳۷٬۷۰۰ تومان است و نرخ فروش دلار دیجیتال در صرافی‌های ایرانی بین ۳۷٬۶۰۰ تومان تا ۳۸٬۹۰۰ تومان است.

با این حساب قیمت بیت کوین (۱۹٬۷۹۸ دلار) با نرخ تتر لحظه‌ای، ۷۴۴٬۸۶۳٬۱۶۳ تومان ارزش گذاری می‌شود.

سناریوهای پیش روی بیت کوین چیست؟

تحلیلگر مشهور بازار رمزارزها یعنی Capo همچنان بر پیش بینی سقوط قیمت بیت کوین تا ۱۴۰۰۰ دلار مصمم است. او لحظاتی پیش در توییتر نوشت که اولین موج اصلاحی بیتکوین کامل شده است و اعلام کرد تکمیل موج دوم (یعنی ثبت کندل با سقف پایین‌تر) سیگنال تکمیل آن است.

پیش بینی قیمت بیت کوین امروز ۱۵ آبان؛ بیت کوین تا ۱۴,۰۰۰ دلار می‌ریزد؟

متیو هایلند تحلیلگر بزرگ دیگری نیز با انتشار نمودار زیر، حمایت بیت کوین را در محدوده ۱۸٬۹۰۰ دلار می‌بیند.

نمودار قیمت بیت کوین - حمایت و مقاومت های پیش روی بیت کوین

وضعیت آلتکوین ها چگونه است؟

همزمان با کاهش قیمت بیت کوین، قیمت اتریوم نیز با ۶٪ کاهش نسبت به روز گذشته به محدوده ۱۴۸۰ دلار وارد شده است. در بین ۱۰ رمزارز بزرگ بازار قیمت دوج کوین با ۱۲٪ کاهش بیشترین افت را داشته است. در جدول زیر لیستی از ارزهای دیجیتال با بیشترین کاهش در ۲۴ ساعت گذشته را مشاهده می‌کنید.

نام ارز دیجیتالقیمت (دلار)تغییرات 24 ساعته اخیر
ارز دیجیتال ftt1630 درصد کاهش قیمت
ارز دیجیتال سولانا2713 درصد کاهش قیمت
ارز دیجیتال آپتوس6.2512 درصد کاهش قیمت
ارز دیجیتال دوج کوین0.112 درصد کاهش قیمت
ارز دیجیتال شیبا0.00001099 درصد کاهش قیمت

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.