چهارشنبه خونین بازار ارزهای دیجیتال؛ قیمت بیت کوین به زیر 18,000 دلار رسید!

بیتکوین

قیمت بیت کوین بزرگ‌ترین ارز دیجیتال دنیا با کاهش ۱۲٪ نسبت به روز گذشته به سطح ۱۸٬۲۰۰ دلار سقوط کرده است. بیت کوین در این میان تنها نیست و تمام بازار رمزارزها در حال حاضر به رنگ قرمز در آمده است.

چند روز اخیر بازار ارزهای دیجیتال تحت تاثیر تنش بین صرافی بایننس و صرافی FTX قرار داشته است. به طوریکه روز گذشته چانگ پنگ ژائو مدیر عامل صرافی بایننس اعلام کرد صرافی FTX برای خروج از بحران پیش آمده به آنها درخواست داده و بایننس قصد دارد این صرافی راخریداری کند. احتمال سقوط امپراتوری FTX باعث شد قیمت‌ها در بازار ارز دیجیتال با کاهش سنگینی همراه باشد.

جنگ میلیاردرها؛ فروش گسترده FTT توسط بایننس! مراقب لونای دو باشید

بیت کوین که ۵ روز قبل تا مرز ۲۱٬۴۸۰ دلار اوج گرفته بود، با کندل‌های قرمز متوالی همراه شد. کندل قرمز روز گذشته که از سقف ۲۰٬۷۰۰ دلار تا ۱۷٬۲۰۰ ثبت شده است بزرگ‌ترین کندل قرمز روزانه از خرداد ۱۴۰۱ تاکنون است. قیمت روز بیت کوین در چهارشنبه ۱۸ آبان معادل ۱۸٬۳۸۵ دلار است. اگر از ابتدای سال میلادی حساب کنیم قیمت بیتکوین با ۶۱.۷٪ کاهش در این مدت همراه بوده است.

مارکت کپ یا ارزش بازار کریپتوکارنسی‌ها در ۲۴ ساعت اخیر از ۱.۰۶ تریلیون دلار به ۹۰۶ میلیارد دلار کاهش یافته است. دامیننس بیت کوین یا سلطه پادشاه رمزارزها بر بازار در این یک روز با اندکی افزایش به ۳۷.۱٪ رسیده است.

 قیمت خرید و فروش بیت کوین در صرافی‌های ایرانی در بازه ۶۷۹٬۰۰۰٬۰۰۰ تا ۷۰۴٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان قرار دارد. برای مشاهده بهترین قیمت خرید و فروش بیت کوین به صفحه زیر مراجعه کنید.

ریزش قیمت اتریوم

اتریوم دومین رمزارز بزرگ بازار نیز با ۱۰٪ کاهش قیمت در شبانه روز گذشته به قیمت ۱۳۰۰ دلار رسیده است. قیمت ارز دیجیتال اتر در یک هفته گذشته ۱۸٪ کاهش یافته است. اتریوم امسال یک آپدیت حیاتی را برای بلاکچین خود پشت سر گذاشت که می‌تواند باعث بهبود کارایی شبکه در آینده شود. موفقیت این آپدیت باعث شد بسیاری از تریدرها به افزایش قیمت اتریوم در سال جاری خوشبین باشند. با این حال قیمت رمز ارز اتر نیز مانند رقیب بزرگ خود در برابر جریانات بازار آسیب پذیر است.

قیمت تتر امروز چند؟

قیمت لحظه‌ای تتر در چهارشنبه ۱۸ آبان معادل ۳۷٬۵۰۰ تومان است. تتر (USDT) رمزارزی است که قیمت آن معادل یک دلار آمریکا است. در این هفته شاهد نوسان قیمت تتر از محدوده ۳۳٬۰۰۰ توامن تا ۳۸٬۰۰۰ تومان بودیم. در حال حاضر قیمت خرید و فروش تتر در صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی در محدوده ۳۶٬۸۰۰ تومان تا ۳۸٬۵۳۰ تومان قرار دارد که فرصت‌های آربیتراژ برای تریدرهای روزانه محسوب می‌شود. بهترین قیمت خرید تتر در زمان نگارش این خبر در صرافی رمزنیکس و نوبیتکس به ترتیب به ارزش ۳۷٬۲۳۰ تومان و ۳۷٬۳۲۰ تومان است.

اتفاقات مهم پیش روی بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

فردا پنجشنبه شاخص CPI در آمریکا منتشر می‌شود که یکی از شاخص‌هایی است که در تصمیم‌گیری های فدرال رزرو برای تعیین سیاست‌های خود اثرگذار است. همچنین باید دید ماجرای صرافی FTX و بایننس به کجا می‌رسد. همچنین نتایج انتخابات کنگره آمریکا نیز می‌تواند یکی از عوامل تاثیر گذار البته به شکل بلند مدت در بازار ارزهای دیجیتال باشد.

بررسی وضعیت قیمت ارزهای دیجیتال

امروز در بازار ارزهای دیجیتال تمام نگاه‌ها به بایننس و FTX است. از این رو ۳ رمزارز BNB، FTT و سولانا (SOL) به کوین‌های ترند بازار تبدیل شده‌اند. قیمت بایننس کوین روز گذشته تا ۳۸۹ دلار بالا رفت و اکنون به ۳۱۶ دلار کاهش یافته است. قیمت FTT با سقوط بیش از ۸۰٪ در یک روز به زیر ۳ دلار رسید و در حال حاضر به قیمت ۴.۵۷ دلار رسیده است. بسیاری معتقدند FTT به سرنوشت لونا کلاسیک مبتلا می‌شود. با این حال باید دید اقدامات غول‌های صنعت ارز دیجیتال مسیر این رمز ارز را به کجا خواهد رساند.

قیمت سولانا که یکی از رمزارزهایی است که توسط صرافی FTX و بنیان‌گذار آن حمایت می‌شود با ۲۵٪ کاهش به ۲۰ دلار رسیده است. قیمت آپتوس نیز با ۲۳٪ کاهش به ۴.۷ دلار سقوط کرده است. قیمت دوج کوین بزرگ‌ترین میم کوین دنیا ۱۳٪ نسبت به روز گذشته کاهش یافته است و به ۰.۰۸ دلار رسیده است. قیمت ارز دیجیتال شیبا نیز به ۰.۰۰۰٬۰۱۰٬۱۲ دلار رسیده است.

در جدول زیر لیستی از بیشترین کاهش قیمت‌ها در صرافی‌ها را مشاهده می‌کنید.

نام ارز دیجیتالقیمت لحظه‌ای ارز دیجیتالدرصد تغییرات در 24 ساعت اخیر
ارز دیجیتال FTT4.7 دلار80 درصد ریزش
ارز دیجیتال سولانا20 دلار26 درصد ریزش
ارز دیجیتال ترا کلاسیک0.00018 دلار18 درصد ریزش
ارز دیجیتال چیلیز0.2 دلار18 درصد دریزش

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.