آیا BNB به سرنوشت لونا گرفتار خواهد شد؟ گزارش قیمت ارز دیجیتال 28 آذر 1401

ریزش قیمت ارز دیجیتال

این روزها ترس بر بازار ارز دیجیتال قالب شده است. شایعات پیرامون صرافی بایننس، کاهش قیمت رمزارز این صرافی،BNB، و همزمان عدم موفقیت بیت کوین در ادامه روند صعودی خود، همه و همه نشان دهنده وضعیت نامناسب بازار است. بسیاری از فعالان بازار بایننس کوین را با لونا مقایسه می‌کنند و سرنوشت لونا را برای این رمزارز متصور هستند. در ادامه مهمترین اخبار روز بازار ارز دیجیتال را مرور خواهیم کرد و گزارش قیمتی بازار را ارائه خواهیم داد. با توکن باز همراه باشید.

آیا BNB به سرنوشت لونا گرفتار خواهد شد؟

تحلیل‌گری که کف قیمت بیت کوین در سال 2018 را درست پیش‌بینی کرده بود حالا یک پیش‌بینی بزرگ دیگر انجام داده است. کاربرِ SmartContacter با 216,900 دنبال‌کننده‌ی توییتر گفت که باور دارد روند صعودی چند ساله‌ی جفت ارز BNB/BTC به پایان رسیده و بایننس کوین حداقل 40 الی 50 درصد افت قیمت از سطح فعلی را تجربه خواهد کرد. این تحلیلگر با ارائه نمودار زیر، آن را اینگونه تحلیل کرد:

به نظر من روند صعودی 5 ساله جفت ارز BNB/BTC به انتها رسیده است. من انتظار دارم تا حداقل 40 تا 50 درصد ریزش بیشتر در این نمودار را شاهد باشیم.

نیجریه به‌دنبال قانونی کردن بیت کوین

بنا به گزارش یکی از روزنامه‌های محلی، بابانگیدا ابراهیم رییس مجلس نمایندگان نیجریه قصد دارد تا لایحه‌ی قانونی شدن بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را به مجلس برده و آنرا رای‌گیری کند. درصورت موفق شدن این لایحه، مردم نیجریه به‌طور قانونی قادر به استفاده از پادشاه ارزهای دیجیتال خواهند بود. پیش‌تر در سال 2021 بیت کوین در نیجریه ممنوع شده بود.

چرا این خبر مهم است؟ بیشترین حجم تبادل بیت کوین در سال گذشته در آفریقا و کشور نیجریه بوده است. در میان تمام کشورها، این کشور بیشترین نرخ رشد پذیرش بیت کوین را به ثبت رسانده بود. در نتیجه این اقبال عمومی، مقامات سیاسی این کشور، استفاده از بیت کوین را ممنوع اعلام کرده بودند. با این حال پس از گذشت یک سال به نظر می‌رسد روند قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در این کشور موفقیت آمیز بوده است.

البته نباید انتظار داشت که این اخبار تاثیر مثبتی روی بازار داشته باشد. این اتفاق، به پذیرش بیت کوین در بلند مدت کمک خواهد کرد.

در بلاگ توکن باز بخوانید؛ آیا سقوط بیش‌تر اتریوم در راه است؟

ADA توجه نهنگ‌ها را به خود جلب کرد

بنا به گزارش WhaleStats، طی 24 ساعت اخیر، صد نهنگ برتر BNB Chain رقمی معادل 19.34 میلیون واحد ADA خریداری کردند. این حجم از کاردانوی خریداری شده معادل 5.15 میلیون دلار است. بدین صورت تعداد هولدرهای کاردانو نیز با رشد 6000 واحدی مواجه شده است. با این حال ADA با 1 درصد ریزش طی شبانه‌روز اخیر در سطح 0.265 دلار معامله و بهترین قیمت خرید کاردانو در صرافی ورسلند و در سطح 10.545 تومان یافت می‌شود.

اگر توکن باز را دنبال کرده باشید، خواهید دید که اخبار مثبت فاندامنتالی پیرامون کاردانو بسیار است. اما ارز دیجیتال این شبکه، هیچ واکنش مثبتی به این اخبار مثبت نشان نمی‌دهد. این ویژگی کاردانو است. برای درک بهتر رفتار کاردانو موارد زیر را باهم مرور کنیم:

  • در زمان اعلام تاریخ بروزرسانی واسیل قیمت ADA 1.3 دلار بود. پس از راه اندازی این بروزرسانی (سپتامبر امسال) قیمت تقریبا 40 سنت بود و امروز قیمت کاردانو 26 سنت است
  • افزایش تعداد قرارداد هوشمند روی شبکه کاردانو، خبر راه اندازی استیبل کوین و خبر خرید نهنگ های این ارز دیجیتال و چند خبر مهم باز هم باعث رشد قیمت این ارز دیجیتال نشده است.

در زمان تحلیل کاردانو، حتما به این رفتار و واکنش‌های کاردانو توجه کنید

5 میلیارد دلار از بایننس خارج شد

به‌دنبال شایعات مختلف مبنی بر فروپاشی صرافی بایننس، حالا کاربران خواهان خارج کردن سرمایه‌ی خود از این صرافی هستند به‌طوری که طی 24 ساعت گذشته 5 میلیارد دلار پول از بزرگ‌ترین صرافی جهان خارج شده و BNB Chain به فعال‌ترین شبکه‌ی بلاکچینی در شبانه‌روز اخیر تبدیل شده است.

گزارش قیمت ارز دیجیتال 28 آذر 1401

خوشبختانه روند افزایش قیمت دلار در ایران متوقف شده و حالا تتر نیز با اندکی کاهش قیمت مبادله می‌شود. بدین صورت بهترین قیمت خرید تتر در صرافی ورسلند و در سطح 39900 تومان قرار دارد.

پادشاه ارزهای دیجیتال با اندکی ریزش قیمت در شبانه‌روز اخیر در سطح 16730 دلار معامله می‌شود. بهترین قیمت خرید بیت کوین نیز در صرافی ورسلند و در سطح 666.409.800 تومان یافت می‌شود.

اتر نیز همچون بیت کوین دچار اندکی کاهش قیمت شده و در سطح 1182 دلار مبادله می‌شود. بهترین قیمت خرید اتریوم در صرافی ورسلند و در سطح 47.017.362 تومان قرار دارد.

رمز ارز BNB که به‌دنبال اتفاقات پیرامون صرافی بایننس ترند شده روز خنثی و آرامی را سپری کرده و در سطح 248 دلار معامله می‌شود. بهترین قیمت خرید بایننس کوین در صرافی ورسلند و در سطح 9.855.899 تومان یافت می‌شود.

 رمز ارز RAD با 21 درصد ریزش هنوز هم در لیست ارزهای ترند بازار قرار داشته و در سطح 1.68 دلار معامله می‌شود. بهترین قیمت خرید رادیکل در صرافی توایکس و در سطح 65.844 تومان مبادله می‌شود.

در نهایت ارز دیجیتال CSPR با مقدار کمی افزایش قیمت در سطح 0.027 دلار قرار دارد. بهترین قیمت خرید کسپر در صرافی ایرانی‌کارت و در سطح 1.102 تومان یافت می‌شود.

نام ارزقیمت ارز دیجیتال 26 آذر 1401قیمت ارز دیجیتال 27 آذر 1401قیمت امروز ارز دیجیتال 28 آذر
تتر ۳۹۵۰۰ تومان۴۰۰۱۰ تومان39900 تومان
بیت کوین۱۶۷۲۷ دلار۱۶۷۶۵ دلار16730 دلار
اتریوم۱۱۷۹ دلار۱۱۸۸ دلار1182 دلار
BNB۲۳۱.۲۲ دلار۲۴۸.۳۶ دلار248 دلار
RAD۱.۳۶ دلار۲.۱۲ دلار1.68 دلار
CSPR0.02704 دلار0.02749 دلار0.027 دلار
کاردانو۰.۲۶۴ دلار۰.۲۶۷۸ دلار0.2651 دلار
سولانا۱۲.۴۲ دلار۱۲.۴۴ دلار12.30 دلار
HOOK۱.۵۴ دلار۱.۶۱ دلار1.57 دلار
ماتیک0.7958 دلار0.8161 دلار0.8044 دلار
تاریخچه قیمت ارزهای ترند بازار

زیان‌دِه‌ترین ارزهای بازار 28 آذر 1401

زیان‌دِه‌ترین ارزهای بازار
زیان‌دِه‌ترین ارزهای بازار

به گزارش کوین مارکت کپ، رمز ارز GMX بیش‌ترین کاهش قیمت بین صد ارز برتر بازار را تجربه کرده است. در زمان نگارش این مقاله GMX در سطح 45.54 دلار مبادله می‌گردد.

در جایگاه دوم، ریپل با 4.02 درصد کاهش قیمت قرار دارد. بدین صورت XRP در سطح 0.33 دلار معامله می‌شود.

بیش‌تر بخوانید؛ اندیکاتور ایچیموکو چیست؟ قدرت پیش‌بینی روند بازار با یک اندیکاتور

در نهایت ارز دیجیتال نیر با 3.94 درصد کاهش در سطح 1.33 دلار خریدوفروش می‌شود.

سخن پایانی

نظر شما همراهان توکن باز نسبت به اتفاقات روز چیست؟ آیا شاهد فروپاشی بایننس کوین خواهیم بود؟ لطفا نظرات و ایده‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان گزارش قیمت ارز دیجیتال 28 آذر 1401 همراه ما بودید سپاسگزاریم.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.