تراژدی بزرگ! اظهار نظر جنجالی ویتالیک بوترین درمورد FTX ؛ قیمت ارزهای دیجیتال 30 آبان

نمای کلی بازار ارزهای دیجیتال در 28 شهریور

بازار ارزهای دیجیتال روز بسیار بدی را آغاز کرده و خیلی از رمز ارزهای بازار در وضعیت نگران‌کننده‌ای قرار گرفته‌اند. بین ده ارز بازار، هیچ ارزی در وضعیت مثبت قرار نداشته و شاهد سقوط آزاد بسیاری از رمز ارزها هستیم. اما چه اتفاقی رخ داده است؟ در ادامه به بررسی مهم‌ترین اتفاقات صنعت ارزهای دیجیتال و گزارش قیمت ارزهای دیجیتال 30 آبان می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

ورود امریکا به افتضاح صرافی FTX

به‌دنبال فروپاشی صرافی دیجیتال  FTX، حالا گمانه‌زنی‌ها نسبت به ورود کنگره به این پرونده و وضع قوانین سخت‌گیرانه‌تر برای ارزهای دیجیتال افزایش یافته است. الیزابت وارن سناتور آمریکایی نیز در توییت خود پیشنهاد داده بود که کنگره باید به این مسئله ورود کرده و قوانین جدیدی وضع کند. با این حال هنوز رسما هیچ اتفاقی رخ نداده است.

در بلاگ توکن باز بخوانید؛ صرافی FTX هک شد؛ تیر خلاصی به پیکر نیمه جان FTT

گری‌اسکیل: صندوق‌های ما امن و مطمئن هستند

پس از پخش شدن شایعات مختلف مبنی بر فروپاشی صندوق تراست بیت کوین شرکت سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل، حالا مدیران این شرکت با رد هرگونه شایعه اعلام کردند که محصولات آنها امن و مطمئن بوده و با قدرت به فعالیت خود ادامه خواهند داد. با این حال این شرکت از ارائه شفاف دارایی‌های خود در بازار ارزهای دیجیتال خودداری کرده است که این اقدام باعث بروز شایعاتی مبنی برزیان ده بودن این شرکت دارد.

آپدیت جدید سولانا مشکلات این شبکه را مرتفع می‌کند؟

آناتولی یاکونکو هم‌بنیان‌گذار سولانا در توییتی از اعتبارسنج‌ها خواست که نود خود را به آخرین نسخه یعنی 1.13.5 ارتقا بدهند. به‌دنبال این به‌روزرسانی، تمامی مشکلات شبکه‌ی سولانا و قطعی‌های متعدد آن برطرف خواهند شد.

ویتالیک بوترین سکوت خود را شکست

پس از مشکلات صرافی FTX و سقوط آزاد قیمت FTT بسیاری از دلسوزان بازار نگران آینده این صنعت هستند. حجم عظیم کلاهبرداری و همکاری مشکوک بزرگان بازار در کلاهبرداری‌های واضح بازار، بازار را نا امید کرده است. اکنون ویتالیک بوترین به عنوان مشهورترین توسعه دهنده این بازار به این اتفاقات واکنش نشان داده است. او در اظهار نظری گفت:

فروپاشی FTX مجددا نشان داد که علت مشکلات ما هستیم نه تکنولوژی.

او همچنین در توییتی ایده جذابی را مطرح کرد و به سه صرافی کوین بیس، بایننس و کراکن پیشنهاد داد تا بر روی این ایده جدی‌تر کار کنند. ایده ویتالیک این است که در کوتاه مدت باید صرافی های متمرکز ایمن داشته باشیم و دستیابی به این مهم از طریق تکنولوژی امکان پذیر است.

از صرافی‌های ایرانی چه‌خبر؟

صرافی رمزینکس در تازه‌ترین اطلاعیه‌ی خود اعلام کرد پس از بسته شدن بازار فعلی جفت ارز GALA/IRR در تاریخ 1 آذر ساعت 16، موجودی کاربرانی که دارایی خود را به فروش نرسانده باشند از سوی این صرافی بازخرید خواهد شد. قیمت بازخرید این رمز ارز متعاقبا از سوی این صرافی اعلام خواهد شد.

صرافی‌های نوبیتکس، اکسبیتو و بیت‌پین نیز اعلام کردند که مشکل عدم اتصال به درگاه، موقت و از سوی شبکه‌ی پرداخت‌یار است. کارمندان تیم فنی این صرافی‌ها در تلاش هستند تا مشکل اتصال به درگاه بانکی را هرچه سریع‌تر رفع کنند.

گزارش قیمت ارزهای دیجیتال 29 آبان

استیبل کوین USDT در سطح 0.9989 دلار معامله شده و بهترین قیمت خرید تتر در صرافی اکسیر و در سطح قیمت 35.799 تومان یافت می‌گردد.

پادشاه ارزهای دیجیتال با 3.8 درصد ریزش نسبت به روز گذشته در سطح 16054 دلار معامله می‌شود. بهترین قیمت فروش بیت کوین در صرافی والکس و در سطح 581.463.102 تومان پیدا می‌شود.

اتر با 8 درصد سقوط نسبت به 24 ساعت گذشته در سطح 1120 دلار معامله شده و روز بسیار بدی را سپری می‎‌کند. بدین حال بهترین قیمت فروش اتریوم در صرافی اکسیر و در سطح 41 میلیون تومان قرار دارد.

رمز ارز هواداری CHZ با 15 درصد ریزش در محدوده‌ی 0.19 دلار خریدوفروش می‌گردد. بهترین قیمت خرید چیلیز در صرافی بیت‌پین و در سطح 6.700 تومان قرار دارد.

ارز دیجیتال FWC یا QATAR 2022 TOKEN با 44 درصد ریزش نسبت به شبانه‌روز گذشته در سطح 0.00000000013 دلار خریدوفروش شده و حدودا نیمی از ارزش خود را از دست داده است.

رمز ارز Polygon با 9.5 درصد کاهش طی 24 ساعت، هم‌اکنون در سطح 0.79 دلار معامله شده و بهترین قیمت خرید ماتیک در صرافی اکسیر و سطح قیمت 28.118 تومان یافت می‌شود.

نام ارزقیمت ارزهای دیجیتال 28 آبانقیمت ارزهای دیجیتال 29 آبانقیمت امروز 30 آبان
تتر۳۵۷۴۰ تومان۳۵۶۲۰ تومان35799 تومان
بیت کوین۱۶۵۹۹ دلار۱۶۶۷۹ دلار16054 دلار
اتریوم۱۲۰۵ دلار۱۲۱۷ دلار1120 دلار
چیلیز۰.۲۵ دلار۰.۲۳ دلار0.19 دلار
FWC۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۰۳۱۸ دلار۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۰۲۴۱ دلار0.00000000013 دلار
ماتیک۰.۸۶ دلار۰.۸۷ دلار0.79 دلار
سولانا۱۲.۸۶ دلار۱۳.۱۱ دلار12.01 دلار
لونا کلاسیک۰.۰۰۰۱۷۲۹ دلار۰.۰۰۰۱۷۴ دلار0.0001564 دلار
TWT۲.۲۳ دلار۲.۰۸ دلار1.98 دلار
الگورند۰.۲۹ دلار۰.۲۸۷۳ دلار0.25 دلار
تاریخچه قیمت 10 ارز ترند بازار

زیان‌ده‌ترین ارزهای بازار در 30 آبان

زیان‌ده‌ترین ارزهای بازار 30 آبان
زیان‌ده‌ترین ارزهای بازار 30 آبان

رمز ارز Arweave با 18 درصد کاهش، بیش‌ترین سقوط قیمت بین صد ارز برتر بازار را تجربه کرده است. هم‌اکنون AR در سطح قیمت 9.12 دلار معامله می‌گردد.

رمز ارز هواداری چیلیز با 17 درصد کاهش در جایگاه دومِ زیان‌ده‌ترین ارزهای بازار قرار گرفته و در محدوده قیمت 0.19 دلار خریدوفروش می‌گردد.

در بلاگ توکن باز بخوانید؛ آیا بیت کوین به کف قیمت خود رسیده است؟ قیمت ارزهای دیجیتال ۲۹ آبان

در نهایت ارز EthereumPoW با 15 درصد ریزش در جایگاه سوم قرار گرفته و در سطح 3.13 دلار معامله می‌گردد. شایان ذکر است بدانید تنها 3 رمز ارز بین صد ارز برتر بازار در وضعیت مثبت قرار دارند!

سخن پایانی

نظر شما همراهان توکن باز نسبت به سقوط مجدد ارزهای دیجیتال چیست؟ آیا شاهد بیت کوین 15 هزار دلاری در روز جاری خواهیم بود؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. ممنون از اینکه تا پایان مقاله‌ی گزارش قیمت ارزهای دیجیتال 30 آبان همراه ما بودید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.