قرارداد هوشمند به شبکه ریپل خواهد آمد؛ قیمت ارز دیجیتال ۴ دی ۱۴۰۱

اخبار روز بازار ارز دیجیتال

امروز هم حجم معاملات کاهش یافت تا باز هم بیت کوین، استیبل کوین بودنِ خود را به رخ تتر بکشد! در دو روز اخیر هیچ فرقی بین BTC و USDT وجود نداشته و هردو ذره‌ای تغییر قیمت را تجربه نکردند. نه‌تنها بیت کوین، بلکه بسیاری از رمز ارزهای بازار نیز چنین وضعی را تجربه کرده و در حالتی خنثی فریز شده‌اند. با چنین مقدمه‌ای به بررسی مهم‌ترین اخبار روز و گزارش قیمت ارز دیجیتال ۴ دی ۱۴۰۱ می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

اتریوم از بیت کوین پیشی خواهد گرفت

مایک مک گلون استراتژیست ارشد بلومبرگ باور دارد که اتریوم در بازار صعودی بعدی از بیت کوین پیشی گرفته و به برترین ارز جهان تبدیل خواهد شد. وی در گزارش خود همراه با چشم‌انداز بازار خاطرنشان کرد که اتر انعطاف‌پذیری بیش‌تری نسبت به بیت کوین دارد و در این خصوص گفت:


اتریوم بهترین نامزد برای قرارگیری در جایگاه برترین ارز بازار است.

از زمان راه‌اندازی اتریوم، بارها بحثِ تبدیل شدن به برترین ارز جهان مطرح شده اما هنوز حتی برای یک ثانیه هم اتر قادر به عبور از BTC نبوده است.

ریپل میزبان قراردادهای هوشمند

مت همیلتون کارمند سابق ریپل فاش کرد که قراردادهای هوشمند به‌زودی به XRPL یا لجرِ XRP اضافه خواهند شد. وی در پاسخ به کاربری که مدعی شده بود شبکه‌ی پرداخت XRP هیچ کاربردی نداشته و مورد استفاده واقع نمی‌شود گفت که XRPL روزانه برای پرداخت‌های بین‌المللی، خریدوفروش توکن‌های NFT و کسب درآمد از وب استفاده شده و قراردادهای هوشمند به‌زودی به آن اضافه خواهند شد.

در بلاگ توکن باز بخوانید؛ با استیبل کوین بیت کوین آشنا شوید!

ریپل طی شبانه‎‌روز اخیر در وضعیتی خنثی قرار گرفته اما چنین به‌روزرسانی بزرگی احتمال رشد قیمت آنرا افزایش می‌دهد.

ذخایر اتریوم در صرافی‌ها ۳۰ درصد کاهش یافته است

بنا به گزارش ارائه شده از سوی موسسه آماری CryptoQuant، شاخص ذخایر مبادله‌ایِ اتریوم (شاخصی که میزان کل دارایی‌های موجود در صرافی‌های متمرکز را بررسی می‌کند) با کاهش ۳۰ درصدی در سال ۲۰۲۲ مواجه شده است. سقوط این شاخص به‌معنای خرید از سوی کاربران و رشد آن به‌معنای فروش از سوی آنهاست.

اتریوم
اتریوم

این در حالی‌ست که بازار نزولی در سال ۲۰۲۲ منجر به کاهش سرمایه‌گذاری و سقوط قیمت ارزهای دیجیتال گردیده است.

مهم‌ترین اخبار صرافی‌های ایرانی

صرافی رمزینکس در تازه‌ترین اطلاعیه‌ی خود خبر از بسته شدن برداشت توکن سروم روی شبکه‌ی ERC-20 داد. این تصمیم در پی اتفاقات رخ داده برای FTX گرفته شد. بدین صورت به‌زودی برداشت توکن SRM روی شبکه‌ی سولانا فعال خواهد شد.

حتما بخوانید؛ کف قیمت بیت کوین کجاست؟ بررسی سیگنال‌های انتهای روند نزولی در بازار

گزارش قیمت ارز دیجیتال امروز

متاسفانه روند افزایش قیمت USDT در کشورمان ادامه داشته و فاصله‌ی چندانی تا کانال ۴۱ هزار تومان ندارد. با این حال بهترین قیمت خرید تتر در صرافی تریتکس و در محدوده قیمت ۴۰,۴۷۰ تومان یافت می‌گردد.

BTC بدون ذره‌ای تغییر نسبت به روز گذشته در سطح ۱۶,۸۳۵ دلار معامله می‌شود. بدین صورت بهترین قیمت خرید بیت کوین در صرافی نوبیتکس و در سطح ۶۷۹,۶۶۶,۰۱۵ تومان یافت می‌گردد.

اتر نیز با یک دلار افزایش قیمت نسبت به 24 ساعت قبلی در سطح 1219 دلار خریدوفروش می‌شود. بهترین قیمت خرید اتریوم در سطح 49.153.034 تومان قرار دارد.

رمز ارز Metal DAO که به‌تازگی به لیست ارزهای ترند بازار اضافه شده با 4.19 درصد رشد در سطح 0.75 دلار مبادله می‌شود. بهترین قیمت خرید متال در صرافی هلواکس و در سطح 30612 تومان پیدا می‌شود.

روزهای خوب FTT به پایان رسید و حالا این رمز ارز با 5.14 درصد ریزش در سطح 0.922 دلار معامله می‌گردد.

رمز ارز CAKE بدون تغییر نسبت به روز گذشته در سطح 3.37 دلار مبادله می‌گردد. بهترین قیمت خرید پنکیک سواپ در صرافی بیت‌ پین و در سطح 132.421 تومان قرار دارد.

نام ارزقیمت ارز دیجیتال 2 دیقیمت ارز دیجیتال 3 دیقیمت امروز 4 دی 1401
تتر۴۰۰۴۰ تومان۴۰۰۷۰ تومان40470 تومان
بیت کوین۱۶۸۳۵ دلار۱۶۸۳۵ دلار۱۶۸۳۵ دلار
اتریوم۱۲۱۸ دلار۱۲۱۷ دلار1219 دلار
MTL0.6722 دلار0.7422 دلار0.75 دلار
FTT۱.۰۳ دلار۰.۹۶۷۵ دلار0.922 دلار
CAKE۳.۳۶ دلار۳.۳۷ دلار۳.۳۷ دلار
ماتیک۰.۷۹۵۷ دلار۰.۷۹ دلار0.7967 دلار
SHIB۰.۰۰۰۰۰۸۳۴۳ دلار۰.۰۰۰۰۰۸۲۷۹ دلار0.000008333 دلار
LUNC۰.۰۰۰۱۳۶۲ دلار۰.۰۰۰۱۴۴۵ دلار0.0001447 دلار
BNB245.89 دلار246.15 دلار245.06 دلار
تاریخچه قیمت ارزهای ترند بازار

زیان‌دِه‌ترین ارزهای بازار امروز

سوددِه‌ترین ارزهای بازار
سوددِه‌ترین ارزهای بازار

به گزارش کوین مارکت کپ، رمز ارز بومی تراست ولت در جایگاه اول قرار گرفته و بیش‌ترین کاهش قیمت بین صد ارز برتر بازار را تجربه کرده است. بدین صورت TWT با ۵.۴۵ درصد ریزش در سطح ۱.۴۱ دلار معامله می‌گردد.

در جایگاه دوم، ارز Chain با ۵.۲۱ درصد ریزش قرار داشته و در زمان نگارش این مقاله در سطح ۰.۰۱۷ دلار مبادله می‌شود.

در نهایت ارز کاوا با ۳.۹۲ درصد ریزش در محدوده قیمت ۰.۶۹ دلار خریدوفروش می‌گردد.

سخن پایانی

به‌نظر شما همراهان توکن باز فردا هم شاهد ثابت باقی ماندن قیمت بیت کوین خواهیم بود؟ این روند چه زمانی به پایان خواهد رسید؟ لطفا نظرات و ایده‌های خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان مقاله‌ی گزارش قیمت ارز دیجیتال ۴ دی ۱۴۰۱ همراه ما بودید سپاسگزاریم.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.