محاسبه سود ماینینگ و ماشین حساب ارز دیجیتال

Describe crypto calculator Copy

با پیشرفت و گستردگی رمز ارزها، استخراج و ماینینگ آنها، برخی از کاربران تمایل زیادی برای اطلاع دقیق از سود خود داشتند. این اطلاع، نیازمند ابزاری چون ماشین حساب های ماینینگ بوده، که در این مقاله تیم توکن باز به بررسی و ارزیابی این محبث می پردازد.

مفاهیم کلی :

سود ماینینگ چگونه حساب می‌شود؟

باید بدانیم، به دست آوردن یک رمز ارز(مثلاً بیت کوین) از طریق استخراج، زمانی امکان پذیر می شود که معادلات ریاضی تعیین شده ای حل شود. به این پروسه ماینینگ یا استخراج می گویند. ضمن آنکه به افراد عامل در این فرآیند، ماینر گفته می شود.

بنابراین ماینینگ یک سرمایه گذاری در زمره ی رمز ارزها تلقی می شود. زیرا برای ورود به این حوزه، یک ماینر باید هزینه ها و درآمد خود را حساب کرده یا بتواند تخمین بزند که آیا این پروسه برایش مفید است یا مضر.

باید بدانیم هزینه های یک ماینر کم نیست. هزینه های اعم از برق مصرفی، اینترنت، خرید دستگاه، نگهداری و غیره. درآمد یک ماینر به معیار های بسیاری متصل است. مانند: قیمت رمز ارز ماین شده، سختی شبکه و دیگر موارد. پس برای محاسبه سودآوری استخراج باید ابتدا در این موارد به آگاهی لازم دست یافت. زیرا هرگونه سرمایه گذاری بدون هیچ تفکر و برآوردی به طور یقین شکست خواهد خورد.

محاسبه سود ماینینگ و ماشین حساب ارز دیجیتال

محاسبه سود ماینینگ

سود ماینینگ و استخراج آن یک فرمول ساده را در بر دارد. پس می دانیم که انجام فرآیند محاسبات امری پیچیده نیست. برای ماینینگ و استخراج رمز ارز ها نیازمند مواردی هستیم که در ذیل به آن ها اشاره می کنیم.

  • پیدا کردن و انتخاب رمز ارز مورد نظر
  • انتخاب سخت افزار قوی و متناسب با عملکرد در شبکه ارز دیجیتال انتخابی
  • پیدا کردن نرم افزار مناسب با دستگاه
  • اتصال و تامین انرژی مناسب
  • امکانات سرمایشی و اتصالات آن برای حفظ دمای مناسب دستگاه
  • اتصال به یک استخر استخراج
  • داشتن اینترنت مطمئن و باثبات
  • داشتن محیط مناسب برای سوار کردن تجهیزات و استقرار آن ها

رعایت این 8 فهرست عنوان شده، جزو مهمترین و تاثیر گذارترین مواردی هستند که سود و میزان آن در پروسه ی ماینینگ و استخراج به شمار می روند.

ماشین حساب استخراج رمز ارزها چیست؟

ماشین حساب استخراج به کاربر این امکان را می دهد، تا بتواند میزان هش الگوریتم ها را تشخیص دهد. این ماشین حساب علاوه بر کمک به تشخیص الگوریتم هش، لیستی تحت عنوان کوین های پشتیبانی شده توسط این الگوریتم، پاداش های تخمینی ،هزینه و سودهای تخمین زده شده، به شما ارائه می دهد.

پاداش های تخمین زده شده با در نظرگرفتن میزان سختی استخراج پاداش بلوک و بهای فعلی کوین در بازار حساب می شود.

چرا از ماشین حساب miner استفاده کنیم؟

شاید برای شما هم این سوال مطرح شده باشد که چرا از ماشین حساب استخراج استفاده می کنیم. در جواب باید بگوییم برای آنکه بتوانیم از بهره مندی بهتری از تجهیزات خود و تخمین سود حاصله از استخراج رمز ارز استفاده کنیم، مستلزم آنیم که پتانسیل دستگاه استخراج خود را مورد ارزیابی قرار دهیم و از ورود چشم بسته به این فرآیند دوری کنیم. برای مثال هیچگاه با یک کیس کامپیوتری معمولی نمیتوان سود مناسبی در ماین بیت کوین بدست آورد، و پس از گذشت مدتی تنها استهلاک سیستم کامپیوتری و هزینه های برق برای شما مشهود خواهد بود.

از این جهت می توان اذعان داشت که بهره مندی از ماشین حساب جهت محاسبه ی سودآوری استخراج رمز ارز موردنظر شما پیش از شروع، امری ضروری در این زمینه تلقی می شود.

افزایش سختی در سود ماینینگ

افزایش سختی و دشواری را باید یکی از مهم ترین متغیرها دانست.

باید بدانیم از آنجایی که هیچ شخصی قادر به پیش بینی میزان ورود ماینر ها به شبکه نیست، هیچ شخصی هم قادر نخواهد بود که پیش بینی کند این فرآیند ماینینگ در هفته ها، ماه ها، یا سالها چقدر سخت خواهد بود. به طوری که در تمام ادوار سود دهی استخراج بیت کوین تنها در تعداد خیلی کمی از موارد نزول داشته است.

زمانی که تمامی متغیرها را در اختیار دارید قادر خواهید بود تا متغییرها را به یک ماشین حساب استخراج بسپارید و برآورد کنید که هرماه چه مقدار رمز ارز مورد نظر را اکتساب می کنید. اگر نتیجه ی حاصله در ماشین حساب مثبت نباشد این بدین معنی است که شرایط خوبی برای برای سود استخراج نخواهید داشت.

ماشین حساب ماینینگ

همانطور که در سطرهای قبلی عنوان کردیم می توان با استفاده از ماشین حساب ماینینگ به محاسبه ی سود حاصله از ماینینگ دست یافت و پس از برآوردهای لازمه تصمیم به ورود یا عدم ورود به این حوزه گرفت.

هر ماشین حساب احتمال دارد فرمول مخصوص و منحصر به فرد خود را دارا باشد.

کاربر می تواند با استفاده از ماشین حساب های ماینینگ، سود استخراج و ماینینگ رمز ارز مورد نظر با سخت افزار خود را برآورد کنید.

اما باید خاطرنشان شد ماشین حساب ماینینگ بایستی تمامی هزینه های در راستای استخراج همچون: سخت افزار، برق و انرژی مصرفی، هزینه های مربوطه را شامل شود.

برخی از بهترین و دقیق ترین ماشین حساب های ماینینگ به شرح زیر هستند :

  •  what to mine
  •  coinwarz
  • minergate
  •  Crypt0.Zone
  •  crypto compare
  •  ccgmining
  •  Asic

 با بهره جویی از این ماشین حساب ها می توان به سود حاصله از استخراج، دست یافت که در مبحث بعدی هریک را به اختصار شرح خواهیم داد.

کار با ماشین حساب های ماینینگ

در مبحث قبلی بهترین ماشین حساب های در زمینه ی ماینینگ رو عنوان کردیم در این مبحث به توضیح اختصاری هر کدام می پردازیم.

کار با دو ماشین حساب what to mine ، coinwarz

نحوه ی کار این دو ماشین حساب ماینینگ بسیار شبیه به یکدیگر است. ضمن آنکه تقریباً به یک روش می توان از آنها بهره جست.

ابتدا برای کار با این دو ماشین حساب استخراج لازم است که از منوی تعبیه شده در بالای سایت نوع سخت افزار خود اعم از : cpu ،gpu ،asic را وارد یا انتخاب کنید و بعد در صفحه اصلی مدل دستگاه به همراه تعدادی که از آن دارید را درج کنید.

در بخش بعدی لازم است به انتخاب الگوریتم کوین یا رمز ارز مورد استخراج بپردازید. برای انتخاب الگوریتم صرفاً نیاز به کلیک روی نام آن است و پس از روشن شدن گزینه مدنظر، فعال می شود. باید بدانیم که عموماً به طور پیش فرض تمامی گزینه ها فعال خواهند بود.

در مرحله ی پایانی نیازمند انتخاب و تعیین هزینه انرژی مصرفی و کارمزد پیوستن در استخر استخراج بر مبنای 24 ساعت شبانه روز هستید.

پس از معین کردن تمامی موارد یاد شده تنها نیازمند انتخاب گزینه ی Calculate خواهید بود تا روند عملیاتی محاسبه آغاز و لیست همه ی سکه ها به همراه سود حاصله از ماینینگ بر منبای دستگاه و سخت افزار مورد استفاده، به شما نشان داده شود. نمایش این لیست در انتهای صفحه است و تنها با اسکرول موس قادر به رویت آن خواهید بود.

 what to mine
محاسبه سود ماینینگ و ماشین حساب ارز دیجیتال

کار با سه ماشین حساب crypto compare ،ccgmining  و Minergate

این سه ماشین حساب نیز همانند دو مورد قبلی کارکردی بسیار شبیه به یکدیگر دارند. و به طور تقریبی عملکردی مشابه دارند.

به طور مثال: در ماشین حساب ماینینگ crypto compare که کار کرد آن نسبت به دو مورد دیگر آسان تر است،

ابتدا لازم است از منوی بالای سایت رمز ارز مدنظر خود را تعیین کرده و در ادامه، فرم سمت چپ دانسته های مربوط به دستگاه و هزینه های مصرفی خود را ثبت نمایید.

برای دانسته ها و اطلاعات مربوط به دستگاه خود، صرفاً مقدار نرخ هَش و مقدار انرژی مصرفی نیاز است. در مرحله ی بعد نوبت به وارد کردن هزینه ی انرژی مصرفی در ازای هر کیلو وات ساعت، به انضمام کارمزد پیوستن و عضویت در استخرهای استخراج است.

زمانی که تمامی موارد یاد شده به درستی ثبت و وارد شد، لیستی مبنی بر مقدار سود روزانه، هفتگی، ماهیانه و سالانه از ماین رمز ارز موردنظر به شما نشان داده خواهد شد.

درصورتی که کادر مقابل شما سبز باشد به معنای سودآوری و در صورتی که کادر نمایش داده شده قرمز باشد به معنای ضرر بودن کل پروسه ی ماینینگ شما خواهد بود.

crypto compare
محاسبه سود ماینینگ و ماشین حساب ارز دیجیتال

کار با ماشین حساب Asic miner value

باید بدانیم که وب سایت یاد شده صرفاً یک ماشین حساب ماینینگ تلقی نمی شود. اما برای سرمایه گذارانی که از ماینر های Asic بهره جویی می کنند، کارآمدی بسیاری خواهد داشت.

در این وب سایت با انتخاب و تعیین نوع دستگاه خود می توان، میزان سود دهی از استخراج با آن دستگاه را مشاهده کرد.

چیزی که باید بدانیم آن است که هر دستگاه ماینر الگوریتم هَش مخصوص به خود را دارد و سکه های محدودی را قادر به استخراج است.

در این وب سایت تمامی اطلاعات و دانسته های فنی از قبل معین و محاسبه شده است و صرفاً کاربر باید نوع دستگاه خود را با توجه به رمز ارزی که قصد ماین آن را دارد به همراه الگوریتم آن را تعیین کند.

در هر صفحه ی مربوط به نوع دستگاه، میزان سود دهی روزانه و اطلاعاتی مبنی بر بازگشت هزینه های اولیه خرید در اختیار کاربر قرار می گیرد.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.