چرا قیمت بیت کوین ثابت است؟ در بازار ارزهای دیجیتال چه خبر است؟

اخبار روز ارز دیجیتال

قیمت بیت‌کوین چندین روز است که تقریباً ثابت است و در محدوده‌ای باریک نوسان می‌کند، بازارهای آتی در آستانه پایین‌ترین سطح تاریخی قرار دارند، اما داده‌ها نشان می‌دهند که همین‌طور باقی نخواهد ماند.

چرا قیمت بیت‌کوین تغییر نکرده است؟

قیمت بیت‌کوین در حال حاضر در یک دوره غیرمعمول آرام قرار دارد، به طوری که چندین شاخص نوسان به پایین‌ترین سطح ثبت شده نزدیک می‌شوند.


واچ لیست هفته؛ تحلیل تکنیکال بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها


در حال حاضر، قیمت بیت‌کوین حدود ۲ درصد افزایش یافته و به بالاترین قیمت روزانه ۲۹٬۷۳۵ دلار رسیده است، اما حرکت صعودی قیمت بیت‌کوین همچنان در چارچوب روند بازار خنثی قرار دارد که قیمت در محدوده ۲۸٬۶۷۰ تا ۳۱٬۰۰۰ دلار معامله می‌شود.

نمودار روزانه قیمت BTC/USD
قیمت در 29737
نمودار روزانه قیمت BTC/USD

قیمت بیت‌کوین کم‌ترین نوسان تاریخی را شاهد است

اگرچه بیت‌کوین در دوره‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ نیز دوره‌های مشابهی از معاملات بدون روند داشته است، نوسان تحقق‌یافته در سال ۲۰۲۳ به پایین‌ترین سطح چندساله رسیده است. شاخص نوسان تحقق‌یافته یک‌ساله به سطوحی رسیده است که از دسامبر ۲۰۱۶ برای قیمت بیت‌کوین شاهد نبوده‌ایم.

شاخص نوسان تحقق‌یافته یک‌ساله در پایین ترین سطح
شاخص نوسان تحقق‌یافته یک‌ساله. منبع: Glassnode

کاهش نوسان تحقق‌یافته همزمان با کاهش حجم معاملات آتی و اختیار معامله بیت‌کوین است. مشتقات بیت‌کوین تنها دارایی رمزارزی بزرگی نیست که به پایین‌ترین حجم معاملات تاریخی نزدیک می‌شود. بازارهای مشتقات اتریوم نیز در ماه اوت (مرداد) زیر سطح پایین ماه ژانویه (دی) ۲۰۲۳ قرار گرفت. با حجم معاملات تجمعی مشتقاتی معادل ۱۹ میلیارد دلار، بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح ژانویه ۲۰۲۳ نزدیک می‌شود.

مقایسه حجم معاملات مشتقات بیت‌کوین و اتریوم. حجم معاملات اتریوم در کمترین میزان تاریخی
مقایسه حجم معاملات مشتقات بیت‌کوین و اتریوم. منبع: Glassnode

چشم‌انداز بعدی قیمت بیت‌کوین چیست؟

از منظر تکنیکال، قیمت بازار بیت‌کوین بالاتر از چندین میانگین متحرک کلیدی بلندمدت نگه داشته شده است. این روند الگوهای مشابهی با چرخه‌های قبلی بیت‌کوین دارد.

مدل قیمتی تکنیکال
قیمت چند میانگین متحرک مهم
مدل قیمتی تکنیکال. منبع: Glassnode

علی‌رغم کم‌نوسانی و محدوده فشرده فعلی قیمت بیت‌کوین، کونور رایدر، رئیس تحقیق و داده در آزمایشگاه‌های اتنا، انتظار ندارد این وضعیت برای مدت طولانی ادامه داشته باشد. رایدر در گفتگو با کوین‌تلگراف گفت:

عمق بازار برای بیت‌کوین در حال رسیدن به پایین‌ترین سطح سالانه است، و در دوره‌های نقدینگی کم، ما شاهد نوسان‌پذیری بیشتر کوتاه‌مدت، هم در جهت صعود و هم نزول، هستیم. همانطور که همیشه، باید عقب بایستیم و نمای بزرگ‌تر را بررسی کنیم. با نگاهی دورتر، شرایط برای رالی هنگام هاوینگ بعدی بیت‌کوین فراهم است. تمام مبانی از منظر زمانی بلندمدت مثبت به نظر می‌رسند، و همراه با احتمال تصویب ETF اسپات، احساسات می‌تواند قطعا بهبود یابد. اما تا آن زمان، انتظار دارم دوره‌هایی از عملکرد خسته‌کننده بازار همراه با حرکت‌های کوتاه‌مدت ناشی از نقدینگی کم وجود داشته باشد.

اخبار مهم امروز بازار ارز دیجیتال

در روزهای اخیر که شایعاتی مبنی بر ورشکستگی صرافی Huobi بازیگران اصلی بازار را نگران کرده، خبرهای مثبت مهمی نیز برای بازار رمزارزها منتشر شده است.


پیشنهاد نویسنده: معرفی ۴ آلت کوین با پتانسیل رشد؛ این رمزارزها را در نظر داشته باشید


  • به گفته مدیرعامل گلکسی دیجیتال، مایک نووگراتز، منابع داخلی بلک‌راک می‌گویند یک صندوق ETF مبتنی بر اسپات بیت‌کوین (BTC) ممکن است قبل از فوریه تأیید شود.
  • در عین حال، بایننس پس از افشای فروش ذخایر USDCoin برای بیت‌کوین و اتریوم در پی فروپاشی بانک سیلورگیت، وارد السالوادور شده است. السالوادور که نگاه مثبتی به بیت‌کوین دارد، مجوز فعالیت به بایننس برای ارائه خدمات رمزارز در این کشور آمریکای مرکزی داده است که به احتمال زیاد درها را برای پذیرش گسترده‌تر دارایی‌های دیجیتال باز می‌کند.
  • خبر دیگری که روز گذشته به آن پرداختیم، انتشار استیبل‌کوین شرکت پرداخت پی‌پال بود که در محافل خبری دنیای تکنولوژی بازتاب گسترده‌ای یافته بود. این خبر موجب بروز واکنش‌ها و نظرات متفاوتی از سوی کارشناسان شده است. برخی از کارشناسان معتقدند ظهور و گسترش رمزارزهای متمرکزی همچون استیبل‌کوین پی‌پال، با توجه به ماهیت متمرکز آنها، به نفع اکوسیستم غیرمتمرکز رمزارزها نیست و می‌تواند به کاهش اعتماد به رمزارزهای غیرمتمرکز منجر شود. اما در مقابل، عده‌ای دیگر از کارشناسان حضور غول‌های تجاری و پرطرفدار همچون پی‌پال در عرصه رمزارزها را امری مثبت تلقی می‌کنند که می‌تواند به افزایش محبوبیت و پذیرش رمزارزها منجر شود.

منبع: Cointelegraph

پرسش و پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.