مقایسه نوبیتکس و والکس؛ کدام صرافی بهتر است؟

مقایسه نوبیتکس و والکس؛ کدام صرافی بهتر است؟

اگر از ما بپرسید که موفقیت در ترید به چه عواملی بستگی دارد، قطعا یکی از پاسخ‌های‌مان، انتخاب صرافی مناسب است. انتخاب صرافی مناسب به معنای امنیت بالاتر در ترید، تراکنش‌های سریع‌تر و از دست ندادن فرصت‌های معاملاتی است. برای اینکار امروز قصد داریم تا دو مورد از برترین صرافی‌های ایرانی یعنی نوبیتکس و والکس را با یکدیگر مقایسه کنیم. با ما در مقایسه‌ نوبیتکس و والکس همراه باشید تا بهترین‌ را انتخاب کنید.

آشنایی با نوبیتکس

پیش از شروع مقایسه نوبیتکس و والکس، بهتر است با صرافی‌ها آشنا شویم. نوبیتکس یکی از اولین صرافی‌های ایرانی است که در تابستان 1396 فعالیت خود را آغاز کرد. هدف این صرافی فراهم کردن بستری امن، سریع و اسان برای معاملات P2P بین خریدار و فروشنده است. نوبیتکس محیط کاربری ساده‌ای دارد و با قدمت 5 ساله از اعتبار چشمگیری بین تریدرها برخوردار است.

صفحه صرافی نوبیتکس در توکن باز
صفحه صرافی نوبیتکس در توکن باز

حداقل خرید و فروش در نوبیتکس 300 هزار تومان است و این صرافی از ورود دو مرحله‌ای پشتیبانی می‌کند. پایه‌های پولی تتر و تومان در Nobitex فعال هستند و می‌توانید ارزها را در کیف پول اختصاصی این صرافی ذخیره کنید. نوبیتکس از سیستم درآمدزایی پشتیبانی کرده و حداکثر زمان احراز هویت در آن بین 2 الی 5 روز است.

معرفی والکس

والکس 4 سال قبل از سوی برخی از متخصصین و دانشجویان دانشگاه تهران و شریف تشکیل شد و هدف آنها رفع کلاه‌برداری از کاربران ایرانی، خرید و فروش با سود ناعادلانه و … است. این صرافی پلتفرمی امن و حرفه‌ای برای کاربران خود فراهم کرده و قدمت مناسب و امنیت بالا دلیل اعتبار آنها بین کاربران است. والکس از پایه‌های پولی بیت کوین، تتر و تومان پشتیبانی کرده و از ورود دو مرحله‌ای و امنیت مناسب برخودار است. حداقل خرید و فروش در Wallex در سطح 100 هزار تومان قرار دارد و با استفاده از کیف پول اختصاصی این صرافی، می‌توانید ارزها را ذخیره کنید. حداکثر زمان احراز هویت در والکس بین 1 الی 2 روز است و پس از احراز هویت می‌توانید از سیستم درآمدزایی این صرافی استفاده کنید.

صفحه صرافی والکس در توکن باز
صفحه صرافی والکس در توکن باز

مقایسه کارمزد صرافی‌ها

اگر تریدر روزمره هستید پس باید با انتخاب صرافی مناسب، کمترین هزینه‌ی ممکن را برای کارمزد پرداخت کنید تا هزینه‌های‌تان سر به فلک نکشد! گس یا کارمزد در صرافی‌های ایرانی بین بازارهای تتری و تومانی متفاوت است که هرکدام از آنها را بررسی می‌کنیم.

کارمزد بازار تومانی

کارمزد بازار تومانی صرافی نوبیتکس 0.2 الی 0.35 درصد است که هرچه سطح کاربری بالاتری داشته باشید، کارمزد هم کمتر می‌شود. از آن سو کارمزد بازار تومانی والکس نیز 0.2 الی 0.35 درصد است و به‌نظر هیچ فرقی بین صرافی‌ها در این بخش از مقایسه وجود ندارد.

کارمزد بازار تتری

در زمان نگارش این مقاله کارمزد بازار تتری والکس بین 0.13 الی 0.2 درصد است. از آن سو کارمزد معاملات تتری نوبیتکس 0.13 الی 0.15 درصد است و به‌نظر صرافی نوبیتکس در این بخش از مقاله پیروز می‌شود. همچنین کارمزد معاملات بیت کوینی والکس نیز 0.2 درصد است.

مقایسه سطوح کاربری

هرکدام از صرافی‌ها سطوح کاربری مختلفی برای کاربران خود طراحی کرده‌اند تا به مرور زمان و افزایش معاملات، دسترسی‌های کاربر گسترش یابند. هر دو صرافی در سطوح پایه نیازی به احراز هویت ندارند.

سطوح کاربری نوبیتکس

صرافی نوبیتکس 5 سطح کاربری برای کاربران خود درنظر گرفته که هرکدام از آنها ویژگی‌های خاص خود را دارند و عبارتند از:

  • سطح یک
  • سطح دو
  • سطح سه
  • طرح تریدر
  • سطح ویژه

 برای دستیابی به سطح یک در نوبیتکس باید ایمیل، شماره تلفن، کارت ملی و اطلاعات حساب بانکی را ارائه کرده تا به سقف واریز ریال 500 هزار تومانی و برداشت 20 میلیون تومانی دسترسی داشته باشید. همچنین سقف برداشت ارز نیز در این سطح 100 میلیون تومان است.



برای دست یافتن به سطح 2 باید علاوه‌بر مدارک سطح یک، عکس سلفی و تلفن ثبات را ارائه کرده تا سقف واریز ریال 25 میلیون تومان و برداشت 300 میلیون تومانی برای شما فراهم شود. همچنین برای دستیابی به سطح 3، طرح تریدر و سطح ویژه نیز باید حداقل یک یا سه ماه در سطوح قبلی ترید کنید تا به تمام امکانات دسترسی داشته باشید.

سطوح کاربری والکس

صرافی والکس تنها سه سطح کاربری برای تریدرهای خود درنظر گرفته است که به شرح زیر هستند.

  • سطح کاربری صفر
  • سطح کاربری یک
  • سطح کاربری دو

در سطح صفر تنها نیاز به تایید شماره تلفن دارید و با استفاده از آن به واریز ارزی نامحدود و مبادله در بازارهای ارز به ارز و ارز به ریال دسترسی خواهید داشت.



در سطح یک با ارائه اطلاعات هویتی و بانکی، امکان واریز ریالی تا سقف 25 میلیون تومان (بیشتر با استفاده از شناسه واریز) و برداشت ریالی دسترسی خواهید داشت. همچنین در سطح دو نیز با عکس یا ویدیو احراز هویت به کلیه امکانات این صرافی دسترسی خواهید داشت.

بررسی امنیت صرافی‌ها

حملات سایبری و هک‌ها بلای جان بازار ارزهای دیجیتال هستند و به همین دلیل باید امن‌ترین صرافی ممکن را انتخاب کنید تا خطر از دست رفتن دارایی‌ها به حداقل برسد.

والکس

کلیه اطلاعات بین کاربر و سامانه از سوی پروتکل‌های SSL رمزنگاری می‌شوند و به همین دلیل امکان سرقت اطلاعات وجود ندارد. همچنین کلیه اطلاعات و داده‌های سامانه روزی سرورهای اختصاصی ذخیره شده که از سوی چند لایه نرم‌افزار و سخت‌افزار محافظت می‌شوند. در والکس کلیه اطلاعات رمزنگاری می‌شوند و به همین دلیل حتی درصورت نفوذ به سرور امکان سوءاستفاده از اطلاعات وجود ندارد. کلیه فرآیندهای مهم در والکس از طریق ایمیل یا پیامک به سرعت اطلاع‌رسانی می‌شوند و به همین دلیل امکان هرگونه استفاده غیرمجاز از حساب کاربر وجود ندارد.

اگر بین والکس و بیت پین گیر کرده‌اید و در فکر انتخاب بهترین صرافی هستید، پیشنهاد ما به شما مقاله‌ی مقایسه والکس و بیت پین است.

نوبیتکس

کلیه سرویس‌های سرویس‌های نوبیتکس ازجمله اطلاعات کاربران و … در سرورهای داخل ایران میزبانی می‌شوند و به همین دلیل امکان بلوکه شدن دارایی‌های کاربران درصورت تحریم وجود ندارد. دارایی‌های کاربران در ولت‌های سخت‌افزاری و سرد نگهداری می‌شوند و نیازی به اتصال به اینترنت برای دستیابی به آنها وجود ندارد و به همین دلیل امکان سرقت آنها به صفر می‌رسد. علاوه‌بر این موارد تمام داده‌های منتقل‌شده بین کاربر و سرور با استفاده از قوی‌ترین و جدیدترین پروتکل‌های رمزنگاری محافظت می‌شوند.

امنیت نوبیتکس
کلیه داده‌ها و اطلاعات صرافی نوبیتکس رمزنگاری می‌شوند تا امکان سرقت و از دست رفتن آنها وجود نداشته باشد

کدام صرافی قدیمی‌تر است؟

هر دو صرافی یعنی نوبیتکس و والکس از قدیمی‌ترین و معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی هستند. صرافی نوبیتکس 5 سال پیش در تابستان 1396 تاسیس شده و اولین نسخه از بازار آن در زمستان 1396 عرضه شده است. از آن سو والکس سه سال و نه ماه قدمت دارد و در سال 1398 فعالیت خود را آغاز کرده است.

مقایسه اپلیکیشن صرافی‌ها

هم والکس و هم نوبیتکس اپلیکیشن خود را برای سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید عرضه کرده‌اند و می‌توانید آخرین نسخه از آن را از گوگل پلی و وب‌سایت این صرافی‌ها دریافت کنید. اپلیکیشن هر دو صرافی رابط کاربری بسیار آسانی دارد و استفاده از آنها پیچیدگی خاصی ندارد. همچنین اپلیکیشن‌ها سطح مناسبی از جذابیت بصری را ارائه کرده و استفاده از آنها شما را خسته نمی‌کند. والکس و نوبیتکس امتیاز کامل را در این بخش از مقایسه دریافت می‌کنند.

کدام صرافی از شبکه‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند؟

به این بخش از مقایسه حتما توجه کنید چرا که پشتیبانی از شبکه‌های بیشتر به معنای حق انتخاب بیشتر برای شماست. به بیان دیگر می‌توانید ارزها را در شبکه‌ای که سرعت بالاتری داشته و کارمزد کمتری دارد معامله کنید. در حال حاضر والکس از شبکه‌های زیر پشتیبانی می‌کند.

  • اتریوم (ETH)
  • BNB چِین (BNB)
    بایننس اسمارت چین (BSC)
  • ترون (TRX)
  • بیت کوین (BTC)

در مقابل صرافی نوبیتکس نیز از صرافی‌های زیر پشتیبانی می‌کند.

  • بیت کوین (BTC)
  • لایتنینگ بیت کوین (BTC-LN)
  • ترون (TRX)
  • BNB چِین (BNB)
    بایننس اسمارت چین (BSC)
  • اتریوم (ETH)

مقایسه پشتیبانی نوبیتکس و والکس

صرافی نوبیتکس راه‌های چت، تماس و مراجعه حضوری را برای پشتیبانی درنظر گرفته و می‌توانید در لحظه با پشتیبانی در ارتباط باشید. از آن سو راه ارتباط با والکس چت و تماس است و برای مراجعه حضوری باید از قبل هماهنگ کنید و مقداری سخت‌تر از مراجعه حضوری نوبیتکس است. با این حال پشتیبان‌های هر دو صرافی در 24 ساعت از شبانه‌روز در کنار شما هستند و به سوالات‌تان پاسخ می‌دهند.

کدام صرافی سرویس‌های بهتری دارد؟

هر دو صرافی دائما در تلاش هستند تا سرویس‌ها و خدمات بهتری به کاربران خود ارائه کنند. سرویس‌های نوبیتکس عبارتند از:

  • بازار آزمایشی
  • کسب درآمد از معرفی دوستان
  • مستندات API
  • کارت هدیه
  • استیکینگ

نوبیتکس از اولین صرافی‌هایی بود که استیکینگ را برای کاربران ایرانی فراهم کرد تا با استیک ارزهای مختلف به درآمد پایدار برسند. در بازار آزمایشی این صرافی می‌توانید ایده‌های خود را تست کرده و بدون ضرر کردن ترید کنید. همچنین با کارت هدیه می‌توانید به دوستان خود ارز دیجیتال هدیه دهید.

استیکینگ صرافی نوبیتکس؛ منبع: Nobitex
استیکینگ صرافی نوبیتکس؛ منبع: Nobitex

صرافی والکس نیز تاکنون سرویس‌های زیر را راه‌اندازی کرده است:

  • بات معامله‌گر
  • خرید گیفت کارت و خدمات پرداخت ارزی در وال‌گیت
  • سرویس دعوت از دوستان
  • خدمات API
  • کپی تریدینگ
  • ماشین حساب ارز دیجیتال
  • سکوی معامله

با استفاده از بات معامله‌گر می‌توانید حتی در خواب هم از بازار درآمد داشته باشید. همچنین با کپی تریدینگ نیز می‌توانید استراتژی کاربران پردرآمد را کپی کرده تا شما هم مثل آنها درآمد داشته باشید. علاوه‌بر این موارد می‌توانید کلیه پرداخت‌های ارزی خود را با والگیت انجام داده و از آنها با استفاده از کیف پول والکس گیفت کارت بخرید.

کدام صرافی حجم معاملات بیشتری دارد؟

اطلاعات دقیقی از مجموع حجم معاملات صرافی‌ها در دسترس نیست و به همین دلیل، حجم معاملات آنها در یک ارز خاص یعنی بیت کوین را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم. در زمان نگارش این مقاله حجم معاملات بیت کوین در والکس 8.16 واحد BTC بوده است و از آن سو، حجم معاملات این ارز در نوبیتکس در سطح 2.73 بیت کوین قرار دارد و به‌نظر والکس پیروز این بخش از مقایسه است.

کدام صرافی ارزهای بیشتری دارد؟

در حال حاضر 88 رمز ارز در صرافی نوبیتکس لیست شده‌اند و کاربران می‌توانند آنها را معامله کنند. در مقابل بیش از صد کوین در والکس لیست شده‌اند و تعداد ارزهای والکس بیشتر از نوبیتکس است. این ارقام روزبه‌روز تغییر کرده و صرافی‌ها ارزهای بیشتری لیست می‌کنند.

کدام صرافی تتر ارزان‌تری ارائه می‌کند؟

در زمان نگارش این مقاله تتر در سطح 50298 تومان معامله می‌شود. قیمت خرید تتر در والکس 50235 تومان و قیمت خرید در نوبیتکس نیز 50325 تومان است و به‌نظر والکس تتر ارزان‌تری ارائه می‌کند. توجه کنید به‌علت نوسانات بازار و نوسانات دلار در ایران، این قیمت‌ها ثابت نیستند و در لحظه تغییر می‌کنند.

صفحه معاملات تتر در والکس؛ منبع: Wallex
صفحه معاملات تتر در والکس؛ منبع: Wallex

رمزینکس یکی‌دیگر از صرافی‌هایی است که تتر را با قیمت مناسبی ارائه می‌کند اما این صرافی در رقابت با نوبیتکس چه حرف‌هایی برای گفتن دارد؟ برای انتخاب برترین صرافی، مقایسه نوبیتکس و رمزینکس را مطالعه کنید.

بررسی تسویه و سیستم درآمدزایی نوبیتکس و والکس

تسویه در نوبیتکس با اولین سیکل بانکی انجام شده و این صرافی از تسویه فوری در بانک آینده پشتیبانی می‌کند. از آن سو والکس از پایا و ساتنا پشتیبانی کرده و پرداخت‌های بانک سامان را به‌صورت فوری انجام می‌دهد.

پاداش ارائه‌شده برای دعوت از دوستان در والکس از 25 الی 45 درصد متغیر است و به تعداد دوستان دعوت‌شده بستگی دارد. همچنین پاداش دعوت در نوبیتکس نیز 30 درصد است.

بررسی اعتبار نوبیتکس و والکس

هر دو صرافی کلیه مجوزهای لازم برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال را از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد دریافت کرده‌اند. همچنین هم نوبیتکس و هم والکس طی سال‌ها فعالیت اعتبار خود را ثابت کرده‌اند و معتبر هستند. علاوه‌بر اعتبار مناسب، می‎‌توانید با مراجعه حضوری از دفتر صرافی‌ها بازدید کنید. حتما پیش از مراجعه حضوری با صرافی هماهنگ کنید.

مزایا و معایب نوبیتکس در یک نگاه

مزایای نوبیتکسمعایب نوبیتکس
برخورداری از کیف پول اختصاصیعدم برخورداری از راه ارتباطی تیکت
امنیت مناسبتعداد ارز نسبتا کم
قابلیت تبدیل موجودی‌های کوچکعدم به‌روزرسانی مناسب بلاگ آموزشی
اپلیکیشن اندروید و iOS با رابط کاربری آسانعدم پشتیبانی از پایه پولی بیت کوین
پشتیبانی از سرویس‌های متعدد مثل استیکینگ 
سرعت بالا 

مزایا و معایب والکس در یک نگاه

مزایای والکسمعایب والکس
پشتیبانی از پایه پولی بیت کوینعدم پشتیبانی از راه ارتباطی حضوری
امنیت مناسبعدم قابلیت تبدیل موجودی‌های کوچک
پشتیبانی از سرویس‌های بات تریدینگ و …عدم پشتیبانی از شبکه لایتنینگ بیت کوین
دارای کیف پول اختصاصی 
حجم معاملات بالا 
بلاگ تخصصی با پشتیبانی مناسب 

مقایسه نوبیتکس و والکس در یک نگاه

 نوبیتکسوالکس
کارمزد بازار بیت کوینیندارد0.2 درصد
کارمزد بازار تومانی0.2 الی 0.35 درصد0.2 الی 0.35 درصد
کارمزد بازار تتری0.13 الی 0.15 درصد0.2 درصد
سطح کاربری5 سطح3 سطح
سرویس‌هابازار آزمایشی، استیکینگ، API و کارت هدیهبات معامله‌گر، پرداخت ارزی و گیفت کارت در والگیت، دعوت از دوستان، API، کپی تریدینگ، ماشین حساب ارز دیجیتال و سکوی معامله
امنیتعالیعالی
قدمتچهار سال و یازده ماهسه سال و نه ماه
تعداد ارز88 ارزبیش از 100 ارز
شبکه‌هاBNB، ETH، BSC، TRX، BTC و BTC-LNBNB، ETH، BSC، TRX و BTC
تسویهاولین سیکل بانکی، فوری در بانک آیندهپایا و ساتنا، فوری در بانک سامان

سخن پایانی

هرکدام از صرافی‌های والکس و نوبیتکس ویژگی‌های خاص خود را داشته و مزایای قابل‌توجهی دارند. معامله در آنها امن و آسان است و از اعتبار چشمگیری برخوردار هستند. اگر به تعداد ارزهای بیشتر و به سرویس‌هایی مثل ربات معامله‌گر و کپی تریدینگ نیاز دارید پس والکس را انتخاب کنید و اگر به‌دنبال پلتفرمی برای استیکینگ هستید پس نوبیتکس انتخاب مناسبی خواهد بود. شما همراهان توکن باز چه تجربه از والکس یا نوبیتکس دارید؟ تجربه‌های ارزشمند شما به انتخاب بهتر کاربران کمک می‌کنند، آنها را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: توکن باز

سوالات متداول

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.