انویدیا (Nvidia) به طور رسمی وارد عرصه متاورس شد!

متاورس

انویدیا (Nvidia)، یکی از غول‌های عرصه تکنولوژی و فناوری، در نمایشگاه لوازم الکترونیکی لاس‌وگاس، در روز سه ‌شنبه ورود خودش را به عرصه متاورس (Metaverse) به طور رسمی اعلام کرد.

همان‌طور که می‌دانید متاورس (Metaverse) که به تازگی توجه برنامه نویسان را به خود جلب کرده است، فرضیه ‌ای برای نسل بعدی اینترنت است که از محیط‌های مجازی سه بعدی آنلاین غیرمتمرکز و پایا تشکیل می‌شود.

این بدان معناست که شما دیگر به‌جای رفتن به سایت و خرید بلیط کنسرت می‌توانید درحالی‌که در خانه خود نشسته‌اید، بدون اینکه خانه را ترک کنید تمامی اقدامات لازم را برای خرید بلیط انجام دهید و حتی در کنسرت نیز حضور پیدا کنید!

تمامی این امکانات در دنیای متاورس وجود دارد و این دنیای مجازی بوسیله هدست‌های واقعیت مجازی، عینک‌های واقعیت افزوده، گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی قابل دسترسی خواهد بود. در حال حاضر متاورس به شکلی محدود در پلتفرم‌هایی مانند VRChat یا بازی‌های ویدیویی مانند زندگی دوم وجود دارد. همچنین اگر فیلم Ready Player One (بازیکن شماره یک آماده) را مشاهده کرده باشید، با مفهوم دنیای مجازی متاورس بیشتر آشنا خواهید شد.

به گزارش توکن باز، به نقل از کوین دسک، انویدیا از پلتفرمی به نام اومنی ورس (Omniverse) رونمایی کرده است که این برنامه اوایل سال قبل به طور آزمایشی راه ‌اندازی شده بود. شایان‌ذکر است که نسخه اشتراکی و پولی این پلتفرم نیز در ماه نوامبر در اختیار شرکت ها قرار گرفته است.

Nvidia & Metaverse

پلتفرم اومنی ورس (Omniverse) که ویژه ی طراحی سه‌ بعدی و شبیه ‌سازی دنیاهای مجازی (متاورس) است، از این پس به ‌صورت رایگان در اختیار توسعه دهندگان و علاقه مندان به این عرصه جدید قرار خواهد گرفت. جالب است بدانید که به گفته ان‌ویدیا (Nvidia) تاکنون حدود 100000 کاربر این پلتفرم را دانلود کرده‌اند و این پلتفرم توجه هنرمندان این حوزه را به خود جلب کرده است.

منبع: کوین دسک

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.