پی‌پال استیبل‌کوین خود را در اتریوم راه‌اندازی می‌کند

استیبل کوین پی پل

بر اساس اعلام روز دوشنبه، غول پرداخت‌های جهانی پی‌پال (PYPL) با راه‌اندازی استیبل‌کوین برابر با دلار خود به نام PayPal USD (PYUSD) وارد بازار ارزهای دیجیتال شده است.


بهترین صرافی ایرانی برای خرید تتر کدام است؟


استیبل‌کوین پی‌پال چه کارایی خواهد داشت؟

این توکن مبتنی بر اتریوم به‌زودی در اختیار کاربران پی‌پال در ایالات متحده قرار خواهد گرفت. این اولین بار است که یک شرکت مالی بزرگ، استیبل‌کوین خود را منتشر می‌کند. کاربران می‌توانند PYUSD را میان پی‌پال و کیف پول‌های دیجیتال خارجی پشتیبانی‌شده منتقل کنند، از این توکن‌ها برای پرداخت خرید کالا و خدمات استفاده کنند یا هر یک از ارزهای دیجیتال پشتیبانی‌شده توسط پی‌پال را به PYUSD تبدیل کنند و یا برعکس می‌توانند ارزهای دیگر را خریداری کنند.

با ارز دیجیتال پی‌پال چه ارزهای دیگری می‌توان خرید؟

پی‌پال اعلام کرد این استیبل کوین برای “جامعه بزرگ و رو به رشد توسعه‌دهندگان خارجی، کیف پول‌ها و برنامه‌های وب3” در دسترس خواهد بود و صرافی‌های ارز دیجیتال می‌توانند به راحتی آن را بپذیرند.


چگونه از صرافی دلار بخریم + بهترین روش خرید دلار


PYUSD توسط شرکت خدمات مالی ارز دیجیتال Paxos Trust مستقر در نیویورک منتشر می‌شود و به طور کامل توسط سپرده‌های دلار آمریکا، خزانه‌داری کوتاه‌مدت و معادل‌های نقدی مشابه پشتیبانی می‌شود. این توکن با دلار قابل بازخرید است و همچنین می‌تواند با سایر ارزهای دیجیتال موجود در شبکه پی‌پال مانند بیت کوین (BTC)، بیت کوین کش (BCH)، اتر (ETH) و لایت کوین (LTC) مبادله شود.

نو‌آوری و تجربیات جدید

به گزارش بلومبرگ، پی‌پال در ماه فوریه به دلیل بررسی‌های نظارتی، کار روی پروژه استیبل‌کوین خود را متوقف کرده بود.

دن شولمن، مدیرعامل پی‌پال در بیانیه‌ای گفت:

چرخش به سمت ارزهای دیجیتال نیازمند یک ابزار پایدار است که هم بومی دیجیتال باشد و هم به راحتی به ارزهای فیات مانند دلار آمریکا متصل شود. تعهد ما به نوآوری و رعایت مسئولانه و سابقه ما در ارائه تجربیات جدید به مشتریانمان، زیرساخت‌های لازم را برای مشارکت در رشد پرداخت‌های دیجیتال از طریق PayPal USD فراهم می‌کند.

PYUSD آینده سیستم پرداخت

PYUSD ابتدا در پی‌پال در دسترس خواهد بود و سپس در اپلیکیشن محبوب Venmo عرضه می‌شود.

پتریک مک‌هنری (جمهوری‌خواه – کارولینای شمالی) رئیس کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان در بیانیه‌ای گفت:

این اعلامیه، سیگنال روشنی است که استیبل‌کوین‌ها – اگر تحت چارچوب نظارتی روشنی صادر شوند – یکی از ارکان سیستم پرداخت قرن 21 هستند.

رشد سهام پی‌پال پس از خبر انتشار استیبل‌کوین

سهام پی‌پال با وجود بازار صعودی، افت 10٪ در امسال و کاهش 14٪ در هفته گذشته پس از گزارش سود دلخراش خود – یکی از بدترین عملکردها را در نزدک داشته است، اما با خبر انتشار استیبل‌کوین خود، موفق به جهش 1.6٪ شده است.


بهترین شبکه انتقال تتر در صرافی‌های ایرانی کدام است؟


در عین حال، پی‌پال اعلام کرد به منظور از بین بردن نگرانی‌ها در مورد توکن‌های بدون پشتوانه، گزارش‌های تأییدشده‌ای از سرمایه‌های پشتوانه استیبل‌کوین خود ارائه خواهد کرد.

پی‌پال در اطلاعیه خود گفت:

از سپتامبر 2023، Paxos گزارش عمومی ماهانه ذخیره PayPal USD منتشر خواهد کرد که ابزارهای تشکیل‌دهنده ذخایر را توضیح می‌دهد. Paxos همچنین گزارش عمومی شخص ثالث از ارزش دارایی‌های ذخیره پشتوانه PayPal USD منتشر خواهد کرد.

پی‌پال افزود:

“این تأییدیه توسط یک موسسه حسابرسی مستقل شخص ثالث صادر و طبق استانداردهای تأییدیه تعیین شده توسط انستیتوی حسابداران عمومی گواهی‌شده آمریکا انجام خواهد شد.”

نظر کارشناسان در مورد استیبل‌کوین پی‌پال چیست؟

چندین کارشناس قرارداد هوشمند اشاره کرده‌اند که قرارداد هوشمند PYUSD شامل توابع “freezefunds” و “wipefrozenfunds” است که آنها ادعا می‌کنند مثال‌های کتاب درسی وکتورهای حمله متمرکز در قراردادهای Solidity هستند.

وکیل امور دارایی‌های دیجیتال سارا هادر معتقد است بسیاری از ویژگی‌های استیبل کوین پی‌پال شباهت زیادی به یک ارز دیجیتال بانک مرکزی با قابلیت سانسور دارد. یک حسابرس قرارداد هوشمند دیگر نیز اشاره کرد که قرارداد هوشمند PYUSD می‌تواند توسط پی‌پال در هر زمانی تغییر کند.

به طور کلی کارشناسان بر این باور هستند که متمرکز بودن PYUSD می‌تواند منجر به سانسور و بلوکه شدن حساب‌های کاربران شود و این موضوع با روح بلاک‌چین در تضاد است.

پرسش و پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.