په‌ په (PEPE): پادشاه جدید میم کوین‌ ها

په په کوین (pepe coin)

میم کوین په په (PEPE) که اخیرا سر و صدای زیادی به راه انداخته است پس از ثبت با افزایش 111 درصدی و رسیدن به ارزش بازار 540 میلیون دلاری یک شبه وارد 100 ارز دیجیتال برتر بازار کریپتو شد. این در حالی است که تنها دو هفته از راه‌اندازی آن می‌گذرد.

آپدیت 17 اردیبهشت 1402: په په روز جمعه 15 اردیبهشت در صرافی بایننس لیست شد و مارکت کپ آن آنقدر بالا رفت که تا جایگاه ۳۸ام بازار کریپتو بالا آمد. خبر لیست شدن په په در بایننس قیمت په په را ظرف چند ساعت ۱۰۰ درصد افزایش داد!

وضعیت په په (pepe)

بر اساس اطلاعات کوین مارکت کپ، در زمان نوشتن این مطلب په په با افزایش ۹.۳۹ درصد در ۲۴ ساعت گذشته با قیمت ۰.۰۰۰۰۰۱۲۴۶ دلار دست به دست می‌شود. حجم معاملات این میم کوین نیز با افزایش ۵۱ درصدی به ۵۲۴ میلیون دلار رسیده است.

نمودار قیمت پپه کوین (pepe coin)

اطلاعات سایت کوین کگو نشان می‌دهد په په در دو هفته گذشته ۵۵۱ درصد رشد کرده است.

میزان جستجوی کلمه په په در گوگل بسیار رشد کرده است که نشان می‌دهد این میم کوین تا چه اندازه مورد توجه قرار گرفته است.

امتیاز Google Trend برای pepe از 9 آوریل تا 16 آوریل از 3 به 100 افزایش یافت. به اعتقاد برخی کارشناسان این موضوع تاثیر زیادی در پامپ قیمت په په داشته است.

پیشنهاد نویسنده: واچ لیست توکن باز: ۵ ارز پر پتانسیل برای این هفته

یکی دیگر از عواملی که باعث افزایش قیمت کوین PEPE شد، فهرست شدن آن در چندین صرافی ارزهای دیجیتال از جمله OKX، Huobi، Gate.io و MEXC است.

محبوبیت په په کوین در توییتر

در نمودار بالا 20 ارز دیجیتالی که در آوریل 2023 در توییتر بیشترین صحبت در مورد آنها انجام شده، نشان داده شده است.
همانطور که مشاهده می‌شود بیشترین گفت و گو راجع به په په بوده است و از هر ۱۰ گفتگو حداقل سه تای آن در مورد په په بوده است!. نکته قابل توجه این است که برای اولین بار، بیت کوین در فهرست ۱۰ کوین مورد بحث نیست.

جالب است بدانید میم کوین په‌په (PEPE) در روزهای اخیر در بازار کریپتو به قدری هیاهو به راه انداخته است که هزینه گس تراکنش‌های شبکه اتریوم به بالاترین میزان خود در ۱۲ ماهه اخیر یعنی ۸۷ Gwei رسید!. این هزینه از زمان به وجود آمدن په‌ په در روز ۱۸ آپریل تاکنون حدود ۵۰٪ افزایش یافته است.

صرافی آبان تتر یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است که امکان خرید و فروش بیش از ۳۰۰ رمزارز را در ایران فراهم کرده است. در این صرافی امکان خرید و فروش میم کوین‌ په په در بازار در دو بازار تومانی و تتری وجود دارد. برای خرید و فروش ارز دیجیتال په په در صرافی آبان‌تتر بر روی لینک زیر کلیک کنید.

ورود به صرافی آبان تتر

ارز دیجیتال په په (pepe) چیست؟

په په (PEPE) یک توکن ERC-20 با عرضه 420.69 تریلیون توکن است که به تازگی به جمع میم کوین‌های بازار کریپتو پیوسته است. این میم کوین از په په قورباغه سبزرنگ معروف الهام گرفته شده است. در تصویر زیر کری خوانی این میم کوین برای سایر میم کوین‌های بازار را می‌توانید ببینید!!!

میم کوین په په

در حالی که قبلا هم توکن‌های Pepe the Frog NFT منتشر شده بودند، جدیدترین توکن PEPE بسیار موفق عمل کرده است.

این ارز دیجیتال روز گذشته موفق شد به اوج جدید ۰.۰۰۰۰۰۰۸۱۶ دلاری برسد تا در طول ۱۸ روز گذشته و زمان راه‌اندازی‌ تا به امروز رشدی ۳۸,۹۰۰ درصدی را به ثبت رسانده باشد.

این میم کوین، روز گذشته رتبه هفدهم بیشترین حجم معاملات روزانه بازار را به خود اختصاص داد. همچنین به لطف رشد سریع و شگفت‌انگیز خود، توکن په‌په اکنون در میان ۱۳۰ ارز دیجیتال برتر بازار از نظر ارزش است.

خرید ارز دیجیتال په په (pepe)

صرافی های خارجی دارای په په : در حال حاضر این میم کوین در صرافی غیر متمرکز یونی سواپ، اوکی اکس، گیت، هوبی، پولونیکس، بیت گت و MEXC قابل خرید و فروش است.

صرافی های داخلی دارای په په: ارز پپه PEPE در صرافی پینگی، آبان تتر و بیت ۲۴ لیست شده است.

برای مقایسه قیمت په په در صرافی های مختلف روی لینک زیر کلیک کنید:

بهترین قیمت په په (pepe) در صرافی‌های ایرانی

تغییرات په په آنقدر به یکباره و آنی بوده است که باعث شک و شبهات زیادی در مورد آن شده است. به طور کلی ماهیت میم کوین‌ها و نداشتن کاربرد خاص همیشه یک زنگ خطر برای سرمایه‌گذاران بوده است. اصلا به همین دلیل است که به میم کوین‌ها شت کوین یعنی بی ارزش (مودبانه‌اش!) می‌گویند.

دوج کوین، فلوکی و شیبا میم کوین‌های موفق و مشهور دیگر در چند وقت اخیر تلاش کرده‌اند با انجام کارهای توسعه‌ای و خلق کاربرد و سودمندی جایگاه خود را در بازار کریپتو تثبیت کنند و تا حد زیادی هم موفق بوده‌اند. چه بسا زمانی که قیمت دوج پامپ می‌کرد و خیل معامله‌گران و سرمایه‌گذاران را به سمت خود می‌کشاند بسیاری از کارشناسان هشدار ریزش قیمت می‌دادند. اما دوج کوین توانست احساسات بازار را مدیریت کند و چاره‌ای برای آینده بیاندیشد.

پیش بینی په په (PEPE) در سال ۲۰۲۳

په په کاملا نیو فیس و بدون هیستوری قبلی اطلاعات چندانی ندارد که بر اساس آن قابل قضاوت باشد. ما در توکن باز بر اساس محبوبیتی که کسب کرده و سرعت حرکتی که دارد پیش بینی می‌کنیم فعلا رشد ادامه‌داری داشته باشد. به خصوص پس از پذیرش توسط بایننس. نکته دیگر اینکه بر اساس نظر اغلب کارشناسان و تحلیلگران ما در بازار گاوی (صعودی) قرار داریم و این بازار صعودی اوج خود را از اردیبهشت سال بعد که هاوینگ بیت کوین اتفاق می‌افتد نشان می‌دهد.

می‌دانیم که چشم انداز صعودی بازار چقدر مهم و موثر است. در لحظه به روز رسانی این خبر قیمت په په با ۶ درصد کاهش نسبت به روز گذشته به ۰.۰۰۰۰۰۲۶۲ دلار رسیده است. روز گذشته قیمت بیت کوین از ۲۹٬۲۶۱ دلار ظرف سه ساعت به ۲۸٬۳۱۳ دلار ریزش کرد. این کاهش قیمت روی کل مارکت اثر منفی گذاشت. په په هم که پس از رشد قابل توجه چند روز قبل آماده اصلاح قیمت بود کاهش زیادی را تجربه کرد. این را گفتیم که بگوییم تا چه اندازه وضعیت کلی بازار روی قیمت په په هم اثر گذار است. چشم انداز بازار کریپتو در سال ۲۰۲۳ مثبت است شاید همین فعلا کافی باشد تا کم کم اخبار و اطلاعات جدید به دست بیاوریم و پیش بینی خود را واقع بینانه تر کنیم!

باز هم تاکید می‌کنیم سرمایه گذاری امر شخصی است و به هیچ وجه نباید بر اساس نظر و توصیه دیگران دست به این کار بزنید. (با طناب خودتون تو چاه برین بهتر از اینه که با طناب کسی دیگه برین!!!)

تحلیل په په (PEPE) بر اساس تحلیل تکنیکال

نمودار قیمت په په در تایم فریم یک ساعته

فعلا فقط می‌توان در تایم فریم‌های کوتاه مدت په په را زیر نظر گرفت و تحلیل کرد. تصویر بالا نمودار قیمت په په در تایم فریم یک ساعته را نشان می‌دهد. یک الگوی کنج نزولی ادامه دهنده تشکیل شده است. خط بالای مثلث نقش مقاومت قیمت را بازی می‌کند که در حال حاضر شکسته شده است و همانطور که می‌دانیم انتظار می‌رود پس از شکست این خط، قیمت حداقل تا ارتفاع مثلث بالا رود یعنی تا ۰.۰۰۰۰۰۴۱ دلار.

شاخص قدرت نسبی (RSI) هفت دوره‌ای روز گذشته زیر ۳۰ بود و با افزایش قیمت فعلا خود را به ۴۶ رسانده است. به نظر می‌رسد مانعی برای افزایش بیشتر آن وجود نداشته باشد. شاخص MACD نیز سیگنال صعودی صادر می‌کند.

خوب پس به نظر می‌رسد برای کوتاه مدت می‌توانیم روی سودآوری په په حساب کنیم. بیایید ببینیم آیا می‌توانیم به هولدر بودن په په هم فک کنیم و در آینده سودهای کلان آن را به چنگ بیاوریم یانه.

پشت پرده‌ی رشد PEPE چه اتفاقاتی رخ داده است؟

برخی معتقدند قیمت په په توسط نهنگ‌های آن دستکاری می‌شود!. بنا به آمار، مقدار چشمگیری از این ارز در کیف پول تنها چند هولدر قرار داشته که نگرانی‌ها نسبت به دستکاری قیمت و آینده‌ی این ارز را افزایش می‌دهد.

پپه کوین
ارز دیجیتال پپه

ارز پپه ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین) حدود 0.000000055142  دلار قیمت داشته و با قیمت فعلی (۰.۰۰۰۰۰۲۶ دلار) حدودا ۴٬۵۹۹ درصد افزایش داشته است!. بر گزارش‌ها، یک سرمایه‌گذار در روزهای ابتدایی 1200 دلار از این ارز را خریداری کرده و حالا دارایی او بیش از ۲۰ میلیون دلار ارزش دارد!

یکی از نگرانی‌ها در مورد په په نقدینگی پایین استخرها بود. در آن زمان په په فقط در صرافی‌های غیرمتمرکز قابل معامله بود. اما پس از لیست شدن در صرافی‌های متمرکز و مشهور حجم معاملات و مارکت کپ آن بالا رفت و تا حد زیادی این نگرانی را کاهش داد. در آن زمان به دلیل نقدینگی پایین استخر بیم آن می‎رفت فروش حجم بالای په په کاهش شدید قیمت آن را در پی داشته باشد.

دیدیم که حجم بالای معاملات په په چه ضربه ای به کارمزد اتریوم وارد کرد. وقتی حجم معاملات بالا باشد اما نقدینگی وجود نداشته باشد که این حجم را کاور کند سفارش‌های خرید و فروش بالا قیمت را به راحتی شدیدا تغییر می‌دهد.

داده‌های Flipside Crypto حاکی از آن هستند که کیف پولی که بیشترین مقدار پپه را در خود جای داده و آنها را با تنها چند صد دلار اتریوم خریداری کرده است، 1.1 میلیون واحد شیبا اینو و 1 میلیون دلار فلوکی نیز در اختیار دارد. به‌نظر این نهنگ علاقه‌ی شدیدی به میم کوین‌ها داشته و یکی از فعالان این اکوسیستم است. وی تنها 43 هزار دلار اتریوم در کیف پول خود دارد.

در حالی که این سرمایه‌گذار بیشترین مقدار از پپه را در یک کیف پول نگه می‌دارد، سایر هولدرها دارایی خود را در چندین کیف پول پخش کرده‌اند.

آیا نهنگ‌ها درحال دستکاری قیمت پپه هستند؟

داده‌های Lookonchain نشان می‌دهد که پنج کیف پول متصل به pepecexwallet.eth وجوهی را از قرارداد توسعه‌ی پپه دریافت کرده‌اند، این افراد تنها 385 دلار پاداش گرفته بودند و با همین وجه 8.87 تریلیارد وارد پپه خریداری کردند. در نهایت آنها چند روز بعد پپه‌های خود را به قیمت 1.23 میلیون دلار به فروش رساندند. این 5 کیف پول بخش بزرگی از فروش خود را از طریق یونی سواپ و باقی‌مانده‌ی آنرا از طریق هیوبی انجام دادند.

رمز ارز PEPE
رمز ارز PEPE

تحلیلگران مختلف همچون حساب کاربری مستعار louround_ در هفته گذشته اعلام کردند که تقریبا 3 درصد از دارایی‌های پپه به یکدیگر متصل هستند.

همین کاربر در توییت دیگری نوشت:

وضعیت پپه کوین ریسک بزرگی برای بازار و سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند چرا که این کیف پول‌ها دارای ارزشی بالاتر از کل نقدینگی موجود در زنجیره هستند.

همچنین وی در توییت دیگری افزود:

رفتار مشکوک این هولدرها با بررسی زمان‌بندی تراکنش‌ها تایید می‌شوند، ولت‌ها به‌تازگی ساخته شده و تنها با هدف خرید پپه چند دقیقه بعد از فهرست شدن آن ایجاد شده‌اند.

شایان ذکر است صرافی‌های MEXC Global و هیوبی بیش از 5.5 درصد از عرضه‌ی پپه را در اختیار داشته و بزرگ‌ترین دارندگان تجاری این ارز هستند.

سوالات متداول

په په (pepe) چیست؟

په په (PEPE) یک توکن ERC-20 با عرضه 420.69 تریلیون توکن است که به تازگی به جمع میم کوین‌های بازار کریپتو پیوسته است.

علت افزایش قیمت په په (PEPE) چیست؟

فهرست شدن در صرافی‌های بزرگ و تبدیل شدن به یکی از ترندهای گوگل علت افزایش قیمت په په است.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.