واچ لیست توکن باز: ۵ ارز پر پتانسیل برای این هفته

واچ لیست توکن باز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

همراهان عزیز توکن باز به دلیل استقبال خوبی که از تحلیل‌های توکن باز داشتید تصمیم گرفتیم از این به بعد هر یکشنبه هر هفته ۵ ارز دیجیتال که احتمال می‌دهیم بازدهی خوبی داشته باشند را معرفی و تحلیل کنیم. امیدواریم مورد توجه قرار گیرد و به افزایش سود شما کمک کند.

سلب مسئولیت: همراهان عزیز توکن باز لطفا توجه داشته باشید که نظرات بیان‌شده در این مطلب به هیچ وجه توصیه سرمایه‌گذاری نیست و صرفا بیان دیدگاه نویسنده است. سرمایه‌گذاری ذاتا با ریسک همراه است؛ بنابراین همیشه باید قبل از تصمیم‌گیری تحقیقات خود را انجام دهید.

وضعیت بازار ارز دیجیتال در هفته‌ای که گذشت نسبت به هفته قبل بهبودی چشم‌گیری را تجربه کرد. در تحلیل بیت کوین توکن باز گفتیم که روز ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین) قیمت بیت کوین پس از فروش قابل توجهی که یک نهنگ در صرافی بایننس انجام داد به یکباره ریزش زیادی را تجربه کرد و تا کانال ۲۷ هزار دلار ریزش کرد. پس از آن یک هفته طول کشید تا قیمت بیت کوین دوباره خود را به کانال ۲۹ هزار دلار برساند.

بیت کوین چیست؟ به زبان ساده و خودمونی ولی حرفه‌ای

اما هفته جاری وضعیت متفاوت بود و علی رغم افت و خیزها در مجموع روند صعودی قیمت بیت کوین حفظ شد.

قیمت بیت کوین و شرایط آن یکی از مهم‌ترین و نه بهتر است بگوییم مهم‌ترین فاکتور اثرگذار روی کل مارکت کریپتو است. به همین دلیل قصد ترید روی هر کوینی را داشته باشیم لازمه آن تحلیل شرایط بیت کوین است. به همین دلیل از این پس ابتدای این واچ لیست به بیتکوین، پادشاه بازار کریپتوکارنسی اختصاص داده می‌شود.

بیت کوین (BTC)

الگوی مثلث صعودی ادامه دهنده در نمودار بیت کوین

در نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه یک الگوی مثلث صعودی ادامه دهنده دیده می‌شود. انتظار می‌رود پس از شکستن خط بالای مثلث که نقش مقاومت را برای قیمت بازی می‌کند قیمت حداقل به اندازه ارتفاع مثلث افزایش یابد (تا قیمت ۳۲٬۰۵۶ دلار).

شاخص قدرت نسبی (RSI) ۴۹ است و برای افزایش مانعی پیش رویش نیست. که این موضوع نیز یک سیگنال صعودی تفسیر می‌شود.

به نظر می‌رسد می‌توانیم در کوتاه مدت شاهد ورود قیمت btc به کانال ۲۹ هزار دلار باشیم. اما در سطح ۲۹٬۴۰۰ دلار احتمالا کار گاوها کمی سخت باشد. از آن سخت تر سطح ۳۰ هزار دلار است. اما در صورت رسیدن قیمت بیت کوین به این کانال سیگنال مثلث صعودی یعنی بیت کوین ۳۲ هزار دلاری بسیار نزدیک خواهد شد.

در حال حاضر میانگین متحرک نمایی ۷ و ۲۵ دوره‌ای نقش حمایت را بر عهده گرفته‌اند. اگر میانگین متحرک کوچکتر از میانگین متحرک بزرگتر از بالا عبور کند تقاطع مرگ رخ می‌دهد و ریزش قیمت بیت کوین را خواهیم داشت. در صورت کاهش قیمت بیت کوین انتظار داریم بار دیگر خرس‌ها در کانال ۲۷ هزار دلار تسلیم شوند. اگر گاوها عقب نشینی کنند خرس‌ها می‌توانند قیمت بیت کوین را تا ۲۶٬۶۰۰ دلار و سپس تا ۲۵ هزار دلار پایین بیاورند.

په په (PEPE)

ارز دیجیتال په په (PEPE) که این روزها سر و صدای زیادی در بازار کریپتو به راه انداخته است دومین کوین واچ لیست توکن باز است. په په در نزدیک ۲۰ روزی که از تولد این میم کوین می‌گذرد بیش از ۴٬۶۰۰ درصد رشد قیمت داشته است این در حالی است که در همین چند روز اخیر توسط بایننس و چند صرافی معتبر دیگر لیست شده است. این موضوع می‌تواند به ادامه پامپ قیمت آن کمک کند. البته حواشی پیرامون این کوین جنجالی وجود دارد که بد نیست پیش از تصمیم به سرمایه‌گذاری همه جوانب را در نظر بگیرید. در مطلب زیر اطلاعات کامل‌تری در مورد په په به دست خواهید آورد:

په په کوین؛ پادشاه جدید میم کوین‌ها

نمودار قیمت په په در تایم فریم یک ساعته

تصویر بالا نمودار قیمت په په در تایم فریم یک ساعته را نشان می‌دهد. یک الگوی کنج نزولی ادامه دهنده تشکیل شده است. خط بالای مثلث نقش مقاومت قیمت را بازی می‌کند که در حال حاضر شکسته شده است و همانطور که می‌دانیم انتظار می‌رود پس از شکست این خط، قیمت حداقل تا ارتفاع مثلث بالا رود یعنی تا ۰.۰۰۰۰۰۴۱ دلار.

شاخص قدرت نسبی (RSI) هفت دوره‌ای روز گذشته زیر ۳۰ بود و با افزایش قیمت فعلا خود را به ۴۶ رسانده است. به نظر می‌رسد مانعی برای افزایش بیشتر آن وجود نداشته باشد. شاخص MACD نیز سیگنال صعودی صادر می‌کند.

بنابراین په په (PEPE) احتمالا یکی از کوین‌های پربازده این هفته باشد.


برای خرید په په (PEPE) پیشنهاد توکن باز به شما صرافی آبان تتر است. این صرافی از معدود صرافی‌هایی است که په په را لیست کرده است. آنهم زمانی که حتی بایننس په په را لیست نکرده بود:

خرید ارز دیجیتال په په از آبان تتر


فلوکی (FLOKI)

نمودار قیمت فلوکی یک ساعته

نمودار بالا میم کوین فلوکی اینو (FLOKI) در تایم فریم یک ساعته را نشان می‌دهد. کندل بلند سبزرنگی که در وسط تصویر توجه را جلب می‌کند مربوط به زمانی است که بایننس این کوین را لیست کرد و باعث پامپ قیمت آن شد.

در حال حاضر این میم کوین در حال اصلاح قیمت است اما به نظر می‌رسد قیمت در حال کف سازی است و به زودی مقداری از این کاهش قیمت را جبران می‌کند. واگرایی RSI که در تصویر نشان داده شده است این فرضیه را تقویت می‌کند.

در صورت عبور قیمت از ۰.۰۰۰۰۴۱۳۲۶ دلار انتظار افزایش قیمت تا ۰.۰۰۰۰۴۲۶۵۵ دلار را داریم. در صورت کاهش قیمت احتمال بازگشت قیمت فلوکی به سطوح پیش از لیست شدن در بایننس (۰.۰۰۰۰۳۴ دلار) وجود دارد.

اگر قصد سرمایه‌گذاری بلندمدت روی فلوکی را دارید پیشنهاد می‌کنیم مطلب ما تحت عنوان «پیش بینی قیمت فلوکی از سال ۲۰۲۳ تا سال ۲۰۳۰» را از دست ندهید.

آپتیمیزم (OP)

چهارمین کوینی که فکر می‌کنیم این هفته رشد خوبی را تجربه کند آپتیمیزم (OP) است. کلا فکر می‌کنیم یکی از مهم‌ترین ترندهای بازار گاوی فعلی راهکارهای لایه ۲ مثل OP و آربیتروم و سویی باشند. (دیدیم که توکن‌های ARB و SUI در چند وقت اخیر رشد خوبی را تجربه کردند. اصلا یکی از علت‌های وجود OP در این واچ لیست جا ماندن آن از رشد راهکارهای لایه ۲ است).

نمودار قیمت آپتیمیزم (OP) در تایم فریم یک ساعته

قیمت آپتیمیزم در تایم فریم هفتگی در حمایت خود قرار دارد. به علاوه یک الگوی دوجی دیده می‌شود که سیگنال اتمام روند نزولی چند وقت اخیر این کوین است.

در صورت افزایش قیمت احتمال افزایش قیمت OP تا ۲.۲۶ دلار وجود دارد. در صورت کاهش قیمت نیز کاهش تا ۱.۷۰ و سپس تا ۱.۴ محتمل است.

کیک (CAKE)

نمودار قیمت ارز دیجیتال کیک در تایم فریم یک روزه

قیمت کیک (Cake) نیز شدیدا کاهش پیدا کرده و به نظر می‌رسد فرصت خرید خوبی داده است. RSI آن در تایم فریم هفتگی برای هفته دوره و ۱۴ دوره به ترتیب ۱۱ و ۲۵ است که نشان می‌دهد چه کاهش قیمتی را ظرف مدت کوتاه تجربه کرده است.

به نظر ما کیک را در واچ لیست این هفته حتما جا بدهید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم چند کوین که احتمال بازدهی بالایی در این هفته دارند را معرفی کنیم. اگر شما هم کوینی را زیر نظر دارید که پیش بینی می‌کنید بازدهی خوبی داشته باشد برای ما کامنت بگذارید. در آخر باز هم تاکید می‌کنیم سرمایه گذاری کار ریسکی است به خصوص در مورد ارزهای دیجیتال. تحقیقات شخصی خودتان را فراموش نکنید و ما را هم بی نصیب نگذارید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.