آموزش خرید و فروش در صرافی فینیکس

0001 scaled

در مقاله پیشین با نحوه ی ثبت نام در صرافی فینیکس آشنا شدیم حال می خواهیم به بررسی نحوه خرید و فروش بپردازیم. این روزها آوازه همه ی ارز دیجیتال و از جمله بیت کوین که پادشاه رمزارزها محسوب می شود، در کل دنیا پیچیده است. روزانه تعداد زیادی از افراد به دنبال روش های خرید و فروش بیت کوین و فعالیت در این بازار سرمایه هستند؛ یکی از روش های وارد شدن به بازار کریپتوکارنسی و فعالیت در آن، ثبت نام در یک صرافی معتبر می باشد. در این مقاله قصد داریم تا شما را به شکل کامل با آموزش خرید و فروش در صرافی فینیکس آشنا سازیم.

به دلیل تحریم های موجود از سایر کشورها، ما ایرانی ها قادر به خرید و فروش در صرافی های خارجی چون بایننس نمی باشیم؛ اما در این بین صرافی های ایرانی متعددی ایجاد شده که برای وارد شدن به این بازار می توانند گزینه مناسبی باشند.

یکی از صرافی های موجود و فعال در این حوزه که کشور عزیزمان ایران در حال فعالیت است، صرافی فینیکس می باشد.

جهت ثبت نام در سایت فینیکس کلیک کنید.

صرافی فینیکس

روش خرید و فروش در صرافی فینیکس

برای شروع معامله در هر صرافی ارز دیجیتال شما باید در قدم اول ثبت نام و احراز هویت در آن صرافی را پشت سر گذاشته باشید. چرا که احراز هویت یکی از مراحل ضروری برای وارد شدن به این بازار است؛ بعد از آنکه فرآیند احراز هویت تکمیل شد، وارد حساب کاربری خود شده و به بخش معاملات موجود در صفحه کاربری صرافی مراجعه نمایید.

همانطور که مشاهده می کنید این صفحه از 6 بخش فرم سفارش، لیست پیشنهادات، نمودار قیمت، سفارشات فعال، بازارها و معاملات اخیر است؛ قبل از وارد شدن به بخش فرم سفارش شما باید انتخاب خود از خرید یا فروش را مشخص کرده باشید. قصد دارید با چه رمزارزی معامله نمایید؟ تصمیم دارید که چه رمز ارزی را با مورد انتخابی خود به عنوان ارز پایه خریداری یا به فروش برسانید؟ همه این بخش ها از قسمت بازارها قابل تنظیم می باشند.

فرم سفارش

در بخش فرم سفارش که اصلی ترین قسمت ترید و خرید و فروش به شمار می آید، در همان ابتدا رمز ارزهایی که در بخش بازارها انتخاب کرده اید، برای شما به نمایش گذاشته می شود. اگر در هر کدام از ارزها موجودی داشته باشید در این قسمت نمایان خواهد شد.

بعد از ارزهای دیجیتالی انتخابی، شما باید تعیین نمایید که قصد خرید یک ارز را دارید یا قصد فروش آن را؛ بدین شکل که با کلیک بر روی دکمه ” خرید ” یا ” فروش ” مشخص می نمایید که قصد انجام چه نوع عملیاتی را دارید. در مرحله بعد نیز بایستی انتخاب نمایید که از بین معامله با سفارش معمولی یا سفارش سریع قصد انتخاب و معامله با کدام یک را دارید.

خرید و فروش فینیکس

در سفارش معمولی شما یک قیمت و مقدار رمز ارز مشخص شده خود را چه برای خرید و چه برای فروش ثبت سفارش می کنید؛ بعد از انجام این عملیات باید منتظر بمانید تا قیمت رمزارز به قیمت پیشنهاد شما برسد تا معامله انجام شود. توجه داشته باشید که اگر شما یک تحلیلگر حرفه ای بازار می باشید، می توانید با استفاده از این روش اوردرها و سفارش مناسبی را هم برای خرید و هم برای فروش قرار دهید.

اما در روش خرید و فروش سریع شما مقدار رمز ارزی که قصد خرید یا فروش آن را دارید انتخاب می نمایید و بعد از تایید نمودن، وبسایت به شکل اتومات اوردر شما را یا از بین بیشترین مقدار خرید یا کمترین مقدار فروش (با توجه به تصمیم شما مبنی بر خرید یا فروش) انتخاب و ثبت می نماید.

 نمودار قیمت و سفارش های فعال

در بخش میانی وب سایت یک نمودار قیمت به وضوح قابل مشاهده است که شما می توانید با استفاده از اندیکاتورها و سایر ابزارهای موجود در آن، تحلیل های خود را پیاده سازی نمایید. همچنین در بخش انتهایی این نمودار شما می توانید از دو بخش سفارش های فعال و معاملات اخیر، تمامی معاملات خود را رصد و تاریخچه آنها را مشاهده نمایید. همچنین اگر سفارش فعال و باز داشته باشید می توانید از آن قسمت، آن را کنسل نمایید.

لیست پیشنهادات و معاملات

دو بخش آخر که قصد بررسی آنها را داریم، بخش های معاملات اخیر و لیست پیشنهادات موجود در وب سایت است. قسمت لیست پیشنهادات همانطور هم که از اسمش پیداست، بخش سفارشات خرید و فروش توسط کاربران است؛ همانطور که ما در بخش ابتدایی سفارشی را ثبت کردیم، سایر افراد نیز سفارش های خود را ثبت می نمایند و باید توجه داشته باشید که تمامی سفارش ها تا زمانی که تکمیل نشوند در این بخش نمایش داده خواهند شد.

لیست سفارشات از دو بخش خریداران و فروشندگان تشکیل شده است که لیست خریداران از بیشترین قیمت برای خرید رو به پایین تنظیم و لیست فروشندگان از ارزان ترین سفارش به گران ترین آنها مرتب شده است. همچنین شما در بخش معاملات اخیر می توانید به راحتی خرید و فروش در صرافی فینیکس انجام شده در وب سایت را با رنگ های سبز (برای خرید) و قرمز (برای فروش مشاهده نمایید.)

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.