آیا نهنگ‌های ریپل در حال فروش XRP هستند؟

نهنگ ریپل

کیف پول‌های نهنگ‌های XRP دوباره در حال فعالیت هستند، چرا که اخیراً برخی از بزرگترین دارندگان XRP بیش از 100 میلیون عدد از این توکن را تخلیه کرده‌اند که فشار فروش عمده‌ای را روی قیمت XRP وارد می‌کند.

داده‌های آن‌چین نشان می‌دهد از 19 ژوئیه (28 تیر)، میزان عرضه کل در کیف پول‌های دارای بین 100,000 تا 1,000,000 ریپل از 6.85 میلیارد به 6.75 میلیارد کاهش یافته است.



ذخیره سود نهنگ‌ها پس از رشد بزرگ

اقدامات نهنگ‌ها یا دارندگان بزرگ ارزهای دیجیتال همیشه بیانگر احساسات کلی بازار است. هنگامی که نهنگ‌ها قسمت‌هایی از دارایی خود را می‌فروشند، اغلب موجب فروش زنجیره‌ای توسط دارندگان کوچک‌تر در پاسخ و ریزش قیمت می‌شود.

در حالی که سرمایه‌گذاران خرد و دارندگان کوچک‌تر اغلب در هیجان افزایش قیمت‌ها گرفتار می‌شوند و در بالاترین قیمت خرید می‌کنند، نهنگ‌ها احتمال بیشتری دارد پس از جهش‌های قیمتی عظیم، سود ببرند و پس از کاهش قیمت دوباره خرید کنند.

در حال حاضر، نهنگ‌های XRP احتمالاً برخی سودها را پس از رشد اخیر قیمت در پی خبر پیروزی جزئی در پرونده SEC نقد می‌کنند. قیمت XRP با خبر مذکور طی کمتر از 24 ساعت بیش از 70٪ به 0.85 دلار پرش کرد اما از آن زمان حدود 15٪ از بالاترین قیمت سالانه کاهش یافته است. داده‌ها نشان می‌دهد کاهش قیمت دو هفته پیش آغاز شد، حدود زمانی که نهنگ‌های XRP شروع به فروش دارایی‌های خود کردند.

نمودار روزانه XRP/USD
قیمت توکن پس از تخلیه نهنگ‌ها به 0.62 دلار می‌رسد
نمودار روزانه XRP/USD

آینده XRP چیست؟

اکوسیستم XRP در ماه ژوئن (خرداد) نیز شاهد فروش مشابهی بود، زیرا نهنگ‌ها حدود 120 میلیون XRP را پس از آنکه Ripple حساب امانی خود را باز کرد تا 1 میلیارد توکن دیگر به گردش وارد کند، تخلیه نمودند. فروش‌ها احتمالاً موجب فروش‌های بیشتری می‌شود. بنابراین در کوتاه مدت احتمالاً شاهد نوسانات و تغییرات قیمتی خواهیم بود تا بازار تأثیر ورود چنین مقدار عظیمی از توکن‌ها را جذب کند.

از سوی دیگر، قیمت XRP در مقایسه با کل بازار عملکرد خوبی دارد. گزارش شده بود که نهنگ‌ها از ماه فوریه (بهمن) بیش از 500 میلیون دلار XRP را در انتظار توسعه‌های مثبت در اکوسیستم جمع‌آوری کرده‌اند. 

شرکت Ripple که پشت این آلت کوین قرار دارد، اعلام کرده اکنون بازار دارایی‌های توکنیزه شده را هدف گرفته تا امیدوار است تریلیون‌ها دلار ارزش در سیستم مالی جهانی را آزاد کند.

با این حال، پیروزی جزئی ریپل در دادگاه به نظر می‌رسد روی یک پا ایستاده است، زیرا تحلیلگران انتظار تجدیدنظرخواهی SEC را دارند. اگر این اتفاق بیفتد، می‌تواند به طور منفی بر قیمت XRP تأثیر بگذارد و منجر به روند نزولی شود. در چنین حالتی، احتمالا سودهای این آلت کوین از ماه گذشته به سرعت از بین خواهد رفت. 

XRP در حال حاضر با قیمت 0.6253 دلار معامله می‌شود و طی 30 روز گذشته 31.52٪ افزایش داشته است.

منبع: NewsBTC

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.