آموزش خرید و فروش در صرافی صراف

01 scaled

آموزش نحوه خرید و فروش در صراف: در مقاله قبلی با چگونگی ثبت نام و احراز هویت در صراف آشنا شدیم .حال به توضیح خرید و فروش در صراف می پردازیم.

ذکر این نکته لازم است که اکثر صرافی های ایرانی که به صورت شبکه ی همتا به همتا یا P2P کار می کنند و دارای بازار تبادلی هستند، از مشکل کمبود سفارشات خرید و فروش رنج می برند و این نگرانی را برای کاربران ایجاد می کنند که شاید جهت سفارش خرید و یا فروش آنها مشتری با قیمت مناسب وجود نداشته باشد.

لذا صراف با درک این مشکل اقدام به ایجاد پلتفرمی هوشمند نموده است که سفارشات کاربران را با استفاده از ربات های سفارش گذار خود، به صورت توزیع شده در صرافی های معتبر دنیا سفارش گذاری می نماید. و بدینوسیله سفارشات کاربران در سریع ترین زمان ممکن به انجام می رسد. این ویژگی باعث شده است که صرافی آنلاین صراف دارای تیک بالای معاملاتی و بازار سفارشات زنده و پویا باشد. در ادامه نحوه خرید و فروش در صراف توضیح داده می شود.

آموزش خرید و فروش در صراف

شارژ کیف پول

پس از آنکه ایمیل و شماره همراه شما فعال شد، برای اینکه بتوانید نسبت به انجام معاملات مورد نظر خود اقدام کنید، ابتدا باید حساب خود را شارژ نمایید. شما می توانید با استفاده از بخش واریز، نسبت به واریز به صورت ریالی و یا ارز دیجیتال اقدام نمایید.

جهت واریز هر ارز دیجیتال، یک آدرس کیف پول اختصاصی به شما داده می شود که می توانید واریز خود را به آن انجام دهید و بلافاصله پس از وارد نمودن شناسه تراکنش یا TXID در محل خواسته شده، موجودی کیف پول شما شارژ می گردد.

صفحه معاملات

تمامی امکانات لازم جهت یک معاملات سریع و راحت در این صفحه در اختیار کاربر قرار گرفته است. جهت خرید هر ارز کافیست بر روی آن کلیک نمایید. بلافاصله جدول سفارشات و برگه خرید باز می شود و شما می توانید با ملاحظه قیمت آن نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید.

هم چنین در این صفحه موارد زیر را می توانید ملاحظه کنید:

  1. کل دارایی: نمایش لحظه ارزش کل دارایی به ریال
  2. سود/زیان امروز: نمایش سود/زیان معاملاتی که امروز انجام شده اند.
  3. سقف خرید: موجودی ریالی که قابلیت خرید دارد.
  4. مبلغ بلوکه شده: مبلغی که جهت سفارش خرید و یا دستور برداشت بلوکه شده است و پس از انجام سفارش یا برداشت، از موجودی شما کم می شود.
  5. موجودی کیف پول: پس از واریز یا خرید هر ارز دیجیتال، مقدار موجودی فعلی در این ستون نمایش داده می شود.
  6. سود/زیان: با تغییر قیمت هر ارز دیجیتال، چنانچه از آن ارز دیجیتال موجودی داشته باشید، بلافاصله نسبت به قیمت خرید شما، سود/زیان معامله در این ستون نمایش داده می شود.
  7. جدول سفارشات (Bid/Ask): کلیه سفارشات کاربران در این ستون نمایش داده می شود، و شما می توانید با توجه به سفارش سایر کاربران قیمت دلخواه خود را سفارش گذاری کنید.
  8. برگه خرید/فروش: جهت خرید یا فروش ارز دیجیتال مورد نظر خود از این برگه استفاده نمایید. سفارشات به دو شکل “سفارش عادی” و “سفارش بازار” قابل انجام است.

سفارش عادی:

در این حالت جهت خرید و یا فروش می توانید تعداد و قیمت مورد نظر خود را وارد نمایید و سفارش خود را به قیمت مورد نظر خود ثبت نمایید.

  1. انتخاب حالت سفارش.
  2. حداقل تعداد قابل سفارش جهت هر ارز دیجیتال، در این بخش نمایش داده شده است.
  3. از جدول سفارشات می توانید آخرین قیمت های سفارش گذاری شده جهت خرید یا فروش را ببینید و بر اساس آن جهت قیمت سفارش خود تصمیم مناسب را بگیرید.

سفارش بازار(خرید):

در این حالت آخرین قیمت معامله شده در بازار مورد نظر قرار می گیرد و جهت خرید کافی است مبلغ مورد نظر خود را وارد کنید. سفارش شما بر اساس آخرین قیمت مورد معامله در بازار انجام می گیرد.


سفارش بازار (فروش):

جهت فروش در حالت سفارش بازار، کافی است تعداد مورد نظر خود را وارد کنید. سفارش شما با آخرین قیمت معامله شده در بازار به صورت سریع انجام می پذیرد.

جهت ثبت نام در سایت صراف کلیک کنید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.