کیف پول‌های سولانا هک شد! اگر در کیف پول خود SOL دارید مراقب باشید

کیف پول‌های سولانا هک شد! اگر در کیف پول خود SOL دارید مراقب باشید

2022 سالی خونین و مرگ‌بار برای سولانا بوده و به‌نظر روزهای بد این رمز ارز پایانی ندارند. در این سال سولانا بارها مورد حملات سایبری قرار گرفت و حدودا 1 میلیارد دلار از آن به سرقت رفته است. امروز نیز این سناریو تکرار شده و اکوسیستم سولانا مورد حملات سایبری قرار گرفته است. در ادامه به بررسی جزئیات این خبر می‌پردازیم. با ما در خبر «سولانا هک شد» همراه باشید.

بنا به گزارش‌ها، به‌دنبال نشت اطلاعات و لو رفتن چندین کلید خصوصی کیف پول، بسیاری از آدرس‌های سولانا تحت حمله‌ی سایبری قرار گرفته‌اند. کاربران مدعی هستند که وجوه کیف پول آنها بدون برداشت شده است. در زمان نگارش این خبر بیش از 7 میلیون دلار رمز ارزهای SOL و SPL به سرقت رفته است.

حمله سایبری به سولانا

همانطور که اشاره کردیم، هکر کلیدهای خصوصی کیف پول‌ها را به سرقت برده و سازماندهی کرده است. حالا این این هکر در حال برداشت توکن‌های SOL و SPL از کیف پول‌های گرم است. بیش‌تر کیف پول‌ها برای بیش‌تر از 6 ماه غیرفعال بوده‌اند. در این حمله بیش‌تر از هر کیف پول دیگری، کیف پول پروژه‌های Phantom و Slope مورد حمله واقع شدند.

بهره‌گیری از سرویس توکن باز: رصد لحظه‌ای قیمت سولانا

هنوز انگیزه‌ی این هکر شناسایی نشده است. با این حال کاربر توییتری foobar مدعی است که این حمله احتمالا از سوی افراد بالادستی برای زنجیره‌ی تامین صورت گرفته است.

وی همچنین اشاره کرد که لغو تاییدیه‌های این انتقال‌ها کمکی به حفظ امنیت کیف پول‌ها نمی‌کند چرا که تنها گزینه‌ی قابل اجرا انتقال وجوه به کیف پول سخت‌افزاری آفلاین است. با این حال دیگر گزینه، انتقال موقت به یک صرافی متمرکز قابل اعتماد است.

واکنش جامعه‌ی سولانا به این حمله

طرف‌های مختلف درگیری در حال رسیدگی به این مشکل هستند. با این حال برخی از اعضای جامعه انگشت اتهام را به سوی کیف پول Phantom نشانه گرفتند که تیم فانتوم به این موضوع پاسخ داد.

ما در حال کار با دیگر تیم‌ها برای رفع مشکل هستیم. تا این لحظه شواهدی مبنی بر قصور Phantom در بروز این مشکل وجود ندارد.

علاوه بر این برخی از کاربران باور دارند که مقصر اصلی این حمله بازار خریدوفروش توکن‌های NFT یعنی Magic Eden است. همچنین این احتمال وجود دارد که این آسیب‌پذیری فقط مربوط به بلاکچین سولانا نباشد.

افت قیمت SOL

به دنبال این حمله‌ی سایبری رمز ارز بومی شبکه سولانا یعنی SOL نیز روز بدی را سپری کرده و هم‌اکنون با 4.2 درصد کاهش قیمت طی شبانه‌روز اخیر مواجه شده است. در حال حاضر سولانا در سطح قیمت 38.61 دلار معامله می‌شود.

سولانا هک شد
نمودار رمز ارز سولانا در تایم فریم ساعتی

استفاده از سرویس توکن باز: فرصت آربیتراژ و کسب سود مطمئن از سولانا

نظر شما همراهان توکن باز نسبت به این حملات چیست؟ لطفا نظرات و دیدگاه‌های خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ممنون از اینکه تا پایان خبر «سولانا هک شد» همراه ما بودید.

منبع: Watcher.Guru

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.