تحلیل بیت کوین: نشانه‌های امیدوارکننده ظاهر می‌شوند

گاو خرس

قیمت بیت کوین 9 هفته است که در مسیر نزولی و رو به پایین در حرکت است و اخبار و اتفاقات منفی بازار روی آتش بازار نزولی بنزین ریختند. جزییات بیشتر چه اتفاقی افتاد که بیت کوین به این روز افتاد را در خبر زیر به طور کامل بررسی کرده‌ایم:

اخبار بیت کوین: علت کاهش قیمت بیت کوین

تبلیغات: اگر به دنبال یک صرافی ارز دیجیتال امن که با امکانات گسترده هستید پیشنهاد می‌کنیم از صرافی بیت پین دیدن کنید.

ورود به صرافی بیت پین

هفته گذشته پس از اعلام تورم مصرف کننده (CPI) ماه می و سخنرانی رییس بانک مرکزی آمریکا در مورد تغییرات نرخ بهره دیدیم که بازار کریپتو چه واکنشی نشان داد و بازار چگونه فرو ریخت. قیمت بیت کوین برای اولین بار پس از 4 ماه به زیر 25 هزار دلار رسید. اما بلک راک یکی از بزرگترین شرکت‌های سرمایه گذاری جهان درخواست ثبت ETF برای بیت کوین را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) برد و انقدر این خبر مثبت بود که یک تکان اساسی به بازار داد. جزییات این خبر ا نیز در این پست دنبال کنید:

راه‌اندازی صندوق ETF بیت کوین را نجات می‌دهد؟

روند قیمت بیت کوین همچنان علائم امیدوارکننده از خود نشان می‌دهد. در حال حاضر شاهد افزایش تراکنش‌های نهنگ‌ها (دارندگان 1000 واحد بیت کوین به بالا) هستیم که می‌تواند نشانه بازگشت احتمالی روند قیمت باشد.

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم 4 ساعته منبع: بایننس
نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم 4 ساعته منبع: بایننس
  • تعداد تراکنش‌های نهنگ‌های بیت کوین افزایش قابل توجهی داشته است.
  • بیت کوین در سه روز گذشته حدود 5 درصد ارزش خود را افزایش داده است.

هفته گذشته به دلایل زیادی شاهد یک سری مارپیچ‌های نزولی در قیمت بیت کوین (BTC) بودیم. با این وجود، با نزدیک شدن به آخر هفته، بارقه‌ای از امید با اندکی افزایش مجدد قیمت، همراه با افزایش حجم معاملات ظاهر شد.

نهنگ‌های بیت کوین تراکنش‌ها را افزایش می‌دهند

اطلاعات سایت Santiment، افزایش جنب و جوش در بازار بیت کوین را تایید می‌کند. با وجود کاهش قیمت، شاخص تراکنش نهنگ، که معاملات بیش از یک میلیون دلار را در بر می‌گیرد، در 11 ژوئن افزایش قابل توجهی را تجربه کرد.

نمودار به وضوح افزایش نزدیک به 1000 تراکنش نهنگ را نشان می‌دهد که بالاترین رقم در بیش از دو ماه گذشته محسوب می‌شود.

در زمان نگارش این مقاله، مقدار این شاخص به 61 رسید. این افزایش نشان دهنده افزایش قابل توجه تراکنش‌های BTC در میان کاهش مداوم قیمت آن است. گرچه جهت این معاملات مبهم باقی ماند.

علاوه بر این، حجم تراکنش‌های بیت کوین افزایش تدریجی و در عین حال قابل تشخیصی را نشان داد. در حجم تراکنش نیز روند صعودی قابل تشخیص است. در زمان انتشار، حجم معاملات از مرز 3 میلیارد دلار گذشته است.

حجم تراکنش‌های بیت کوین
حجم تراکنش‌های بیت کوین

عرضه در صرافی‌ها به پایین‌ترین حد خود می‌رسد

در میان کاهش قیمت و گسترش ترس، عدم اطمینان و شک (FUD)، تغییر قابل توجهی در روند بیت کوین پدیدار شد، زیرا سرمایه‌گذاران کوین‌های خود را از صرافی‌ها خارج کردند. تا زمان نگارش این مقاله، درصد بیت کوین نگهداری شده در صرافی‌ها تقریبا 6.4٪ بود. این سطح نقطه عطف قابل توجهی برای BTC بود، زیرا در بیش از پنج سال گذشته شاهد آن نبودیم.

خارج کردن کوین‌ها از صرافی‌ها به عنوان یک شاخص صعودی عمل می‌کند چون نشان می‌دهد هولدرها به افزایش قیمت در آینده مطمئن هستند.

مقدار عرضه بیت کوین در صرافی‌ها
مقدار عرضه بیت کوین در صرافی‌ها

نبرد گاوها و خرس‌ها بر سر بیت کوین

هنگام بررسی نمودار بازه زمانی روزانه، بیت کوین نشانه هایی از بهبود از روند نزولی اخیر خود را نشان داد. در زمان نوشتن این مقاله، بیت کوین تقریبا با 26600 دلار معامله می‌شود که نزدیک به 1 درصد افزایش نست به روز گذشته را نشان می‌دهد. این در حالی است که افزایش قیمت بیت کوین نسبت به 34 روز گذشته بیش از 5 درصد است.

میانگین متحرک کوتاه (خط زرد در تصویر زیر) مقاومت قیمت را در حدود 27190 دلار تشکیل داده است.

با این حال، اگر قیمت به افزایش خود ادامه دهد، BTC این پتانسیل را دارد که از این سطح مقاومت پیشی بگیرد و بیشتر پیشرفت کند.

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه منبع: تریدینگ ویو
نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه منبع: تریدینگ ویو

افزایش متوالی قیمت بیت کوین را به سمت یک روند صعودی سوق داده است. شاخص قدرت نسبی (RSI) در زمان انتشار این مطلب روی 50 قرار دارد که نشان دهنده تعادل ظریف بین احساسات نزولی و صعودی است.

کشف بهترین قیمت بیت کوین در صرافی‌های ایرانی

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.