وضع قوانین مالیاتی بر ارزهای دیجیتال؛ کارشناسان چه می‌گویند؟

بایدن

بسیاری از چهره‌های برجسته و صاحب‌نظران حوزه رمزارزها نگران هستند که این امر باعث می‌شود شرکت‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال حتی کم‌میل‌تر از گذشته به انجام کسب‌وکار در ایالات متحده باشند.

ماجرای قوانین جدید مالیاتی برای ارزهای دیجیتال چیست؟

چندین چهره مطرح در حوزه رمزارزها اخیراً قوانین جدید گزارشدهی مالیاتی رمزارزها که توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، ارائه شده است را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

در ۲۵ اوت (3 شهریور)، به منظور شناسایی کاربران رمزارزهایی که از پرداخت مالیات طفره می‌روند، اداره مالیات درآمد داخلی آمریکا (IRS) قوانین جدیدی برای فروش و معامله دارایی‌های دیجیتال پیشنهاد کرده است. بر اساس این قوانین، بروکرها ملزم به پیروی از قوانین جدیدی برای تسهیل گزارشدهی مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی خواهند بود.



وزارت خزانه‌داری ایالات متحده اعلام کرده است که قوانین پیشنهادی باعث می‌شود گزارشدهی دارایی‌های دیجیتال مشابه گزارشدهی سایر دارایی‌ها شود.

با این حال، بسیاری در جامعه رمزارزها معتقدند این قوانین سختگیرانه باعث دور شدن بیشتر صنعت رمزارزها از ایالات متحده خواهد شد.

نظر کارشناسان درباره قوانین مالیاتی رمزارزها چیست؟

ریان سلکیس، مدیرعامل شرکت مساری، از جمله کسانی بود که به این خبر واکنش منفی نشان داد و گفت که اگر بایدن مجدداً انتخاب شود، صنعت رمزارزها در این کشور رونق نخواهد گرفت.

وی در پست X خود نوشته است:

یا به خارج از کشور مهاجرت کنید، نیوسام را پیشنهاد دهید و به بهترین امیدوار باشید، یا به حزب جمهوری‌خواه رأی دهید که حداقل می‌دانیم سه نامزد برتر آن‌ها در این موضوع بدتر نیستند.

همچنین کریس پرکینز، رئیس شرکت سرمایه‌گذاری رمزارز CoinFund، نظر دارد که کشورهای دیگر از آمریکا پیشی گرفته‌اند و این قوانین حتماً منجر به کاهش نوآوری‌های جاری شده به این کشور خواهد شد.

او معتقد است به جای دست زدن به سرکوب‌های شدید، نیاز است که قوانین ساده و دقیقی وضع شود که امکان نوآوری امن در سراسر صنعت رمزارزها را فراهم کند.

افزایش نگرانی‌ها از آینده ارزهای دیجیتال در آمریکا

در عین حال، برخی دیگر همچنان شک دارند که نه دموکرات‌ها و نه جمهوری‌خواهان، نماینده مناسبی برای منافع رمزارزها در ایالات متحده نخواهند بود.



یکی از کاربران گفته است:

من به هیچ‌یک از احزاب اطمینان ندارم که برای رمزارزها خوب باشند، اگرچه قطعاً احساس می‌کنم الآن وضعیت بدتر از دوره ریاست جمهوری قبلی است.

کاربر دیگری هم به این نکته اشاره کرده است که این قوانین جدید به نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی دامن می‌زند:

تعهد آمریکا به مالیات بر درآمد به این معناست که آنها هرگز نمی‌توانند معاملات خصوصی را در دفاتر عمومی بدون نظارت مالیاتی و تحریمی بپذیرند.

در 25 اوت (3 مرداد)، کوین‌تلگراف گزارش داد که کریستین اسمیت، مدیرعامل انجمن بلاک‌چین، در مورد ادغام گزارش‌دهی دارایی‌های دیجیتال با دارایی‌های سنتی تردید داشت.

اسمیت گفت:

مهم است به یاد داشته باشیم که اکوسیستم رمزارزها بسیار متفاوت از دارایی‌های سنتی است، بنابراین قوانین باید به طور مناسب سفارشی شوند و شرکت‌کنندگانی که مسیری برای پیروی از قانون ندارند را در بر نگیرند.

قوانین جدید دنبال کننده قوانین سابق است

این موضوع پیشنهاد بایدن مبنی بر اعمال مالیات بر استخراج رمزارزها به منظور کاهش عملیات استخراج را دنبال می‌کند.

طبق پیشنهاد بودجه مورخ 9 مارس (18 اسفند)، قرار بود “مالیات مصرفی برابر با 30 درصد هزینه‌های برق مصرفی در استخراج دارایی‌های دیجیتال” اعمال شود.

صنعت رمزارز در آمریکا بارها نگرانی خود را در مورد انتخاب‌های قانونگذاری که بر نوآوری در این کشور تأثیر می‌گذارد، ابراز کرده است. 

در 13 اوت (22 مرداد)، مایکل سوننشاین، مدیرعامل شرکت Grayscale Investments، هشدار داد که اقدامات مداوم اجرایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار، شرکت‌های ارزدیجیتال را از این کشور بیرون خواهد کرد.

سوننشاین گفت:

اگر هر مسئله مربوط به رمزارزها باید به دادگاه ارجاع داده شود، پس به عنوان یک کشور، ما در حال خفه کردن نوآوری‌های در حال رخ دادن در اینجا هستیم.

در همین راستا، برد گارلینگهاوس، مدیرعامل شرکت ریپل، اخیراً اشاره کرده است که صنعت رمزارز به دلیل فرایند کندتر قانون‌گذاری رمزارز در آمریکا نسبت به سایر کشورها مانند استرالیا، انگلستان و سنگاپور، از آمریکا دور می‌شود.

منبع: Cointelegraph

پرسش و پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.