تحلیل تکنیکال امروز بیت کوین 3 مهر 1400؛ ممنوعیت بیت کوین توسط چین

bit0

پس از اعلام ممنوعیت معاملات ارز های دیجیتال توسط بانک مرکزی چین، بازار بیت کوین به یک بازار خرسی و نزولی تبدیل شد و قیمت بیت کوین تا محدوده 46,000 دلار سقوط کرد تا یک ریزش 10 درصدی را برای بار دیگر در یک هفته گذشته تجربه کند.

نه! این خبر مربوط به گذشته نیست! چین در طول تاریخ بارها و بارها رمز ارزها غیر قانونی اعلام کرده و هر گونه معاملات آن را ممنوع اعلام کرده است، اما این اتفاق در تاریخ 24 سپتامبر یا همان 1 مهر ماه بار دیگر رخ داد.

بانک ملی چین که به اختصار PBoc شناخته می شود برای بار دیگر مجموعه جدیدی از اقداماتی را برای ارتقا بین بخش ها جهت سرکوب بیت کوین و رمز ارزها منتشر کرد. این اقدامات با هدف قطع کانال‌های پرداخت، بستن وبسایت های مربوطه و قطع برنامه‌های تلفن‌های همراه انجام شده است.

احتمال دارد که اکثر سرمایه گذاران چیزی در حدود 3 میلیارد دلار بیت کوین و 1.5 میلیارد دلار اتریوم از دست داده باشند، که حدود یک ساعت قبل از انتشار این خبر اتفاق افتاده است. با توجه به اظهار نظر “مولی” که یکی از همکاران سابق مجله بیت کوین است، اظهارات چین ابتدا در 3 سپتامبر ارسال شده است.

با این حال اگر برخی از واحدها قصد داشتند که از ریزش قیمت بازار رمز ارزها سود ببرند، انتشار اخبار قبل از ساعت 8 صبح منطقی تر بنظر می رسید. به عنوان مثال، وارد نمودن گزینه محتاطانه 42000 دلاری عملا بی‌ارزش شده است و این به دلیل قیمت انقضای Deribit، به مبلغ 44873 دلار می‌باشد. این دارنده بیت کوین، می‌توانست آن را به قیمت 42000 دلار بفروشد، در صورتی که اگر حالت انقضایی بالاتر از این سطح قیمتی رخ دهد، دیگر هیچ ارزشی نخواهد داشت.

انقضای آتی بیت کوین

به صورت یک پارادایم، تئوریسین های مبتنی بر توطئه، عقیده دارند، انقضای آتی بیت کوین، در بورس تجاری شیکاگو، برابر با قیمت میانگین آن در مابین ساعات 2 بعد از ظهر تا 3 بعد از ظهر به وقت محلی UTC می‌باشد.

بنابراین، سود به دست آمده در آینده یا همان سود بالقوه باز به میزان 340 میلیون دلار، در نزدیکی سطح قیمتی 42150 دلار خواهد بود و تسویه می‌شود.

در بازارهای آینده و آتی، خریدارها (طویل ها) و فروشنده‌ها (کوتاه ها) در تمامی زمان‌ها و اوقات ممکن، کاملا مطابق و برابر خواهند بود، پس به صورت مجازی نمی‌توان اقدام به پیش بینی میزان قدرت هر یک از طرفین در جنگ با یک‌دیگر کرد.

تحلیل بیت کوین از دیدگاه کوین تلگراف

علی رغم وجود یک نوسان به صورت منفی در قیمت به میزان 4000 دلار، حجم نقدینگی‌های کل قراردادهای آینده و بلند مدت، کمتر از مقدار 120 میلیون دلار بود. همین فکت‌ها و اطلاعات ارائه شده، برای خرس‌های بازار بسیار تنش زا است. این تنش به دلیل عدم وجود اعتماد به نفس زیاد در گاوهای بازار است و مانع به کارگیری اهرم های قدرتمند از سوی آنها می شود.

تریدرهای حرفه ای مقداری تردید از خود نشان دادند اما خنثی عمل کردند

به منظور بررسی و تحلیل چگونگی معامله گران حرفه ای به شیوه های گاوی و خرسی، اول باید نسبت به نظارت بر “حق بیمه آینده” – که به عنوان “نرخ پایه” نیز شناخته می شود – اقدام کرد. این فاکتور در واقع به نمایش تفاوت‌های میان قراردادهای بلندمدت آتی و سطح فعلی بازار می‌پردازد و آن را اندازه‌گیری می‌کند.

یک نرخ حق بیمه سالیانه به میزان 5 تا 15 درصدی در یک بازار سالم رخ می‌دهد و وجود دارد که در این صورت به این شرایط، “کانتانگو” اطلاق می‌شود. این فضای گپ قیمتی به دلیل تقاضای پول بالاتر و بیشتر از جانب فروشنده‌ها برای ایجاد توقف در تسویه و خودداری از انجام آن است و یک هشدار دهنده قرمز این موضوع را به اطلاع می‌رساند که هرگاه شاخص و فاکتور مورد نظر کم رنگ شده و یا منفی شود، حالت “پس گرد” یا “عقب گرد” رخ داده است.

آیا بیت کوین سقوط می کند؟
نرخ پایه قراردادهای آتی 3 ماهه بیت کوین

دقت داشته باشید که کاهش شدید به علت یک جهش منفی 9 درصدی در تاریخ 24 سپتامبر، حق بیمه سالیانه آتی را به کمترین میزان خود در دو ماه آخر رساند. شاخص جاری و فعلی به میزان 6 درصد، در کف محدوده “خنثی” است و همین موضوع به یک دوره زمانی صعودی متوسط که تا 19 سپتامبر برقرار بود، خاتمه داد.

همچنین برای اینکه بتوانیم به تاییدیه‌ای در مورد ارتباط بین این تحرکات و آن ابزارها دست پیدا کنیم، باید به تحلیل گزینه‌های بازار نیز بپردازیم.

بازارهای گزینه ای یا همان بازارهای “آپشن”، ورود معامله گران را به محدوده “ترس” تایید می کنند.

انحراف بیست و پنج درصدی دلتا، اقدام به مقایسه گزینه‌های مشابه فراخوانی (خرید) و جاگذاری (فروش) می‌کند. زمانی که فاکتور”ترس” به عنوان یک گزینه رایج باشد، معیار به سمت مثبت تمایل می‌کند و این موضوع به دلیل بالاتر بودن گزینه‌های محتاطانه فروش (جاگذاری) به نسبت گزینه‌های مشابه ریسک خرید (فراخوانی) است.

در حالت معکوس، هنگامی رخ می‌دهد که سازنده‌های بازار از نوع گاوی (صعودی) باشند و این موضوع منجر به انحراف شاخص بیست و پنج درصدی دلتا به سمت محدوده منفی می‌شود. به طور معمول، خوانش مابین محدوده منفی هشت درصد و مثبت هشت درصد، خنثی محسوب می‌شود.

روش خرید بیت کوین

انحراف دلتای بیست و پنج درصدی، از تاریخ 24 جولای در محدوده خنثی به صورت مداوم در حال نوسان بود ولی در مورخ 22 سپتامبر به میزان ده درصد رشد پیدا کرد که همین رشد نشان دهنده فاکتور ترس تریدرها در بازار گزینه ها بود.

بعد از یک ریست مختصر در سطح خنثی هشت درصدی، نرخ امروز بیت کوین سبب دسترسی این فاکتور به بیشتر از 11 درصد شد. سطحی در حد دو ماه پیش که به طرز عجیبی مشابه بازارهای آتی در بیت کوین می‌باشد.

هر چند هیچ نشانه ای مبنی بر روند نزولی و خرسی در بازار مشتقات بیت کوین دیده نشده است، اما نزول امروز بیت کوین به قیمت کمتر از 41000 دلار سبب شد تا تریدرهای حرفه ای متمایل به ترس شوند.

معاملات پر ریسک

خروجی این ترس، عدم تمایل معامله گران قراردادهای آتی به گشودن اهرم موقعیت‌های بلند مدت است و همچنین این نیز در حالی رخ می دهد که بازارهای گزینه ای یا همان اختیار معامله، یک حق بیمه برای گزینه‌های فروش محتاطانه از خود نشان داده و تعیین می‌کنند.

مگر اینکه بیت کوین در طی آخر هفته قدرت خود را نشان دهد و خرس‌ها، احتمالا از ترسی که بر بازار حاکم است، سود خوبی بدست آورند.

دیدگاه‌ها و نظرات ارائه شده در این قسمت، صرفا دیدگاه مربوط به وبسایت cointelgragh بوده و تیم توکن باز هیچ مسئولیتی در قبال تحلیل ارائه شده ندارد.

باید بدانید که هر تحرک در زمینه سرمایه گذاری و معاملات همراه با خطر و ریسک است. اگر قصد خرید بیت کوین را دارید، باید در حین تصمیم گیری، بررسی‌ها و تحقیقات خود را به صورت کامل انجام دهید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.