تحلیل تکنیکال BTC – ETH – BNB – ADA – SOL – XRP – DOT – AVAX- DOGE – LUNA امروز 19 دی 1400

kar0 6

ارز دیجیتال بیت کوین و اغلب آلت‌کوین های مهم به سطح حمایتی اصلی خود برگشته اند و در واقع ریزش را تجربه کرده اند. این موضوع می تواند به عنوان نشانه ای از رشد نزدیک و بسیار تند و تیز برای فروش این ارزها باشد.

تحلیل تکنیکال BTC - ETH - BNB - ADA - SOL - XRP - DOT - AVAX- DOGE - LUNA

بیت کوین (BTC) به همراه بازار های سرمایه گذاری سهام ایالات متحده آمریکا، در روز پنجم ژانویه سقوط وحشتناکی را تجربه کردند و این سقوط یک واکنش منفی به صورت جلسه نشست رزور فدرال FOMC در ماه دسامبر بود، که اعضای آن به دنبال کاهش ترازنامه آن پس از روند افزایشی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در روزهای ابتدایی سال 2022 بودند.

 علاوه بر این موج منفی که ذکر شد، تعطیلی دومین هاب بزرگ در زمینه استخراج بیت کوین در قزاقستان به دلیل قطعی اینترنت، از دیگر عوامل سقوط بود. این موضوع در ادامه روند اعتراضی به سیاست های دولت در قزاقستان رخ داد و منجر به کاهشش 13.4 درصدی نرخ هش ریت در کل شبکه بیت کوین بود و از مقدار 205000 پتا  هش در ثانیه به میزان 177330 پتاهش در ثانیه رسید.

بنا بر ادعای آقای مایک نووگراتز، مدیرعامل شرکت هلدینگ دیجیتال گلکسی، این سقوط همراه با حجم کمی بوده است و همین موضوع علت نوسان های بازار در چنیدن روز آینده خواهد بود. نووگراتز این نظریه را ارائه می دهد که مقدار زیادی از حجم در حالت تقاضای نهادهای بزرگ و سرمایه گذاران کلان، به صورت حاشیه ای فعالیت کرده و در جریان نبوده است. با ورود این حجم بزرگ، بیت کوین می تواند و انتظار می رود از منطقه 38000 تا 40000 دلار برگردد و به روند رو به رشد خود برسد.

تحلیل ارز دیجیتال

آیا بیت کوین و مابقی آلت‌کوین ها در ادامه روند فروش خود خواهند ماند یا اینکه با برخورد به سطح حمایتی، جهش بزرگ خود را آغاز می کنند؟ در ادامه نمودارها و تحلیل 10 ارز برتر حوزه ارزهای دیجیتال را مطالعه می کنیم تا متوجه این موضوع شویم.   

BTC / USDT :

اقدامی محدود در ارز دیجیتال بیت کوین مصادف با روز پنجم ژانویه، منجر به این شد که خرس ها قیمت آن را به پایین تر از سطح حمایتی قدرتمندش یعنی 45456 برسانند. این موضوع دلیل محکمی بر غلبه عرضه بر تقاضا است. در ششم ژانویه نیز تلاش کاملا ضعیفی برای حمایت از بیت کوین در 42500 دلار شد اما روند پایدار فروش، قیمت را به محدوده 39600 دلار نزدیک کرد. این سقوط سبب شد که واگرایی مثبت شکل گرفته در نمودار RSI نیز بی اثر شود.

تحلیل بیت کوین

 میانگین های متحرک نزولی و نمودار RSI در نزدیکی منطقه اشباع فروش، نشان از کنترل بازار به دست خرس ها می باشد. باید بدانیم در حالی که خرس ها بازار را به زیر قیمت 39600 بکشانند، احتمال سقوط جفت BTC/USDT تا قیمت 30000 دلار نیز وجود خواهد داشت.

شرایط در حالت عکس این موضوع، در صورتی که قیمت به محدوده 39600 بگردد، گاوها تلاش جدیدی را برای بالابردن قیمت به بالاتر از میانگین متحرک نمایی بیست روزه خواهند کرد و احتمال دسترسی به قیمت 46811 دلار نیز وجود خواهد داشت. در صورت رخداد این حالت، اولین نشانه برای آغاز جهش دیده می شود و روند نزولی با احتمال بالا به اتمام می رسد. حرکت صعودی شکل گرفته نیز می تواند در قالب یک شکست رشد کرده و به بالاتر از میانگین متحرک ساده پنجاه روزه (SMA) و قیمت 50610 دلار برسد.

ETH / USDT :

ارز اتریوم در روز پنجم ژانویه، از مقدار میانگین متحرک نمایی بیست روزه خود به مقدار 3756 دلار عبور کرد و به کمترین مقدار خود یعنی قیمت 3503.68 در روز چهارم دسامبر رسید. این نزول قیمت نشان از تسلط خرس ها بر بازار است.

تحلیل اتریوم

میانگین های متحرک نزولی و نمودار RSI در منطقه بسیار بالا قرار دارند و خرس های فرمان بازار را در دست گرفته اند. اگر آنها قیمت را به پایین تر از مقدار 3250 دلار ببرند، روند نزولی تا خط حمایت بعدی ادامه خواهد داشت.

تلاش گاوها نیز برای دفاع از این سطح و رساندن قیمت مورد نظر به خط مقاومتی کانال است. شکسته شدن و بسته شدن بالای کانال حاکی از تغییر روند در بازار خواهد بود و از سوی دیگر، در صورتی که خرس ها قیمت را در کانال کاهش داده و روند سقوط را کلید بزنند، می توان انتظار قیمت 2652 را نیز داشت.  

BNB / USDT :

بایننس کوین در مورخ پنجم ژانویه به مقدار پایین تر از حمایت روانی خود در قیمت 500 دلار نزول کرد. یک گام فروش بعدی، قیمت را به سطح حمایتی بعد یعنی 435.30 برد.

تحلیل بایننس کوین

در صورتی که قیمت مورد نظر از میزان سطح فعلی خود رشد کند، جفت ارز BTC / USDT می تواند تا مقدار 500 دلار افزایش پیدا کند و دقیقا در این موقعیت خرس ها مقاومت بالایی از خود نشان می دهند. میانگین های متحرک نزولی و نمودار RSI در یک منطقه اشباع فروش حاکی از کنترل بازار به دست خرس ها می باشد.

اگر حمایت از قیمت 435.30 شکسته شود، این جفت ارز میزان سقوط خود را تا قیمت 392.20 نیز ادامه داده و حتی به 320 دلار خواهد رسید. در غیر این صورت و شکست قیمت در منطقه بالای کانال، این دیدگاه منفی از بین می رود و احتمال دسترسی به قیمت 575 دلار نیز وجود خواهد داشت.

SOL / USDT :

ارز سولانا در مورخ پنجم ژانویه به زیر قیمت 167.88 رسید که این قیمت پایین ترین میزان روزانه از تاریخ 13 دسامبر به مقدار 148.04 بود. روند فوق نشان از تسلط خرس ها بر بازار سولانا است. هم چنان فروش آن ادامه دارد و خرس ها در پی رساندن قیمت به حمایت قدرتمند 116 دلار هستند. سطح مورد نظر می تواند نظر گاوها را برای خرید سولانا جلب کند. اما به نظر می رسد که رالی مورد نظر با فروشی نزدیک به محدوده میانگین متحرک نمایی بیست روزه به قیمت 170 دلار برخورد خواهد کرد.

تحلیل سولانا

این روند نشان دهنده ادامه نگرش منفی در این ارز است و رالی فروش هم چنان ادامه خواهد داشت و قیمت با احتمال زیاد به زیر 116 دلار خواهد رسید. سطح حمایتی بعدی احتمالا پشتیبانی قدرتمندی از این ارز باشد. در این موقعیت باید خریداران جفت ارز مورد نظر را به بالای کانال برسانند و آن را در این منطقه حفظ کنند تا روند نزولی مورد نظر به اتمام برسد.

ADA / USDT :

آدا کاردانو از متحرک نمایی بیست روزه خود به مبلغ 1.33 دلار در روز پنجم ژانویه عبور کرد و به محدوده قوی حمایتی خود به مقدار 1.18 دلار برخورد کرد. در صورتی که خرس ها قیمت آدا را به میزان کمتری تری از 1.18 دلار بکشانند، احتمالا تا قیمت یک دلار نیز پایین تر برود. این قیمت یک دلار، محدوده حمایتی بسیار مهمی است که باید مراقبت بسیاری از آن صورت گیرد و دلیل این موضوع شرایطی است که اگر منجر به شکست این مقاومت شود، می تواند شتاب سقوط را بالاتر برده و حتی به قیمت 0.68 دلار نیز برساند.

تحلیل کاردانو

در حالت عکس این روند، در صورتی که گاوها قیمت را بالاتر از میانگین های متحرک حفظ کنند، جفت ارز خواهد توانست تا آستانه خط مقاومت کانال رشد کند. شکستن این کانال در یک روند صعودی و حفظ قیمت در محدوده بالای کانال به معنای اتمام شرایط نزولی و رشد آن تا 1.87 دلار نیز خواهد بود.  

XRP / USDT :

ارز دیجیتال ریپل، در مورخ پنجم ژانویه به محدوده زیر حمایت خود در قیمت 0.75 دلار رسید و اما سایه بلند روی شمع آن حاکی از تحرکات گاوها برای خرید ریپل در این ناحیه است. نکته منفی ریز در این موضوع، عدم توانایی خریداران در ادامه این روند رشد است.

تحلیل ریپل

جفت ارز XRP / USDT، در روز هشتم ژانویه، الگویی دوجی تشکیل داد و خرس ها در تلاش برای بردن قیمت به زیر 0.75 دلار هستند. در صورت بروز این روند، احتمال بالایی در شروع مجدد روند نزولی و کاهش قیمت تا محدوده 0.60 دلار وجود دارد. میانگین های متحرک نزولی بیست روزه و نمودار RSI در این منطقه منفی نشان دهنده حاکمیت خرس ها بر بازار است. اما در صورت عکس این موضوع و در حالتی که قیمت از این سطح برگردد، گاوها تلاش بسیاری برای بالابردن قیمت این جفت ارز به محدوده بالای میانگین متحرک خواهند کرد. اگر در این امر موفق شوند، دلیل محکمی برای اتمام روند نزولی خواهد بود و قیمت تا یک دلار نیز پتانسیل دست یابی دارد.

LUNA / USDT :

توکن LUNA Terra، در روز پنجم ژانویه به قیمت زیر میانگین متحرک بیست روزه خود به میزان 81 دلار رسید. این موضوع نشان می دهد که احتمالا معامله گران نوسان گیر و کوتاه مدت در پی شکست گاوها در بالا بردن قیمت، سود خود را ذخیره کرده و اقدام به فروش کرده اند.

تحلیل لونا

خرس ها نیز در اقدامی موثر، قیمت لونا را به پایین تر از SMA 50 روزه یعنی 69 دلار برده اند و این یک حمایت بزرگ برای این جفت ارز خواهد بود. در صورتی که قیمت لونا از این سطح برگردد، گاوها در تلاش برای هدایت جفت ارز به سمت خط روند نزولی کانال خواهند بود. شکست قیمت و بسته شدن آن در محدوده بالای کانال نشان از اتمام اصلاح ارز است و گاوها تلاش خواهند کرد قیمت را به 93.81 دلار برسانند. در حالت مقابل آن، شکست قیمت و بسته شدن آن در زیر کانال SMA50 روزه، فروش را پرشتاب کرده و این جفت ارز را به حمایت روانی قیمت 50 دلار نزول خواهد داد.  

DOT / USDT :

ارز پولکادات (DOT)، در ادامه یک روند نزولی و در یک محدوده مشخصی قرار دارد. قیمت این جفت ارز در چند روز گذشته، بین 22.66 دلار و 32.78 دلار در نوسان بوده است. متحرک نمایی بیست روزه و نمودار RSI، نشان از قیمت 28 دلار و حضور در محدوده منفی است و خرس ها بازار را در دست دارند. در صورتی که فروشنده ها سقوط قیمت را کلید بزنند و قیمت را به زیر 22.66 دلار ببرند، جفت ارز DOT / USDT تا محدوده 16.81 نیز نزول خواهد کرد.

تحلیل دات

در حالت عکس این فرضیه منفی، اگر قیمت از 22.66 دلار برگشت بزند، گاوها برای حفظ جفت ارز در بالاتر از 32.78 دلار تلاش خواهند کرد. این تلاش در صورت به ثمر نشستن و حفظ قیمت در بالاتر از این مقدار؛ حاکی از اتمام روند نزولی و تغییر در آن خواهد بود که قیمت را تا 40 دلار در فاز اول و سپس به 44 دلار می رساند.

AVAX / USDT :

ارز آواکس در روز پنجم ژانویه از سطح حمایتی 98 دلار پایین تر آمد و در هفتم ژانویه به خط روند صعودی مثلث متقارن نزول کرد. گاوها تلاش زیادی را برای حمایت از این سطح نشان دادند. میانگین متحرک نمایی بیست روزه به قیمت 104 دلار رسید و نمودار RSI، زیر 38 را نمایش می دهد که این موضوع هم رالی فروش را تایید می کند. در صورتی که روند رشد از این قیمت به میزان 98 دلار و یا از متحرک نمایی بیست روزه کمتر شود، با احتمال بالایی، قیمت به زیر مثلث شکست می خورد.

تحلیل اواکس

بعد از این، جفت ارز آواکس می تواند سطح حمایتی 75.50 دلار را ببیند و دقیقا در این نقطه گاوها برای توقف این روند تلاش خواهند کرد. اگر این حالت حفظ شود و قیمت بالاتر بیاید، نظریه منفی فعلی از بین می رود و احتمال افزایش قیمت تا 128 دلار نیز وجود خواهد داشت.

DOGE / USDT :

ارز DOGE در روز پنجم ژانویه به زیر قیمت 0.15 دلار سقوط کرد و سایه بلند تشکیل یافته بر روی این کندل نشان از مقاومت و دفاع گاوها از این قیمت بود. در روز ششم ژانویه، الگوی کندل دوجی به وجود آمد و نشان دهنده تردید در بین خریداران و فروشندگان بود.

تحلیل دوج کوین

خرس ها تمام تلاش خود را برای از بین بردن این تردید در روز هفتم ژانویه کردند اما مقاومت گاوها باعث عدم نتیجه گیری در این زمینه شد. با وجود این موضوع، خریداران به سرعت به دنبال ارتقای جفت ارز به محدوده بالای میانگین متحرک نمایی بیست روزه هستند که همان قیمت 0.17 دلار می باشد و این تلاش احتمال سقوط به زیر 0.15 دلار را نیز به طور همزمان افزایش می دهد.

در صورت رخداد این فرضیه، قیمت دوج می تواند تا 0.13 دلار نیز سقوط کند و بعد از آن حتی 0.10 دلار را نیز ببیند. در حالت عکس این موضوع اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالاتر از متحرک نمایی بیست روزه بکشانند، نشان از بازگشت قیمت و روند جفت ارز خواهد بود و می تواند قیمت 0.19 دلار و در صورت شکست مقاومت فعلی، حتی قیمت 0.22 دلار را نیز تاچ کند.

باید اشاره کرد که نظرات و دیدگاه های بیان شده در این بخش، صرفا متعلق به نویسنده بوده و انعکاس دهنده دیدگاه های کوین تلگراف نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و اقتصادی، دارای ریسک مربوط به خود است و باید تصمیم گیری های خود را مبتنی بر تحقیقات و بررسی های خود انجام دهید. داده های بازار نیز توسط صرافی HitBTC ارائه شده است.

دیدگاه‌ ها و نظرات ارائه شده در این قسمت، صرفا دیدگاه مربوط به وبسایت cointelegraph بوده و تیم توکن باز هیچ مسئولیتی در برابر تحلیل ارائه شده ندارد. اگر قصد خرید دوج کوین یا میم کوین دیگر مانند شیبا را دارید، می توانید آن را از بهترین صرافی ارز دیجیتال ، بین تمامی صرافی های موجود پیدا کرده و در بهترین قیمت، اقدام به خرید نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.