بررسی نوسانات و تحلیل تکنیکال دلار و تتر (7 آبان 1402)

قیمت دلار قیمت تتر

با افزایش تنش‌های منطقه‌ای و حمله زمینی اسرائیل به غزه، قیمت تتر و دلار بازار آزاد در روز گذشته وارد کانال 52,000 تومان شد و در بالاترین حد خود در صرافی نوبیتکس به 52,400 تومان رسید. اما صبح امروز تتر با فشار فروش همراه بود و در زمان نگارش این مطلب به کانال 51 هزار تومان بازگشته است.

سایه جنگ بر روی قیمت دلار و تتر

در آغاز صبح روز شنبه و بازگشایی بازارها و همزمان با اخبار افزایش درگیری‌های نظامی در نوار غزه، قیمت دلار و تتر افزایشی شد. تتر در معاملات صبح روز شنبه در بازه قیمتی 51هزار و 700 تا 51هزار و 900تومان معامله می‌شد تا اینکه در ادامه روز به 52,400 تومان هم رسید ولی در ساعات پایانی حدود 300 تومان کاهش یافت. با اینحال صبح امروز کاهش قیمت ادامه پیدا کرد و قیمت به کانال 51 هزار تومان بازگشت. کارشناسان و تحلیگران بر این باورند که سخنان امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه ایران در شبکه CNN علت کاهش قیمت بوده است، که وی در این تلویزیون گفته بود:

ما به دنبال گسترش جنگ نبوده و نیستیم. هر حمله‌ای اگر در منطقه انجام می‌شود و اگر منافع آمریکا توسط هر گروهی هدف قرار می‌گیرد، ارتباط دادن آن به ایران بدون ارائه هیچ‌گونه سند و مدرک یک نگاه کاملا اشتباه و بی‌اساسی است.

الایحال ریسک گسترش جنگ در خاورمیانه میان نیروهای نظامی آمریکا در منطقه و در مقابل گروه‌های شبه‌نظامی مسلمان بر نوسانات قیمت ارز تاثیرگذار است. با این وجود عدم تن دادن مقامات کشور به این درگیری‌ها تا کنون توانسته است، بازار ارز را کنترل کند.

تحلیل تکنیکال تتر

قیمت تتر پس از آنکه به حمایت 50 هزار تومانی رسید بلافاصله شروع به افزایش کرد تا اینکه در روز گذشته در محدوده 52,400 تومان معامله شد.



با توجه به شتاب قیمت، انتشار هرگونه اخبار منفی پیرامون جنگ می‌تواند قیمت را مجدد تا سطح 54,500 تومان بکشاند. با اینحال این سطح پیش از این نشان داد که می‌تواند از سوی بازار ساز به نقطه عرضه تبدیل شود و افزایش قیمت را کنترل نماید.

نمودار قیمت تتر به تومان
نمودار قیمت تتر به تومان

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.