واچ لیست ارز دیجیتال این هفته؛ 5 تیر 1402

واچ لیست هفتگی 1 اسفند 1401؛ معرفی 5 ارز با پتانسیل رشد بالا

قیمت بیت کوین (BTC) در 23 ژوئن به بالاترین حد خود در 52 هفته گذشته رسید که نشان می‌دهد گاوها دست برتر بازار هستند. خریداران بخش بزرگی از سود هفته گذشته را حفظ کرده‌اند (فروشنده نبوده‌اند) و این نشان می‌دهد که برای سیو سود عجله ندارند. بیت کوین در این هفته 16 درصد صعود کرد و از شاخص S&P 500 که 1.39 درصد سقوط کرد، پیشی گرفت.

نه تنها بیت کوین بلکه حتی اتر (ETH) نشانه‌هایی از شروع یک حرکت صعودی را نشان می‌دهد. داده‌های Glassnode نشان می‌دهد که موجودی اتر در صرافی‌ها در 30 روز گذشته به شدت کاهش یافته و به پایین ترین سطح یعنی 12.6٪ رسیده است.

کاهش مشابهی در موجودی اتر در صرافی‌ها در نوامبر 2022 اتفاق افتاد که پس از آن قیمت اتریوم با افزایش شدید 33 درصدی همراه شد. اگرچه احتمال افزایش وجود دارد، معامله گران باید محتاط باشند زیرا کاهش موجودی صرافی‌ها این بار ممکن است ناشی از اقدامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده علیه بایننس و کوین بیس باشد.

جزییات کامل ماجرای نزاع صرافی بایننس و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) را از لینک زیر دنبال کنید:

اخبار بیت کوین: علت کاهش قیمت بیت کوین

وضعیت بازار ارز دیجیتال 5 تیر 1402
وضعیت بازار ارز دیجیتال 5 تیر 1402 منبع: coin360

رشد قیمت‌ها در بازار کریپتو به بیت کوین و اتر محدود نمی‌شود. اکثر آلتکوین‌ها رشد خوبی را تجربه کردند که نشان دهنده خرید قوی در سطوح پایین‌تر است. این نشان می‌دهد که احساسات نزولی ممکن است در حال کاهش باشد.

آیا بازگشت خریداران می‌تواند حرکت گاوی جدیدی را در ارزهای دیجیتال آغاز کند یا سطوح بالاتر قیمت خرس‌ها را به میدان نبرد می‌آورد؟ بیایید نمودارهای پنج ارز دیجیتال برتر را که ممکن است در کوتاه مدت افزایش پیدا کنند، مطالعه کنیم.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین (BTC)

بیت کوین در چهار روز گذشته نزدیک به سطح 31000 دلار معامله شده است. این نشان می‌دهد که خرس‌ها از این سطح محافظت می‌کنند، اما گاوها هنوز تسلیم نشده‌اند. وقتی قیمت نزدیک به یک مقاومت اصلی در یک محدوده باریک در نوسان باشد معمولا مقاومت شکسته می‌شود و شاهد افزایش قیمت هستیم.

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه
نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه منبع: تریدینیگ ویو

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (28085 دلار) و RSI در منطقه بیش از حد خرید نشان دهنده برتری گاوها است. اگر خریداران به قیمت بالای 31000 دلار دست یابند و آن را حفظ کنند، قیمت btc می‌تواند مرحله بعدی حرکت صعودی را آغاز کند. مقاومتی در 32400 دلار محتمل است اما احتمال عبور از آن وجود دارد. قیمت بیتکوین ممکن است پس از آن تا 40000 دلار افزایش یابد.

پیشنهاد نویسنده: پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2023 تا 2030

برعکس اگر قیمت به زیر 29500 دلار برسد، قیمت ممکن است به سمت میانگین متحرک نمایی 20 روزه برود. در صورت تسلیم شدن گاوها در این مرحله قیمت بیتکوین ممکن است به میانگین متحرک ساده 50 روزه (27199 دلار) سقوط کند.

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم 4 ساعت منبع: TradingView

در حال حاضر قیمت BTC بین میانگین متحرک نمایی 20 روزه و 31000 دلار گیر کرده است، اما بعید است که این محدود برای مدت طولانی پابرجا بماند. شکست محدوده بالاتر از منطقه 31000 تا 31500 دلاری می‌تواند مرحله بعدی روند صعودی را آغاز کند.

در مقابل، اگر قیمت پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه باشد، ممکن است باعث توقف معامله‌گران کوتاه مدت شود. سپس قیمت بیت کوین می‌تواند تا 29500 دلار کاهش یابد، جایی که انتظار می‌رود گاوها دفاعی قوی داشته باشند. رفتن قیمت زیر این سطح می‌تواند درها را برای سقوط احتمالی به SMA 50 روزه (قیمت 27,235 دلار) باز کند.

بهترین قیمت بیت کوین در صرافی‌های ایرانی

تحلیل تکنیکال اتریوم (ETH)

اتر در سه روز گذشته با فروش در سطح 1928 دلار روبرو بوده است، اما گاوها حاضر نیستند زمین را به خرس‌ها واگذار کنند. این نشان می‌دهد که خریداران انتظار شکسته شدن مقاومت را دارند.

نمودار قیمت اتریوم در تایم فریم یک روزه
نمودار قیمت اتریوم در تایم فریم یک روزه منبع: TradingView

میانگین‌های متحرک در آستانه یک تقاطع طلایی صعودی هستند و RSI در محدوده مثبت قرار دارد، که نشان می‌دهد گاوها مسلط‌تر هستند. اگر خریداران بر سد 1928 دلار غلبه کنند، قیمت ETH ممکن است به منطقه سربار بین 2148 تا 2200 دلار افزایش یابد.

اگر خرس‌ها بخواهند از رالی جلوگیری کنند، باید به سرعت قیمت را به زیر میانگین‌های متحرک بکشانند. این ممکن است به توقف گاوها ضربه بزند و منجر به اصلاح حمایت قوی در 1700 دلار شود.

نمودار قیمت اتریوم در تایم فریم 4 ساعته
نمودار قیمت اتریوم در تایم فریم 4 ساعته منبع: TradingView

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که قیمت در محدوده بین 1936 تا 1861 دلار گیر کرده است. افزایش میانگین متحرک و RSI در ناحیه مثبت نشان می‌دهد که مسیر کمترین مقاومت به سمت صعود است. اگر خریداران قیمت را بالاتر از این محدوده پیش ببرند، قیمت اتر می‌تواند حرکت خود را تا سطح روانی 2000 دلار آغاز کند.

در عوض، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر سطح حمایت 1861 دلار برسد، مزیت کوتاه مدت به نفع خرس‌ها تغییر خواهد کرد. اتر ممکن است سپس به 50-SMA و بعداً به 1750 دلار سقوط کند.

بهترین قیمت اتریوم در صرافی‌های ایرانی

تحلیل تکنیکال قیمت آربیتروم (ARB)

آربیتروم (ARB) در 19 ژوئن از مقاومت 1 دلار بالاتر رفت و پس از آن در 20 ژوئن افزایش شدیدی داشت.

نمودار قیمت آربیتروم در تایم فریم یک روزه
نمودار قیمت آربیتروم در تایم فریم یک روزه منبع: TradingView

خرس‌ها در تلاشند تا رشد قیمت را در میانگین متحرک 50 روزه (1.12 دلار) متوقف کنند، اما یک نشانه مثبت این است که گاوها با موفقیت از متحرک نمایی 20 روزه (1.07 دلار) دفاع کرده‌اند. بعید است که این معاملات با برد محدود برای مدت طولانی ادامه پیدا کند و ممکن است به زودی انتظار شکسته شدن آن وجود داشته باشد.

رفتن قیمت به بالای 1.18 دلار می‌تواند شروع یک حرکت صعودی جدید را نشان دهد. قیمت ARB می‌تواند ابتدا تا 1.28 دلار و متعاقبا به 1.54 دلار افزایش یابد. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر منطقه حمایتی 1 تا 0.90 دلار سقوط کند، این دیدگاه صعودی نفی خواهد شد.

نمودار قیمت آربیتروم در تایم فریم 4 ساعته منبع: TradingView
نمودار قیمت آربیتروم در تایم فریم 4 ساعته منبع: TradingView

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که گاوها در تلاش برای غلبه بر مقاومت در 1.18 دلار هستند. این نشان می‌دهد که خرس‌ها در سطوح بالاتر فعال هستند. فروشندگان قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه رساندند، اما نتوانستند SMA 50 روزه را بشکنند.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه در حال کاهش است و RSI نزدیک به نقطه میانی است که نشان دهنده تعادل بین خریداران و فروشندگان است. اگر گاوها قیمت را به بالای 1.18 دلار برسانند، نشان دهنده شروع یک بهبود قوی است. در مقابل، شکستن و بسته شدن به زیر SMA 50 روزه ممکن است منجر به افت تا 1 دلار شود.

بهترین قیمت آربیتروم در صرافی‌های ایرانی

تحلیل تکنیکال ویچین (VET)

قیمت ویچین در 23 ژوئن از خط مقاومت عقب نشینی کرد، اما خرس‌ها در تلاش برای حفظ قیمت زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه (0.018 دلار) هستند. این نشان می‌دهد که گاوها عقب ننشسته‌اند.

نمودار قیمت ویچین در تایم فریم یک روزه منبع: TradingView
نمودار قیمت ویچین در تایم فریم یک روزه منبع: TradingView

گاوها بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای خط مقاومت برسانند. اگر موفق شوند، نشان دهنده پایان یافتن روند نزولی خواهد بود. سپس قیمت VET می‌تواند حرکت صعودی خود را به سمت 0.026 دلار آغاز کند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت یک بار دیگر از خط مقاومت پایین بیاید، نشان می‌دهد که خرس‌ها کنترل بیشتری دارند. سپس آنها سعی خواهند کرد قیمت VET را به زیر میانگین‌های متحرک فرو ببرند و حمایت را در 0.013 دلار به چالش بکشند.

نمودار قیمت ویچین در تایم فریم 4 ساعته
نمودار قیمت ویچین در تایم فریم 4 ساعته منبع: TradingView

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که قیمت از خط مقاومت معکوس شده است اما در میانگین متحرک نمایی 20 روزه حمایت می‌شود. این نشان می‌دهد که این احساسات مثبت شده است و معامله گران به کاهش قیمت‌ها به عنوان یک فرصت خرید نگاه می‌کنند.

گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای خط مقاومت برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، قیمت ویچین می‌تواند تا 0.021 دلار صعود کند. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مانع عمل کند، اما در صورت عبور، حرکت به سمت بالا ممکن است آغاز شود. اولین حمایت قیمت در جهت نزولی EMA 20 روزه و بعدی SMA 50 روزه است.

بهترین قیمت ویچین (VET) در صرافی‌های ایرانی

تحلیل تکنیکال بلاک استک (STX)

قیمت بلاک استک (STX) در 20 ژوئن به بالاتر از میانگین‌های متحرک رسید که نشان دهنده یک تغییر روند بالقوه بود. مرحله اصلاحی از 22 ژوئن آغاز شد، اما یک نشانه مثبت این است که قیمت بالاتر از میانگین متحرک باقی می‌ماند.

نمودار قیمت بلاک استک در تایم فریم یک روزه
نمودار قیمت بلاک استک در تایم فریم یک روزه منبع: TradingView

میانگین‌های متحرک یک تقاطع صعودی را تکمیل کرده‌اند و RSI در محدوده مثبت قرار دارد، که نشان می‌دهد گاوها دست بالا را دارند. اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد یا از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.65 دلار) بازگردد، خرید با کاهش قیمت زیاد می‌شود. که چشم انداز رفتن قیمت بالای 0.89 دلار را افزایش می‌دهد.

اگر این اتفاق بیفتد، قیمت STX می‌تواند تا 1.10 دلار و پس از آن به 1.30 دلار افزایش یابد. اگر قیمت پایین‌تر و به زیر میانگین متحرک سقوط کند، این دیدگاه مثبت باطل می‌شود. چنین حرکتی نشان می‌دهد که خرس‌ها هنوز تسلیم نشده‌اند و به فروش خود در رالی‌ها ادامه خواهند داد.

نمودار قیمت بلاک استک در تایم فریم 4 ساعته
نمودار قیمت بلاک استک در تایم فریم 4 ساعته منبع: TradingView

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که قیمت بلاک استک در مرحله اصلاحی است. خرس‌ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه رساندند، اما گاوها از سطح 50 درصدی فیبوناچی اصلاحی 0.71 دلار دفاع می‌کنند. خریداران باید قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند تا درها را برای افزایش احتمالی به 0.88 دلار باز کنند.

از طرف دیگر، اگر قیمت از خط روند نزولی کاهش یابد، این نشان می‌دهد که خرس‌ها در تلاش هستند دست برتر را به دست آورند. شکستن و بسته شدن به زیر سطح 61.8% اصلاحی 0.67 دلار می‌تواند نشان دهنده بازگشت خرس‌ها به بازی باشد.

بهترین قیمت بلاک استک (STX) در صرافی‌های ایرانی

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.