در بازار خرسی چطور ترید کنیم؟ معرفی 3 روش در زمان ریزش ارزهای دیجیتال

در بازار خرسی چطوری ترید کنیم؟ معرفی 3 روش برای ترید در بازار نزولی

ترید کردن هنر است و کسانی که در بازار نزولی ترید می‌کنند به‌معنای واقعی کلمه هنرمند هستند. بازار خرسی سرشار از ترس و تاریکی‌ست و بسیاری از تریدرها حتی ترید کردن در این بازار را بلد نیستند. بازار خرسی علی‌رغم ترسناک بودن، سرشار از فرصت است. در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی سه روش ترید در بازار نزولی بپردازیم. با ما همراه باشید.

سه روش ترید در بازار نزولی

همانطور که اشاره کردیم، ترید کردن در بازار نزولی هنر است. راه‌های متعددی برای ترید در چرخه از بازار وجود داشته که سه روشی که در ادامه معرفی می‌کنیم همگی امتحان خود را پس داده‌اند.

استفاده از سرویس توکن باز؛ شناسایی بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال

یک؛ انباشت دارایی از طریق استراتژی DCA

میانگین هزینه دلار بیت کوین یا DCA یک استراتزی انباشت قیمت است که در آن میزان کل خرید موردنظر به بخش‌های مساوی و در فواصل منظم تقسیم می‌شود. می‌توانید این فواصل را در بازه‌های هفتگی، ماهانه و … تقسیم کنید.

با این حال بهتر است قبل از سرمایه‌‎گذاری، دارایی‌هایی که پتانسیل بالایی داشته را شناسایی کرده و تحلیل فاندامنتال و تکنیکال آن را بررسی کنید.

بهتر است قبل از بررسی تحلیل تکنیکال یک دارایی، مقاله‌ی «تحلیل تکنیکال چیست» را مطالعه کرده تا اینکار را به بهترین نحو ممکن انجام بدهید.

مثال پایین را ببینید، سرمایه‌گذارانی که به‌طور خودکار به‌مدت 2 سال هفته‌ای 50 دلار بیت کوین خریداری کردند همچنان در سود هستند. این سرمایه‌گذاران نیازی به بررسی نمودارها، تحلیل تکنیکال و … ندارند.

نموداری از استراتژی خرید انباشت DCA
نموداری از استراتژی خرید انباشت میانگین هزینه دلار

دو؛ از فرصت‌ها استفاده کنید

یکی‌دیگر از روش‌های ترید در بازار نزولی، استفاده از فرصت‌های معاملاتی است. در این روش باید در شرایط فروش بیش‌ازحد و سقوط قیمت‌ها، دارایی موردنظر خود را خریداری کنید. توجه کنید که بهتر است در هر بار خرید، کم‌تر از 20 درصد از سرمایه‌ی خود را استفاده کنید. راه‌های مختلفی برای شناسایی فرصت‌ها وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

یکی از راه‌های شناخت فرصت‌ها در بازار نزولی، تشخیص سطوح حمایت است. می‌توانید زمانی که دارایی‌ها به این سطوح رسیدند خرید خود را انجام بدهید. همچنین می‌توانید از تایم فریم‌های سه روزه یا هفتگی استفاده کرده تا سطوح حمایتی مختلف را شناسایی کنید.

از سوی دیگر برخی از کاربران از اندیکاتور میانگین‌های متحرک کلیدی استفاده کرده تا خرید خود را در این سطوح انجام بدهند. به‌عنوان مثال می‌توانید از میانگین متحرک روزانه‌ی 118 روزه یا میانگین متحرک 200 هفته‌ای یا میانگین متحرک 200 روزه برای شناسایی سطوح حمایت استفاده کنید.

نموداری از میانگین‌های متحرک 200 هفته‌ای بیت کوین
نموداری از میانگین‌های متحرک 200 هفته‌ای بیت کوین

یکی‌دیگر از راه‌های طرفداران تحلیل on-chain برای شناسایی سطوح حمایت نیز استفاده از شاخص‌های زیر است.

  • شاخص MVRV
  • اندیکاتور Pi بیت کوین
  • شاخص Puell Multiple

می‌توان با استفاده از این اندیکاتور سطوح حمایت و کف قیمت‌های چند ساله را کشف و از آنها در راستای خرید دارایی استفاده کرد.

در هر صورت بهتر است فرصت‌های خرید در بازار نزولی را از دست ندهید. معمولا تریدرهای حرفه‌ای از این فرصت‌ها به‌عنوان نقتط ورود چندساله استفاده می‌کنند.

سه؛ منتظر تغییر روند باشید

حفظ سرمایه اولیت اصلی تمامی کاربران و سرمایه‌گذاران است. به همین دلیل بهتر است درصورت نداشتن تخصص و تجربه‌ی کافی برای ترید در بازار نزولی صبر کنید تا روند در بازار تغییر کند.

روند نزولی، تثبیت قیمت‌ها و بازار خرسی دشمن اصلی سبدهای سرمایه‌گذاری شما هستند. بنابراین شاید بهتر باشد تا از معامله کردن در بازار خرسی دوری کرده و منتظر آغاز شدن روند صعودی باشید. با این حال بسیاری از کاربران با استفاده از پوزیشن‌های فیوچرز شورت در بازار معامله کرده و سود خوبی کسب می‌کنند.

معاملات فیوچرز و انتخاب اهرم مناسب سود زیادی برای کاربران به ارمغان آورده و می‌توانید با مطالعه‌ی مقاله‌ی «آموزش انتخاب لوریج» اهرم مناسب خود را معاملات فیوچرز انتخاب کرده و سود مناسبی کسب کنید.

می‌توانید برای شناسایی تغییر روند در بازار ارزهای دیجیتال، دیگر بازارها را زیر نظر بگیرید. طی سال‌های اخیر همبستگی بازار ارزهای دیجیتال با دیگر بازارها ازجمله بازار سهام ایالات‌متحده و S&P 500 افزایش یافته و روزبه‌روز بیش‌تر از قبل می‌شود.

نمودار همبستگی بازار ارزهای دیجیتال با دیگر بازارها
نمودار همبستگی بازار ارزهای دیجیتال با دیگر بازارها

دنبال کردن دیگر بازارها و عملکرد قیمت آنها، چشم‌انداز و بینش مناسبی نسبت به تمام شدن یا شروع شدن روند جدید در بازار ارزهای دیجیتال به شما می‌دهد. کاربرانی که بینش و درک مناسبی از بازار نزولی داشته باشند در دام تله‌ی گاوی نیفتاده و سرمایه‌ی آنها به هدر نخواهد رفت.

استفاده از سرویس توکن باز؛ فرصت آربیتراژ ارزهای دیجیتال و کسب سود مطمئن

سخن پایانی

نظر شما همراهان توکن باز نسبت به این 3 روش چیست؟ شما عزیزان با چه روشی در بازار نزولی ترید می‌کنید؟ لطفا ایده‌ها و نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. ممنون از اینکه تا پایان مقاله‌ی «سه روش ترید در بازار نزولی» همراه ما بودید.

منبع: CoinTelegraph

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.