واچ لیست؛ این ۱۰ رمز ارز را زیر نظر داشته باشید

تحلیل برترین ارزهای بازار؛ روند رنج تا چه زمانی ادامه دارد؟

افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره و سخنان جروم پاول (رییس فدرال رزرو) هم منجر به خروج بیت کوین از محدوده رنج نشد. به‌نظر بازار خود را برای آنها آماده کرده بود و علاوه‌بر بیت کوین، حتی دیگر ارزها هم در وضعیت رنج قرار دارند و روزهای نسبتا آرامی را سپری می‌کنند. اما این وضعیت تا چه زمانی ادامه خواهد یافت؟ امروز در این مقاله قصد داریم به تحلیل برترین ارزهای بازار بپردازیم. با ما در این تحلیل همراه باشید.


واچ لیست هفته؛ تحلیل تکنیکال بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها به سبک پرایس اکشن


1- تحلیل بیت کوین (BTC)

بیت کوین بین میانگین متحرک ساده 50 روزه (29250 دلار) و میانگین متحرک نمایی 20 روزه (29743 دلار) معامله می‌شود. این اتفاق حاکی از تمایل فروشندگان به این سطوح است.

نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه
نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه

با این حال میانگین متحرک نمایی 20 روزه  شروع به کاهش کرده و شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده منفی قرار دارد که نشان‌دهنده‌ی برتری کمتر فروشندگان است.

اگر خرس‌ها قیمت را به زیر سطح حمایت فوری در 28861 دلار کاهش دهند، جفت ارز BTC/USDT حرکت نزولی خود را به سمت 27500 و 26000 دلار آغاز خواهد کرد. درصورت رخ دادن این اتفاق، احتمالا بیت کوین باز هم برای چند روز در منطقه 24800 الی 31000 دلار معامله شود.

از نظر صعودی، میانگین متحرک نمایی 20 روزه (29743 دلار) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ درصورت کاهش یافتن این مقاومت، احتمالا BTC تا سطح 31 هزار دلار رشد خواهد کرد و خرس‌ها در منطقه 31000 الی 32400 دلار به نبرد گاوها خواهند رفت.

2- تحلیل اتریوم (ETH)

دومین مورد از تحلیل برترین ارزهای بازار پادشاه آلت کوین‌های جهان است. طی چند روز گذشته اتریوم بین میانگین‌های متحرک گیر کرده و تکان نمی‌خورد. چنین اتفاقی بیانگر تمایل گاوها به خرید در کف قیمت و نزدیک به میانگین متحرک ساده 50 روزه (1854 دلار) است. با این حال فشار خرید آنها به حدی نیست که یک حرکت صعودی قدرتمند را رقم بزنند تا قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1881 دلار) عبور کند.

نمودار اتریوم در تایم فریم روزانه
نمودار اتریوم در تایم فریم روزانه

احتمالا این روند رنج برای مدت طولانی پایدار نخواهد بود و به‌زودی روند با یک شکست قوی تغییر می‌کند. درصورت عبور قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه، جفت ارز ETH/USDT به سمت مقاومت‌های 1930 و 2000 دلار حرکت خواهد کرد.

در برعکس با کاهش قیمت و سقوط به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه، خرس‌ها قدرت بیشتری کسب می‌کنند و با این اتفاق، قیمت برای مدت طولانی در محدوده 1626 الی 2000 دلار گیر می‌کند.

3- تحلیل ریپل (XRP)

پس از یک رالی قدرتمند در 13 جولای، حالا به‌نظر ریپل وارد دوره‌ی تثبیت قیمت می‌شود و مرزهای این دوره از 0.67 الی 0.85 دلار خواهد بود.

نمودار ریپل در نمای روزانه
نمودار ریپل در نمای روزانه

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.68 دلار) به تدریج در حال افزایش است و RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان‌دهنده‌ی قدرت بیشتر خریداران است. بدین ترتیب XRP قادر است تا سطح 0.75 دلار افزایش یابد و درصورت غلبه بر این سطح به رالی خود تا 0.85 دلار ادامه دهد.

در مقابل درصورت کاهش قیمت و سقوط به زیر 0.67 دلار، خرس‌ها کنترل را در دست می‌گیرند و روند سقوط تا سطح 0.56 دلار آغاز می‌شود و احتمالا در همین سطح تریدرها دست به خرید می‌زنند.

4- تحلیل بایننس کوین (BNB)

تحرکات بایننس کوین در الگوی مثلث کاملا تصادفی و بی‌ثبات بوده چرا که هم گاوها و هم خرس‌ها برای کسب برتری در معاملات مبارزه می‌کنند.

چارت بایننس کوین در تایم فریم روزانه
چارت بایننس کوین در تایم فریم روزانه

درصورت موفقیت خریداران در هُل دادن قیمت به بالاتر از میانگین‌های متحرک، جفت ارز BNB/USDT تا خط مقاومت مثلث افزایش یابد. خرس‌ها باید با تمام توان از این سطح دفاع کنند چرا که اگر شکست بخورند، قیمت به سمت مقاومت‌های 265 و 290 دلار حرکت خواهد کرد.

مناسب‌ترین قیمت خرید بایننس کوین

در عوض با کاهش قیمت از سطح فعلی، خرس‌ها فشار فروش را حفظ می‌کنند و پس از آن قیمت به سمت خط حمایت سقوط می‌کند. احتمالا خریداران در این سطح دست به خرید می‌زنند اما درصورت شکست در ایجاد فشار خرید قوی، قیمت باز هم کاهش می‌یابد و به سطح حمایت 220 دلار می‌رسد. بدین صورت این مورد از تحلیل برترین ارزهای بازارهای انجام می‌شود.

5- تحلیل کاردانو (ADA)

کاردانو در 26 ژوئیه از سطح شکست 0.30 دلار برگشت که بیانگر عزم جزم گاوها برای دفاع از این حمایت است. میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.30 دلار) نزدیک به نقطه میانی قرار دارد و مزیت واضحی برای فروشندگان یا خریداران ایجاد نمی‌کند. با این حال درصورت موفقیت گاوها در حفظ کردن قیمت بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه، جفت ارز ADA/USDT قادر خواهد بود تا مقاومت 0.34 دلار رشد کند. این سطح به‌عنوان یک مانع قدرتمند عمل خواهد کرد اما درصورت فرو ریختن، کاردانو به 0.38 دلار خواهد رسید.

نمودار کاردانو در چارت روزانه
نمودار کاردانو در چارت روزانه

خرس‌ها برای جلوگیری از حرکت صعودی باید به‌سرعت قیمت را به زیر خط روند صعودی برسانند و با موفقیت در اینکار، ارز کاردانو به سطوح 0.27 و 0.26 دلار سقوط می‌کند.

6- تحلیل سولانا (SOL)

سولانا در 25 ژوئیه به 22.30 دلار رسید و در 26 ژوئیه به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (24.07 دلار) صعود کرد. این اتفاق حاکی از وضعیت رنج در معاملات این ارز است.

نمودار سولانا در تایم فریم روزانه
نمودار سولانا در تایم فریم روزانه

افزایش میانگین متحرک نمایی 20 روزه و حضور RSI در محدوده مثبت نشان‌دهنده مزیت خریداران است. با افزایش قیمت از سطح فعلی، گاوها تلاش خواهند کرد تا جفت ارز SOL/USDT را به مقاومت سنگین 27.12 دلار برسانند. شکست و بسته شدن قیمت بالای این مقاومت یکی از نشانه‌های شروع روند صعودی جدید خواهد بود.

در مقابل شکست زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه می‌تواند قیمت را به حمایت مهم 22.30 دلار برساند. این سطح از اهمیت بالایی برخوردار است و با شکست آن قیمت به میانگین متحرک ساده 50 روزه (20.22 دلار) سقوط خواهد کرد.

7- تحلیل دوج کوین (DOGE)

دوج کوین در 25 ژوئیه از مقاومت سنگین 0.080 دلار عبور کرد اما گاوها قادر به حفظ فشار خرید نبودند و همین موضوع حاکی از فروش در سطوح بالاتر است. در ادامه‌ی این مورد از تحلیل برترین ارزهای بازار همراه ما باشید.

نمودار دوج کوین در تایم فریم روزانه
نمودار دوج کوین در تایم فریم روزانه

خرس‌ها در 26 ژوئیه قیمت را به زیر سطح شکست 0.08 دلار برگرداندند و حالا در این وضعیت احتمال ریزش جفت ارز DOGE/USDT تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.07 دلار) افزایش می‌یابد. باید دید گاوها چه تلاشی برای جلوگیری از آن انجام می‌دهند.

با این حال اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، احساسات مثبت در معاملات دوج کوین جریان می‌گیرد و معامله‌گران دست به خرید می‌زنند. به‌دنبال این اتفاق مقاومت 0.08 دلار فرو می‌ریز و مسیر رشد تا سطح 0.10 دلار هموار می‌شود. این چشم‌انداز مثبت با سقوط قیمت به زیر سطح 0.07 دلار نفی می‌شود.

8- تحلیل ماتیک (MATIC)

هشتمین مورد از مقاله‌ی تحلیل برترین ارزهای بازار، ماتیک است. MATIC در سه روز گذشته بین میانگین‌های متحرک معامله می‌شود که نشان‌دهنده بلاتکلیفی بین خریداران و فروشندگان است.

نمودار ماتیک در چارت روزانه
نمودار ماتیک در چارت روزانه

اگر قیمت به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه (0.69 دلار) سقوط کند، خرس‌ها کنترل را در دست می‌گیرند و احتمالا شاهد ریزش MATIC/USDT تا سطح 0.65 و 0.60 دلار خواهیم بود.

در برعکس اگر قیمت افزایش یابد و از میانگین متحرک نمایی 20 روزه عبور کند یعنی گاوها بر خرس‌ها غلبه کرده‌اند. چنین اتفاقی روند بهبود قیمت و افزایش تا 0.80 و 0.90 دلار را رقم می‌زند.

9- تحلیل لایت کوین (LTC)

لایت کوین در تلاش برای بهبود قیمت است اما گاوها با مقاومت سختی در میانگین متحرک نمایی 20 روزه (92 دلار) روبه‌رو هستند. این اتفاق نشان‌دهنده فعالیت خرس‌ها در سطوح بالاتر است.

تحلیل لایت کوین در تایم فریم روزانه
تحلیل لایت کوین در تایم فریم روزانه

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یابد و به زیر 87 دلار برسد، حرکت نزولی جدید آغاز خواهد شد. در این روند جفت ارز LTC/USDT به سطح 81 دلار سقوط خواهد کرد و احتمالا گاوها در این نقطه تلاش می‌کنند تا از ریزش بیشتر جلوگیری کنند.

از طرف دیگر اگر گاوها قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، آن وقت فشار فروش کمتر می‌شود. یک مقاومت جزئی در سطح 96 دلار وجود دارد و درصورت غلبه‌ی گاوها، مسیر رسیدن به 106 دلار هموار می‌شود.

10- تحلیل پولکادات (DOT)

خریداران در سه روز گذشته چند بار در رساندن پولکادات به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (5.24 دلار) شکست خوردند که نشان‌دهنده‌ی فروش از سمت فروشندگان است.

نمودار پولکادات در نمای روزانه
نمودار پولکادات در نمای روزانه

خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه (5.05 دلار) برسانند تا موقعیت خود را تقویت کنند. با موفقیت در اینکار DOT/USDT در معرض ریزش و رسیدن به سطوح حمایت 4.74 و 4.65 دلار قرار می‌گیرد.

برخلاف این فرض، درصورت افزایش قیمت و عبور از میانگین متحرک نمایی 20 روزه، گاوها به خرید پیوسته در سطوح پایین‌تر متمایل می‌شوند. چنین اتفاقی منجر به ادامه حرکت رنج DOT در روزهای آتی می‌شود.

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید، بازار ارزهای دیجیتال در یک وضعیت رِنج قرار گرفته و کار ارزهای برتر به اما و اگر کشیده شده است. با این حال پیش از سرمایه‌گذاری حتما تحقیقات و تحلیل بیشتری در تایم فریم‌های مختلف انجام دهید. شما همراهان توکن باز چه تحلیلی نسبت به این ارزها دارید؟ تحلیل‌ها و نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان مقاله‌ی «تحلیل برترین ارزهای بازار» همراه ما بودید سپاسگزاریم.

منبع: CoinTelegraph

سوالات متداول

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.