واچ لیست هفته؛ تحلیل تکنیکال بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها به سبک پرایس اکشن

تحلیل تکنیکال رمزارزها

در وبلاگ توکن‌باز هر هفته به معرفی و تجزیه و تحلیل کوین‌هایی می‌پردازیم که از نظر حجم معاملات و محبوبیت در میان سرمایه‌گذاران جایگاه ویژه‌ای دارند و پتانسیل رشد قیمتی بالایی را نشان می‌دهند.


واچ لیست ۹ مرداد ۱۴۰۲: این ۱۰ رمز ارز را زیر نظر داشته باشید


در واچ لیست این هفته، پرطرفدارترین کوین‌ها شامل بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین، دوج‌کوین و سولانا قرار گرفته‌اند. با توجه به روند افزایش ارزش بازار و جذب سرمایه در این کوین‌ها، انتظار می‌رود شاهد رشد قیمتی مناسبی در آن‌ها باشیم. البته همواره باید در نظر داشت که سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال خطراتی هم به همراه دارد

۱ـ بیت‌کوین؛ در دو راهی جهش و سقوط


قیمت بیت‌کوین پس از حرکت صعودی از ابتدای سال 2023، به محدوده قیمتی 29,000 تا 32,000 دلار رسید که یک ناحیه مهم عرضه و تقاضا به شمار می‌رود. اما بیت‌کوین نتوانست از سطح مقاومت 32,000 دلار عبور کند و در حال حاضر با روند نزولی به سمت کف این محدوده قیمتی در حرکت است. بر اساس نمودار روزانه، کف این محدوده را می‌توان 28,550 دلار در نظر گرفت. اگر خریداران بتوانند قیمت BTC را بالای این سطح نگه دارند، احتمال حرکت مجدد بیت‌کوین به سمت بالاترین قیمت سال جاری یعنی 31,800 دلار وجود دارد. اما اگر فشار فروش ادامه یابد، احتمال رسیدن قیمت به سطوح پایین‌تر 27,000 و 25,000 دلار نیز وجود دارد.

البته با توجه به الگوهای تکنیکال موجود در نمودار مانند سه سقف و همپوشانی کندل‌ها، سناریوی صعود قیمت به بالای 32,000 دلار هرچند قابل تصور است ولی با احتمال کمتری همراه است. در صورت حمایت قیمت از سطح 28,500 دلار توسط خریداران و خرید حجم بالا توسط سرمایه‌گذاران بزرگ، افزایش قیمت به محدوده 37,000 تا 40,000 دلار نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

به طور کلی پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین با توجه به نوسانات بالای آن مشکل است و سرمایه‌گذاران باید ریسک‌های احتمالی را مد نظر قرار دهند.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار BTC/USD. تایم‌فریم روزانه

۲ـ آیا اتریوم می‌تواند پیشروی بازار باشد؟


اتریوم پس از حرکت صعودی از تابستان سال گذشته، در حال تشکیل یک محدوده قیمتی مثلثی شکل است. بر اساس نمودار روزانه ETH، قیمت اتر در حال حرکت به سمت کف این مثلث در محدوده 1,743 دلار است. اگر خریداران نتوانند قیمت را بالای این سطح نگه دارند، احتمال کاهش قیمت تا 1,638 دلار وجود دارد. اما اگر خریداران بتوانند فشار فروش را مهار کنند و از محدوده مقاومت 2,000 تا 2,200 دلار عبور نمایند، انتظار می‌رود قیمت اتریوم تا پایان سال به سمت 2,500 دلار حرکت کند.

نمودار روزانه اتریوم
نمودار ETH/USD. تایم‌فریم روزانه

۳ـ هاوینگ لایت‌کوین در راه است


لایت‌کوین یکی از محبوب‌ترین کوین‌ها میان کاربران ایرانی و خارجی است. دلیل انتخاب آن برای تحلیل این هفته، برگزاری هاوینگ در تاریخ 11 مرداد است که می‌تواند منجر به افزایش قیمت آن شود.

از نظر تحلیل تکنیکال، پس از شکسته شدن محدوده قیمتی Wedge شکل از ابتدای سال، لایت‌کوین به بالاترین قیمت این محدوده بازگشته است. هم‌اکنون قیمت LTC در تلاش است تا از سطح حمایتی 91 دلار عبور کند. در صورت مشارکت خریداران زیاد در هاوینگ، انتظار می‌رود قیمت لایت‌کوین به سطح مقاومتی 130 تا 132 دلار برسد. اما اگر روند نزولی در بازار ادامه یابد، اولین حمایت 77 تا 72 دلار که کف محدوده قبلی است، مهم خواهد بود. باید منتظر ماند و دید در هاوینگ چه رخ خواهد داد.

نمودار روزانه لایت کوین
نمودار LTC/USDT. تایم‌فریم روزانه

۴ـ صعود دوج‌کوین تمام شد؟


DOGE، میم‌کوین محبوب ایلان ماسک، اخیراً رشد قابل توجهی داشته است. پس از رسیدن به اوج 0.0834 دلار، قیمت دوج‌کوین در حال حاضر به 0.0775 دلار کاهش یافته است. امکان استفاده از دوج‌کوین به عنوان ابزار پرداخت در توییتر می‌تواند باعث رشد قیمت دوج تا مقاومت اولیه 0.0959 دلار شود.

ایلان ماسک برند توییتر را تغییر داد؛ قیمت دوج‌کوین رشد کرد!

اما با توجه به مقاومت‌های متعدد، رسیدن مجدد به بالاترین قیمت حدود 0.15 دلار دشوار به نظر می‌رسد.

در صورت عدم توانایی معامله‌گران در شکستن مقاومت‌ها، احتمال کاهش قیمت تا حدود 0.068 دلار وجود دارد.

نمودار روزانه دوج کوین
نمودار DOGE/USD. تایم‌فریم روزانه

۵ـ سولانا در حال احیا


سولانا در چرخه قبل اوج محبوبیت بازار صعودی، یکی از کوین‌های پربازده بود و توسط برخی به عنوان رقیب اتریوم مطرح می‌شد. اما در بازار نزولی و ورشکستگی صرافی FTX، سولانا نتوانست در برابر فشار فروش عملکرد خوبی داشته باشد و افت قیمت شدیدی را تجربه کرد.

از ابتدای سال 2023، سولانا توانسته روند صعودی ضعیفی را آغاز کند. با انتشار اخبار مثبت در مورد دعوی حقوقی ریپل، قیمت SOL به 30-32 دلار رسید. و اکنون در محدوده 25 دلار، سولانا در حال تشکیل الگوی پرچم است. در صورت تثبیت قیمت بالای 25 دلار، انتظار می‌رود قیمت به سمت مقاومت‌های بعدی همچون 32 و 38 دلار حرکت کند. اما اگر قیمت پایین 25 دلار بماند، احتمال رسیدن به سطوح 19 و 17 دلار وجود دارد.

نمودار روزانه سولانا
نمودار SOL/USDT. تایم فریم روزانه

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.