آموزش خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی تریتکس

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی تریتکس

توکن باز با هدف ایجاد فضایی شفاف میان صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران، سرویس مقایسه قیمت رمزارزهای قابل معامله در صرافی‌های داخلی را راه‌اندازی کرده است. کاربران و تریدرهای ایرانی با مراجعه به این صفحه می‌توانند قیمت ارز دیجیتال مورد نظر خود را در میان صرافی‌های داخلی مقایسه کرده و بهترین قیمت خرید و فروش تتر، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را شناسایی کنند.

با افتخار همکاری توکن باز با صرافی تریتکس، به عنوان عضو جدید سرویس مقایسه قیمت رمزارزها را اعلام می‌کنیم؛ در ادامه آموزش خرید و فروش ارزهای دیجیتال در این صرافی، در قالب مقاله‌ای که توسط تیم محترم صرافی تریتکس تهیه شده را منتشر خواهیم کرد.

اگر هنوز در این صرافی ثبت نام نکرده‌اید، با استفاده از لینک زیر وارد سایت این صرافی شوید:

ورود به صرافی تریتکس

اگر برای ثبت نام و احراز هویت در این صرافی به کمک نیاز دارید، توکن باز  در مقاله‌ای به صورت گام به گام این مراحل را آموزش داده است که در زیر این می‌توانید این مقاله را مشاهده کنید:

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی تریتکس

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی تریتکس

برای معامله در فضای آنلاین، اعتماد و کاربری آسان فضای وبسایتی که از آن خرید می‌کنید حرف اول را میزند. به همین منظور برای خریدوفروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال از صرافی آنلاین معتبر اقدام کنید. صرافی 3Tex یکی از وبسایت‌های آنلاین یا به اصطلاح صرافی آنلاین ایرانی است که شما می‌توانید خرید یا فروش خود را در آن انجام دهید.

پس از احراز هویت و ورود به تریتکس، زمان معامله یا خریدوفروش ارز دیجیتال است. بعد از ورود باید اقدام به واریز رمز ارز و واریز ریال کنید. با انجام این کار حساب کاربری یا به اصطلاح کیف پول شما شارژ می‌شود. دقت کنید قبل از واریز نمی‌توانید اقدام به خرید یا فروش کنید.

واریز رمزارز به صرافی

برای واریز رمز ارز در صرافی تریتکس، وارد کیف پول خود شوید و از منوی سمت راست گزینه واریز رمز ارز را انتخاب کنید. در این قسمت، آدرس رمز ارز و همچنین اطلاعات دیگری مانند موجودی و تاریخچه واریزهای اخیر خود را مشاهده می‌کنید. با انتخاب هر ارز، اطلاعات مرتبط با همان ارز به شما نمایش داده خواهد شد.

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی تریتکس

آدرس رمز ارز مورد نظر را کپی کرده و در قسمت send  هر کیف پولی که قصد واریز از آن را دارید، جایگذاری کنید. بعد از انجام انتقال از کیف پول مورد نظر، به سایت تریتکس برگردید و گزینه به‌روزرسانی را انتخاب کنید.

واریز ریال به صرافی

واریز ریال به صرافی تریتکس

برای واریز ریال به صرافی تریتکس، وارد کیف پول خود شوید و از منوی سمت راست گزینه واریز ریالی را انتخاب کنید. موجودی تومانی و تاریخچه واریزهای خود را در این قسمت مشاهده می‌کنید. کارتی که با آن قصد پرداخت دارید را انتخاب کرده و مبلغ مورد نظر خود را وارد کنید. بعد از انتخاب گزینه پرداخت به درگاه متصل می‌شوید و می‌توانید واریز کنید.

برداشت رمزارز از صرافی

برای برداشت رمزارز از صرافی تریتکس وارد کیف پول خود شوید و از منوی سمت راست، گزینه برداشت رمزارز را انتخاب کنید. در این قسمت، موجودی کیف پول ارزی خود و همچنین اطلاعاتی مانند سقف‌های تعیین شده برای حساب کاربریتان را مشاهده می‌کنید. لازم به ذکر است که این سقف‌ها برای هر سطح از حساب کاربری متفاوت است. 

برداشت ارز دیجیتال از صرافی

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، در کادر سمت چپ  باید میزان برداشت ارز و آدرس کیف پول دریافت کننده را وارد کنید. اگر ارز شما در بیش از یک شبکه پشتیبانی می‌شود در این مرحله باید نوع شبکه مورد نظر خود را نیز از بین گزینه‌های موجود انتخاب کنید. دقت کنید مسئولیت وارد کردن آدرس کیف پول بر عهده‌ کاربر بوده و هرگونه مغایرت در وارد کردن آدرس سبب به خطر افتادن دارایی شما خواهد شد. بنابراین هنگام انجام دادن این مرحله دقت کنید. با وارد کردن مبلغ برداشت، میزان کارمزد قابل پرداخت به شما نمایش داده خواهد شد.

برداشت ریال از صرافی

برداشت ریال از صرافی

به منظور برداشت ریال از تریتکس، ابتدا وارد کیف پول خود شوید و از منوی سمت راست، گزینه برداشت ریالی را انتخاب کنید. مبلغ برداشت خود را به تومان در کادر مربوطه وارد کرده و شماره شبای خود را انتخاب کنید. بعد از وارد کردن مبلغ، کارمزد قابل پرداخت به شما نمایش داده خواهد شد. در این قسمت نیز می‌توانید موجودی کیف پول ریالی خود و همچنین سقف‌های قابل برداشت و تاریخچه برداشت‌های خود را مشاهده کنید.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

سفارشات در بازار معاملاتی تریتکس، چهار نوع هستند با توجه به استراتژی شما برای معامله، می‌توانید یکی از این 4 روش زیر را انتخاب کنید.

1.سفارش محدود

آموزش سفارش محدود

سفارش محدود به سفارشی گفته می‌شود که در یک قیمت خاص اجرا خواهد شد. یعنی شما سفارشی ثبت می‌کنید که در صورت رسیدن قیمت بازار معاملاتی به قیمت مد نظر شما خریدوفروش انجام شود. بنابراین شما باید مقدار معامله و قیمتی که قصد معامله را دارید وارد کنید و سفارش خود را ثبت کنید.

2.سفارش بازار

آموزش سفارش بازار

در این نوع سفارش، شما قیمت را تعیین نمی‌کنید و با قیمت لحظه‌ای ارز در بازار، معامله شما انجام خواهد شد. در این نوع سفارش شما فقط مقدار را وارد می‌کنید.

3.سفارش حدضرر محدود

آموزش سفارش حدضرر محدود

به طور کلی، سفارش حد ضرر یک نوع سفارش شرطی است به این معنا که مشخص می‌کنید در صورتی که قیمت ارز به قیمت مدنظر شما رسید، سفارش شما ایجاد شود. به‌عنوان مثال، شما بر اساس تحلیل خود متوجه شدید، در صورتی که بیت کوین به قیمت x برسد ممکن است از این قیمت پایین‌تر هم برود پس باید سفارش فروش شما ثبت شود. در این نوع سفارش می‌توانید تعیین کنید که سفارش فروش شما روی چه قیمتی ثبت شود. یعنی در صورتی که قیمت بیت کوین به x رسید روی قیمت y برای من بفروش.

4.سفارش حدضرر بازار

آموزش حدضرر بازار

در این نوع سفارش شما قیمت سفارش شرطی را تعیین نمی‌کنید. با توجه به مثال قبلی، یعنی در صورتی که ارز بیت کوین به قیمت x  رسید با قیمت ارز در همان لحظه در بازار معاملاتی، سفارش من را اجرا کن.

سخن پایانی

کاربران توکن باز می‌توانند در صفحه اختصاصی صرافی تریتکس در توکن باز نظرات و تجربیات خود در زمان کار با این صرافی را به اشتراک بگذارند. این نظرات توسط تیم توکن باز مطالعه و نکات مهم به صرافی انتقال خواهد یافت. بیان نظرات شما در بهبود سرویس‌های ما کمک بسیاری خواهد کرد که پیشاپیش بابت این همکاری از شما تشکر می‌کنیم.

2 دیدگاه روشن آموزش خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی تریتکس

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.