آیا پروژه ترینوست (Treenvest) کلاهبرداری است؟

ترین وست (treenvest)

ارزهای دیجیتال در چند سال اخیر بیشترین بازدهی را بین بازارهای مالی مختلف داشته‌اند که باعث جلب توجه سرمایه‌گذاران زیادی شد. در حالی که ماهیت ارزهای دیجیتال و تکنولوژی آن‌ها پیچیده‌ است همین امر زمینه ساز سواستفاده افراد سود جو شد. به طوریکه هر روز از گوشه و کنار خبر کلاهبرداری یک پروژه را می‌شنویم. در این مطلب از سری مقالات بررسی پروژه‌های کلاهبرداری توکن باز به سراغ پروژه ترینوست (treenvest) رفتیم.


موارد مهم مقاله:

ترینوست (treenvest) به نظر ما در توکن باز به دلایل زیر کلاهبرداری است:

  • خدمات ترینوست (treenvest) مشکوک هستند= پرچم قرمز
  • ترینوست (treenvest) مجوز ندارد=پرچم قرمز
  • ترینوست (treenvest) شفافیت ندارد=پرچم قرمز
  • ترینوست (treenvest) انتظارات غیرواقعی ایجاد می‌کند: وعده سودهای بالای تضمینی= پرچم قرمز

ترینوست (Treenvest) چیست؟

ترینوست (Treenvest) یک شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری بوده که در سال ۲۰۱۹ تاسیس شده است و طیف وسیعی از محصولات و خدمات سرمایه گذاری، از جمله صندوق‌های سرمایه گذاری متقابل، پورتفولیوهای مدیریت شده و برنامه‌های بازنشستگی را ارائه می‌دهد.

با این حال شواهد حاکی از آن است با یک پروژه کلاهبرداری طرف هستیم.

آیا پروژه ترین وست (Treenvest) کلاهبرداری است؟

  • بسته بودن درهای سایت به روی یوزرهای جدید: زمانی که روی آدرس سایت به نشانی www.treenvest.com کلیک می‌کنیم مستقیم به صفحه لاگین هدایت می‌شویم و امکان ثبت نام وجود ندارد. یعنی فقط کاربرانی که از قبل عضو شده‌اند اجازه ورود و عضو گیری دارند. این یک پرچم قرمز و مشخص است.
  • عضوگیری پروژه: افراد بدون شناخت و آگاهی از پروژه و اینکه بدانند درآمد و سودهای پروژه از کجا تامین می‌شود فقط کافی است افراد جدید را دعوت کنند و از آوردن سرمایه‌های جدید به پروژه سود کسب کنند. در واقع سرمایه‌های جدید به عنوان سود به کاربران قدیمی‌تر پرداخت می‌شود! از این مشکوک تر؟ (ویژگی بارز طرح پانزی)
  • مشخص نبودن هویت گردانندگان پروژه: اطلاعاتی از هویت سازنده دامین سایت در دست نیست. به علاوه آدرس دفتر و شماره تلفن در سایت درج نشده است.
  • لیست نشدن در سایت‌های معتبر کوین مارکت کپ و کوین کگو
  • وعده سودهای تضمینی: در جدول زیر مدل سرمایه گذاری در ترینوست را می‌بینید:
روش سرمایه گذاریخواب سرمایهسود
روش اول۲ سالماهانه ۱۰ درصد
روش دوم۱ سالماهانه ۷ درصد
روش سوم۶ ماههر ماه ۵ درصد اما پرداخت بعد از ۶ ماه همراه با اصل پول
* در پلن ۱و ۲ ساله بعد از ۲ تا ۹ ماه می‌توان اصل پول را برداشت کرد.
همانطور که در بالا می‌بینید شرایط سرمایه گذاری به گونه‌ای است که کاربر مجبور است برای مدت طولانی پول خود را در ترین وست نگه دارد و ناچار است به پروژه‌‌ای که هویت خود را فاش نمی‌کند اعتماد کند. به نظر ما در توکن باز مدت زمان طولانی برای قفل کردن پول تنها به معنای خریدن زمان برای کسب سود بیشتر و سپس فرار مدیران پروژه است.

سایت اسکم واچر (Scamwatcher) که تخصصش بررسی پروژه‌های کلاهبرداری است در مورد ترینوست نوشته است:

این سایت به نحوه برداشت دارایی کاربران انتقاد کرده و نوشته است:

  • ترینوست مشتریان را به شدت ترغیب می‌کند تا معاملات بیشتری انجام دهند. مشتری معمولا قبول می‌کند زیرا ترین وست برای برداشت محدودیت و قوانین سختگیرانه وضع کرده است.
  • هزینه برداشت از ترین وست به قدری بالا است که کاربر تلاش می کند برای پوشش این هزینه‌ها پول بیشتری سرمایه گذاری کند تا بیشتر سود کند و هزینه‌های برداشت را پوشش دهد.
  • از دسترس خارج کردن یا غیرفعال کردن برداشت وجوه

اما در این میان وب سایت ترین وست به خودی خود مشکلی ندارد. در ادامه نظر سایت‌های تخصصی بررسی سایت را می‌خوانیم:

موارد مثبت در مورد ترینوست (treenvest):

به بررسی سایت اسکم فو ماهیت سایت ترینوست مشکلی ندارد. به دلایل زیر:

  • سایت ترین وست در لیست سایت‌های مشکوک گوگل نیست
  • دامین این سایت در لیست سیاه سرویس‌های امنیتی شخص ثالث مانند آویرا، بیت دیفندر و ۴۰۴ اسپم قرار ندارد.
  • در دامین سایت کلمه مشکوک وجود ندارد.
  • Treenvest.com از یک اتصال امن HTTPS معتبر استفاده می‌کند.
  • دامین جوان نیست و ۳ سال پیش ثبت شده است تاریخ ایجاد: Tuesday 26th, November 2019 12:00 a (از ویژگی‌های پروژه‌های اسکم‌ جوان و نوپا بودن است چون خیلی زود لو می‌روند و سایت از دسترس خارج می‌شود).
  • نام دامنه دارای یک TLD عادی است.
  • جزئیات سرور مشکلی ندارد:
  • آدرس آی پی: 188.114.96.2
  • ارائه دهنده: LoudFlare

سایت islegitsite نیز دلایل زیر را برای رای مثبت دادن به سایت ترین وست آورده است:

  • ترینوست در کشور پر ریسک قرار ندارد.
  • آدرس ایمیل ترین وست کانفیگ شده است.
  • Treenvest.com توسط سرویس APIVoid شناسایی نشده است. APIVoid یک سرویس امنیتی است که می تواند فروشگاه های اینترنتی جعلی را شناسایی کند.

سایت scam-detector نیز امتیاز ۵۸ از ۱۰۰ را به ترینوست داده است که امتیاز خوبی محسوب می‌شود.


در دام کلاهبرداران نیفتید؛ ۵ راه شناسایی طرح‌ های پانزی ارزهای دیجیتال


نظرات و تجربیات کاربران از کار با ترینوست چیست؟

از تبادل نظر کاربران در رسانه‌های اجتماعی مشخص است که کم نیستند کسانی که در دام ترین وست افتاده‌اند. کسانی که با وعده سود ماهانه ۱۰ درصد که سرمایه خود را در اختیار ترینوست گذاشته‌اند و حالا نمی‌دانند شکایت خود را به کجا ببرند. جالب است برخی افراد از پروژه دفاع می‌کنند اما تعداد آن‌ها در مقابل معترشان بسیار اندک است و بعید نیست جزو ذی نفعان یا سرشاخه‌های پروژه باشند.

نظرات کاربران در مورد پروژه ترین وست

بعد جالب اینجاست در پلتفرم‌های خارجی مثل تراست پیلوت (trustpilot) همه در حال نقد و کوبیدن ترین وست هستند و کامنت‌های مثبتی که به چشم می‌خورند را یوزرهای ایرانی گذاشته‌اند و کاملا مشخص است هدف صرفا تبلیغات کذب و دروغین است!. اطلاعات سایت slimilarweb هم نشان می‌دهد ۷۵ درصد از بازدیدکنندگان سایت ایرانی هستند! و این ادعای ایرانی بودن ترینوست را تقویت می‌کند. در وب سایت quora نیز اظهارات مشابهی را شاهد هستیم.

اگر به دنبال مکانی امن برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستید پیشنهاد توکن باز به شما صرافی ارز دیجیتال اتر اکس است که با پشتیبانی از کارمزدهای صفر در بازار تومانی و کارمزد ۰.۱ در بازار تتری، یکی از رقابتی‌ترین قیمت‌ها را بین صرافی‌های رمزارز ایرانی دارد.

ورود به سایت اتر اکس

سخن پایانی

پروژه کلاهبرداری ترین وست (treenvest) یک طرح پانزی مانند هزاران طرح پانزی دیگر است که روی طمع و ناآگاهی افراد سوار می‌شود و در آخر دست آن‌ها را در حنا می‌گذارد. یادتان باشد هیچ پروژه سرمایه گذاری در حال حاضر مجوز قانونی ندارد و هر موسسه مالی (به جز بانک‌ها و صندوق‌های قانونی) اقدام به جذب سرمایه کنند کلاهبردار هستند. اگر تجربه کار با پروژه ترین اینوست را دارید در قسمت کامنت‌ها اطلاعات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش و پاسخ در مورد پروژه ترینوست (Treenvest)

پروژه ترینوست (Treenvest) چیست؟

ترینوست (Treenvest) یک شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری بوده که در سال ۲۰۱۹ تاسیس شده است و طیف وسیعی از محصولات و خدمات سرمایه گذاری، از جمله صندوق‌های سرمایه گذاری متقابل، پورتفولیوهای مدیریت شده و برنامه‌های بازنشستگی را ارائه می‌دهد.

آیا پروژه ترینوست (Treenvest) کلاهبرداری است؟

به نظر ما در توکن باز، ترینوست به دلایل مختلفی کلاهبرداری است از جمله؛ سودهای تضمینی و بالا، نامشخص بودن منبع درآمد و سود، نامشخص بودن هویت گردانندگان پروژه و …

5 دیدگاه روشن آیا پروژه ترینوست (Treenvest) کلاهبرداری است؟

  • سلام دوستان عزیزم
    من هم سرمایه مو پای این سایت گذاشتم ولی تاالان شاکی نشدم ک هیچ لیدر منم چون خانومه وترسیده خودش واونم مقصرنیست چون گول خورده جواب که نمیده هیچ..اونم منتظر معجزست ولی من منتظربودم تاسال میلادی بیاد ببینم پروژه تکونی میخوره یاهمچنان رده خارج شو میشه ولی اگه توی این چندروز تکونی نخورد سکوت نکنید چون گوگل که ببنده وماهم شاکی نشیم دیگه اشکال کارمیشه ازما..ودیگه زیادم منتظرموندن پای حق وحقوق خودمون اشتباهه چون روبه تباهی داریم میریم وتوقع خفگی دارن ازما این حروم خورهای بی بته..
    ودرجریان باشید کسایی که شکایت خاستن بکنند روی حساب سودحرفی نزنید بگید که گول حرف های لیدرهای شرکت که کار روی پروژه متاورس وارزی جهانی بوده واونا گفتن کارمیکنند وشراکت ماباهاشون برای کار اینجوری بوده که حقوق ماهانه درنظرمیگرفتن حالا یهوو زرتی گذاشتن دست مونو تو لجن وحق مونو خوردن که اگه روی سود واین چیزا حرف بزنید واسه خودتون چاه میسازید وازخداخاسته های باعث وبانی این پروژه گول زنی منتظر این فرصت هستن که ازخیر همه چی بگذریم چون جرم به حساب شده توکشور مون که باحقوق ریالی دراوردن مون و خرج کردن دلاری توی کشور مجبور بودیم ریسک کنیم قبول که پول دراوردن سخت شده توجامعه ای که دست رودست برای دزدی زیادشده وحق ماهارو به راحتی ازمون میدزدن ومیخورن بعد توقع سکوت هم دارن..باز خداکنه تادوسه روزه سال میلادی یه تکونی بخوره خدا مارو ببینه حداقل پول خودمون زنده شه

  • ترین وست که داره میده از وقتی که بدون فیلتر شده و باز میشه ارز 3co میده که اونم خریدار ندارد متاسفانه . به همین سادگی اینم یه روزی درست میشه

  • فاطمه توانایی

    سلام همه اینا کلاهبردار هستن ما چند نفر هستیم که میخواهیم ازدست لیدر های تقریبا اولیه شرکت شکایت کنیم که مارو بدبخت کردن اگر خواستی به ما پیوند بخوری به این شماره تماس بگیر

  • WONDERFUL Post.thanks for share..more wait .. ?

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.