آموزش استیک ترون در تراست ولت به همراه راهنمای تصویری

آموزش استیک ترون در تراست ولت به همراه راهنمای تصویری

شما را نمی‌‌دانم اما به شخصه از همان موقعی که یادم می‌آید در انتظار افزایش قیمت شدید ترون بودم و هیچوقت این اتفاق رخ نداد. حالا فرض کنید به جای انتظار افزایش قیمت، ترون را استیک می‌کردیم و قطعا سود بیشتر می‌شد. اگر به دنبال یک ولت مناسب برای استیک ترون هستید و حوصله دردسرهای صرافی را ندارید پس با ما در مقاله استیک ترون در تراست ولت همراه باشید.

استیکینگ چیست؟

پیش از هرکار ابتدا به معرفی کوتاه استیکینگ می‌پردازیم. استیکینگ فرایند شرکت در شبکه بلاکچینی گواه اثبات سهام با هولد کردن ارز است. با این کار از عملیات‌های مختلف شبکه پشتیبانی می‌کنید و این عملیات‌ها چیزی نیستند جز اعتبارسنجی تراکنش‌ها، حفظ امنیت شبکه و به‌روزرسانی شبکه. در واقع استیک‌ کردن به ایجاد بلاک‌های جدید و تایید تراکنش‌ها کمک می‌کند و در ازای اینکار به استیک‌کنندگان پاداش رمز ارزی تعلق می‌گیرد. استیکینگ راهی برای کسب درآمد غیرفعال از هولد کردن ارز دیجیتال و یکی از ویژگی‌های کلیدی و مدرن بلاکچین است.

آموزش نصب تراست ولت برای استیک ترون

پیش از شروع استیک ترون در تراست ولت ابتدا باید این کیف پول محبوب و دوست‌داشتنی را نصب کنید. اگر در این ولت اکانت دارید این بخش از مقاله را بیخیال شده و به سراغ تیتر بعدی بروید. تراست ولت را می‌توانید به‌صورت اپلیکیشن یا افزونه مرورگر نصب کرده و آن را استفاده کنید. برای آموزش نصب برنامه موبایلی و ساخت کیف پول مراحل زیر را دنبال کنید.

  • آخرین نسخه از تراست ولت برای اندروید را از این لینک و آخرین نسخه تراست برای iOS را نیز از این لینک دانلود کنید.
  • برنامه را باز کرده و روی Create a new Wallet کلیک کنید.
آموزش نصب تراست ولت
آموزش نصب تراست ولت
  • یکی از گزینه‌های تهیه نسخه پشتیبان یا Back Up را انتخاب کنید. گزینه اول برای بک‌آپ‌گیری در فضای ابری و گزینه دوم برای بک‌آپ‌گیری دستی مناسب است.
  • پس از انتخاب رمز عبور، نوشتن و برداشت عبارات بازیابی روی Start Using Trust Wallet کلیک کنید تا راه‌اندازی ولت کامل شود.

برای استیک ترون، حتما باید این ارز را در ولت خود داشته باشید. برای خرید بهترین قیمت ترون و شناسایی آن می‌توانید از توکن باز استفاده کرده و TRX را با ارزان‌ترین قیمت از صرافی‌های معتبر خریداری کنید.

نحوه استیک ترون در تراست ولت

استیک ترون در تراست ولت هیچ شباهتی به سپرده‌گذاری پول در بانک‌های سنتی ندارد و در کمتر از 5 دقیقه بر اساس مراحل زیر انجام می‌شود. تنها کافیست تا مراحل زیر را انجام دهید.

  • از طریق صفحه اصلی ولت ارز ترون را انتخاب کرده یا اگر آن را پیدا نکردید روی دکمه بالا سمت راست کلیک کرده و آن سرچ کنید. هنگام جست‌وجو ارز Tron TRX را انتخاب کنید.
آموزش استیک ترون در تراست ولت
آموزش استیک ترون در تراست ولت
  • پس از کلیک روی ترون، دکمه More را انتخاب کرده و روی گزینه Stake کلیک کنید. در صفحه استیکینگ، سود سالانه (APR)، مدت زمان قفل شدن دارایی‌ها و حداقل ترون موردنیاز به شما نشان داده می‌شود. درصورت تایید موارد روی دکمه Stake کلیک کنید.
  • در مرحله بعدی مقدار ترونی که قصد دارید استیک کنید را انتخاب کرده و با کلیک روی گزینه Next استیک ترون را کامل کنید.
آموزش استیک TRX در تراست ولت
آموزش استیک ترون در تراست ولت

سود استیک ترون در تراست ولت

سود استیکینگ به‌صورت سالانه تعیین شده و با نماد APR نشان داده می‌شود. در زمان نگارش این مقاله سود استیکینگ ارز ترون در تراست ولت معادل 5.06 درصد در سال است. به معنای دیگر اگر 100 واحد ترون استیک کنید، در پایان سال 5.06 واحد TRX به دارایی شما اضافه می‌شود. برای محاسبه دقیق‌تر سود روزانه، ماهانه و سالانه می‌توانید از ماشین‌حساب استیکینگ تراست ولت از این لینک استفاده کنید.

آیا استیک ترون در تراست ولت به احراز هویت نیاز دارد؟

اگرچه تراست ولت زیرمجموعه‌ای از صرافی بایننس است اما هنوز احراز هویت برای استفاده از این کیف پول اجباری نشده و کاربران ایرانی می‌توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند. بدین ترتیب هیچ مشکلی پیش‌روی شما برای استیک ترون نخواهد بود.

با این حال اگر می‌ترسید که شاید در آینده احراز هویت در تراست اجباری شود و پول خود را از دست بدهید، پیشنهاد ما به شما جایگزین‌های ایرانی برای استیکینگ است. برای آشنایی با آنها مقاله استیکینگ در صرافی‌های ایرانی را بخوانید.

چطور ارزها را از استیک خارج کنیم؟

اگر هر زمانی تصمیم به خارج کردن ارزها از استیکینگ گرفتید، ابتدا دقت کنید که دوره سپرده‌گذاری تمام شده باشد، سپس روی ترون کلیک کنید. روی دکمه More کلیک کرده و گزینه Stake را انتخاب کنید. در مرحله بعدی گزینه Unstake را انتخاب کرده و دستورالعمل‌ها را دنبال کنید تا ارزها از استیک خارج شوند.

سخن پایانی

استیک ترون در تراست ولت یکی از روش‌های کسب درآمد غیرفعال از ارزهای دیجیتال است که با اینکار حتی در خواب هم به درآمد از ارزهای دیجیتال می‌رسید. تنها کافیست تا ارز مناسب خود را انتخاب کرده و آن را برای مدتی سپرده‌گذاری کنید. علاوه‌بر تراست ولت، صرافی‌های تترلند و نوبیتکس هم امکان استیک ترون را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. شما همراهان توکن باز چه تجربه‌ای از استیکینگ دارید؟ تجربه‌های ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم.

منبع: Trust Wallet

سوالات پر تکرار

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.