خالق اتریوم در مورد استفاده از هوش مصنوعی در بلاکچین هشدار داد!

ویتالیک بوترین اتریوم خود را فروخت؟

ویتالیک بوترین، هم‌بنیان‌گذار اتریوم، به توسعه‌دهندگان هشدار می‌دهد که هنگام ادغام هوش مصنوعی (AI) با فناوری بلاکچین، باید “مراقب” باشند.

ممکن است پول زیادی ناپدید شود

در پست وبلاگی در تاریخ ۳۰ ژانویه (۱۰ بهمن)، بوترین نگرانی‌های خود در مورد AI را دسته‌بندی کرده و به توسعه‌دهندگان گفته است که “ارزش دارد به صورت دقیق عمل کرد”، به‌خصوص هنگام راه‌اندازی کاربردهای جدید در موقعیت‌هایی با ارزش بالا و ریسک زیاد.



او توضیح داد که “مهم است که مراقب باشیم: اگر کسی مثلاً یک بازار پیش‌بینی یا یک استیبل‌کوین که از یک اوراکل AI استفاده می‌کند، بسازد، و معلوم شود که اوراکل قابل حمله است، مقدار زیادی پول ممکن است به یکباره ناپدید شود.”

بوترین توضیح داد که یکی از زمینه‌هایی که AI بیشترین “سازگاری” را داشت، اجازه دادن به AI برای شرکت کردن در مکانیسم‌هایی مانند بازارهای پیش‌بینی در مقیاس میکرو بود که برای انسان‌ها غیرقابل انجام است.

هوش مصنوعی در تشخیص کلاهبرداری‌ها مفید است

همچنین، بوترین نوشته است که هوش مصنوعی می‌تواند برای کمک به کاربران در رابط‌های کیف پول رمزنگاری برای درک و تعامل ایمن با کریپتو با توضیح معاملات و امضاها یا تشخیص کلاهبرداری‌ها برای کاربران استفاده شود.

او گفت: “نظر شخصی من این است که رابط‌های AI خالص احتمالاً در حال حاضر خیلی پرخطر هستند زیرا خطر انواع دیگر خطاها را افزایش می‌دهد، اما هوش مصنوعی که یک رابط سنتی را تکمیل می‌کند، بسیار مناسب رشد است.”

هوش مصنوعی در برابر حملات آسیب‌پذیر است

از دیدگاه بوترین، خطرناک‌ترین تلاش، استفاده از AI برای اجرای قوانین یا حکومت سیستم‌های رمزنگاری خواهد بود، زیرا مدل‌های AI اپن سورس می‌توانند در برابر حملات مخرب آسیب‌پذیر باشند.

AI اپن سورس به دلیل اینکه افراد مخرب می‌توانند کد آن را بررسی کنند و حملات خود را علیه آن بهینه‌سازی کنند، بیشتر در معرض حملات مخرب قرار دارد. AI کلوزد سورس “امنیت از طریق ابهام” را فراهم می‌کند، با این حال، این مدل‌ها هیچ شفافیتی در مورد چگونگی کارکردشان یا تضمینی که بی‌طرف هستند، ارائه نمی‌دهند.

استارتاپ مرتبط با OpenAI به نام Worldcoin نمونه‌ای از AI کلوزد سورس است، با توضیح بوترین که این استارتاپ بر پایه ” اجازه ندادن به هر کسی برای ارتباط گرفتن با مدل AI” استوار است و به جای آن از ” trusted hardware” استفاده می‌کند.

بزرگترین چالش هوش مصنوعی در بلاکچین

بوترین توضیح داد که بزرگترین چالش، خلق یک هوش مصنوعی غیرمتمرکز با استفاده از رمزنگاری و بلاکچین خواهد بود که برنامه‌های دیگر بتوانند از آن بهره‌برداری کنند.

“چالش‌برانگیزترین برنامه‌ها برای اجرای صحیح، برنامه‌هایی هستند که تلاش می‌کنند از بلاکچین‌ها و تکنیک‌های رمزنگاری برای خلق یک singleton استفاده کنند: یک هوش مصنوعی غیرمتمرکز و معتبر تکی که برخی برنامه‌ها برای اهدافی به آن وابسته باشند.”

او گفت که این برنامه‌ها وعده‌هایی دارند “هم برای عملکرد و هم برای بهبود ایمنی AI به روشی که خطرات متمرکز شدن مرتبط با رویکردهای بیشتر اصلی به آن مشکل را اجتناب می‌کند.” او در پایان گفت که راه‌های زیادی وجود دارد که فرضیات اساسی ممکن است شکست بخورند.

منبع: Cointelegraph

سوالات متداول

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.