واچ لیست هفتگی 1 اسفند 1401؛ معرفی 5 ارز با پتانسیل رشد بالا

واچ لیست هفتگی 1 اسفند 1401؛ معرفی 5 ارز با پتانسیل رشد بالا

شاخص داوجونز برای سومین هفته متوالی سقوط کرد اما بیت کوین فاصله‌ای با مقاومت سنگین 25211 دلار ندارد. چنین اتفاق مهمی تنها یک پیام دارد: روند جدید ارزهای دیجیتال روی یک بنیان محکم ساخته می‌شود. با این حال هنوز هم اختلاف نظرهایی بین تحلیل‌گران وجود دارد، برخی باور دارند حداقل یک‌بار دیگر شاهد ریزش بیت کوین خواهیم بود و برخی دیگر در انتظار صعود بیشتر هستند. با توجه به وضعیت خوب بیت کوین، احتمالا رشد این رمز ارز و چند ارز دیگر وجود داشته که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم. در واچ لیست هفتگی 1 اسفند 1401 همراه باشید.

سلب مسئولیت: همراهان عزیز توکن باز لطفا توجه داشته باشید که نظرات بیان‌شده در این مطلب به هیچ وجه توصیه سرمایه‌گذاری نیست و صرفا بیان دیدگاه نویسنده است. سرمایه‌گذاری ذاتا با ریسک همراه است؛ بنابراین همیشه باید قبل از تصمیم‌گیری تحقیقات خود را انجام دهید.

نمایی از بازار ارزهای دیجیتال در 1 اسفند 1401
نمایی از بازار ارزهای دیجیتال در 1 اسفند 1401

ما تو توکن باز بیت کوین رو خیلی ساده و جذاب توضیح دادیم که از خوندنش قطعا لذت می‌برین؛
بیت کوین چیست؟ به زبان ساده و خودمونی ولی حرفه‌ای


1- بیت کوین

بیت کوین در نزدیکی مقاومت سربار و مهم 25211 دلار معامله می‌شود. بازه معاملاتی کوچک روزهای 18 و 19 فوریه نشان می‌دهد که گاوها هیچ‌گونه عجله‌ای برای سیو سود ندارند. همچنین فروشندگان نیز نسبت به شورت گرفتن محتاط هستند.

نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه
نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه

میانگین‌های متحرک شیب‌دار و اندیکاتور RSI در نزدیکی منطقه خرید بیش‌ازحد قرار داشته که همین موضوع حاکی از برتری خریداران است. با این حال بیت کوین برای رشد بیشتر ابتدا باید قیمت را در نزدیکی مقاومت 25250 دلار تثبیت کند. چنین اتفاقی راه برای صعود تا 31 هزار دلار را هموار می‌سازد.

فرصت سرمایه‌گذاری روی بیت کوین در کف قیمت

برعکس و درصورت کاهش قیمت از سطح فعلی، اولین حمایت در سطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه (23115 دلار) قرار دارد. همچنین خرس‌ها برای تغییر روند باید قیمت را به زیر سطح 22800 دلار رسانده و پس از آن به حمایت 21480 دلار حمله کنند.

علت افزایش دلار (تتر) در روزهای اخیر چیست؟

2- فایل کوین

فایل کوین (FIL) در 17 فوریه به بالاتر از سطح مقاومت مهم 7 دلار رسید. گاوها عزم خود را برای شروع روند صعودی جزم کرده و پس از یک تثبیت کوتاه در 18 فوریه، به حرکت صعودی در روز بعدی ادامه دادند. این افزایش قیمت فوق‌العاده حاکی از خرید تهاجمی خریداران است. مقاومت بعدی در سطح 9.53 دلار قرار داشته اما قدرت چندانی ندارد و احتمالا خریداران به‌راحتی از آن عبور خواهند کرد.

نمودار فایل کوین در نمای روزانه
نمودار فایل کوین در نمای روزانه

پس از آن جفت ارز FIL/USDT به مقاومت 11.39 دلار حمله خواهد کرد. احتمالا در این محدوده شاهد جدال سختی بین خریداران و فروشندگان باشیم و درصورت پیروزی گاوها، مسیرِ 16 دلاری شدن هموار خواهد شد.

شناسایی بهترین قیمت خرید فایل کوین در ایران

درصورت ریزش قیمت از سطح فعلی و سقوط به 7 دلار، این چشم‌انداز مثبت در کوتاه‌مدت باطل می‌شود.

3- OKB

سومین رمز ارز واچ لیست هفتگی 1 اسفند 1401، ارز دیجیتال OKB است. در حالی که بسیاری از ارزهای دیجیتال اختلاف چشمگیری با اوج قیمت خود دارند، رمز ارز OKB طی روزهای اخیر دائما اوج قیمت جدیدی ثبت کرده و از قدرت بسیاری در بازار برخوردار است.

بهترین قیمت خرید OKB در صرافی‌های داخلی

چارت OKB در تایم فریم روزانه

گاوها بالاخره در 18 فوریه دست به سیو سود زدند اما در یک روند صعودی قوی، اصلاح قیمت‌ها معمولا بیشتر از 3 الی 5 روز طول نمی‌کشد. درصورت افزایش قیمت و عبور از سطح 50 دلار، خریداران تلاش خواهند کرد تا OKB از مقاومت 59 دلار عبور کند. با موفقیت در اینکار، سفر جدید OKB به سمت 70 دلار آغاز می‌شود.

احتمال دیگر این است که رمز ارز OKB اصلاح قیمت سنگینی را تجربه کرده و حمایت 45 دلار را تست کند. درصورت رخ دادن این اتفاق، احتمالا OKB برای چند روز بین سطوح 45 الی 58 دلار معامله خواهد شد. در نهایت فروشندگان برای تغییر روند باید قیمت را به زیر 44 دلار بکشانند.

4- وی‌ چین

وی چین با موفقیت خط روند نزولی خود را تست کرد و اتفاقات مختلف حاکی از کاهش قدرت فروشندگان در معاملات این ارز دیجیتال هستند.

نمودار وی چین در تایم فریم روزانه
نمودار وی چین در تایم فریم روزانه

میانگین‌های متحرک افزایش یافته و RSI نزدیک به منطقه خرید بیش‌ازحد قرار دارد. درصورت عبور خریداران از مقاومت 0.028 دلار، احتمال رشد VET تا محدوده‌ی 0.034 دلار افزایش پیدا می‌کند.

رصد قیمت لحظه‌ای وی‌ چین

با رخ دادن این اتفاق روند صعودی پرقدرتی آغاز خواهد شد و شاهد رشد وی چین تا سطح 0.05 دلار خواهیم بود. با این حال درصورت کاهش قیمت و سقوط به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.025 دلار)، چشم‌انداز مثبت باطل خواهد شد.

5- راکت پول

رمز ارز Rocket Pool (RPL) طی چند روز اخیر در یک روند صعودی جذاب قرار گرفته و تقاضای خرید مناسبی را در سطوح پایین‌تر تجربه کرده است.

نمودار RPL در نمای روزانه
نمودار RPL در نمای روزانه

الگوی inside-day در روزهای 18 و 19 فوریه ظاهر شد و همین موضوع نشان می‌دهد که خرس‌ها در تلاش هستند تا روند صعودی را در نزدیکی سطح 56 دلار متوقف کنند. با این حال گاوها تمایلی به از دست دادن قدرت خود نداشته و درصورت موفقیت در عبور از سطح 57 دلار، راه آنها برای صعود بیشتر و رسیدن به 74 دلار هموار می‌شود.

شناسایی بهترین قیمت خرید ارز راکت پول

برعکس و در مسیر ریزش، اولین حمایت مهم در سطح روانی 50 دلار قرار دارد. درصورت از دست رفتن این سطح احتمالا خرس‌ها به سوی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (45 دلار) حرکت خواهند کرد. درنهایت شکستِ حمایت 45 دلار نشانه‌ای از تغییر روند در معاملات  RPL خواهد بود.

سخن پایانی

بازار در وضعیت مناسبی قرار داشته و احتمال رشد چند رمز ارز وجود دارد. تحلیل شما همراهان توکن باز نسبت به واچ لیست امروز چیست؟ آیا روی آنها سرمایه‌گذاری خواهید کرد؟ لطفا تحلیل‌ها و ایده‌های خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان واچ لیست هفتگی 1 اسفند 1401 همراه ما بودید سپاسگزاریم.

منبع: CoinTelegraph

4 دیدگاه روشن واچ لیست هفتگی 1 اسفند 1401؛ معرفی 5 ارز با پتانسیل رشد بالا

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.