واچ لیست هفتگی 17 بهمن 1401؛ روی این 5 ارز حساب کنید

واچ لیست هفتگی 17 بهمن 1401؛ روی این 5 ارز حساب کنید

بیت کوین زودتر از چیزی که تریدرها فکرش را می‌کردند به نفس‌نفس افتاد و حالا انگار روند آن متوقف شده است. اما نگران نباشید چرا که همین اتفاق نیز یکی از نشانه‌های آغاز روند صعودی است. رالی‌های افزایش قیمت به‌ندرت پایدار بوده و حالا مجددا فرصتی برای خرید ایجاد شده است. با چنین مقدمه‌ای به بررسی 5 ارزی که پتانسیل رشد بالایی دارند می‌پردازیم. با ما در واچ لیست هفتگی 17 بهمن 1401 همراه باشید.

آیا بیت کوین باز هم به کف قیمت خود خواهد رسید؟

اختلاف‌نظر زیادی بین کارشناسان درباره سقوط مجدد بیت کوین وجود دارد. برخی از تحلیل‌گران انتظار دارند که روند صعودی مسیر خود را معکوس کرده و به پایین‌ترین سطح از ماه نوامبر سقوط کند. برخی دیگر معتقدند بازار به روند صعودی خود ادامه خواهد داد و دیگر شاهد سقوط BTC نخواهیم بود.

مارک یوسکو بنیان‌گذار و مدیرعامل Morgan Creek Capital در مصاحبه‌ای با کوین تلگراف گفت:

تابستان ارزهای دیجیتال احتمالا از سه‌ماهه‌دوم سال جاری آغاز خواهد شد.

او انتظار دارد که با متوقف شدن روند افزایش نرخ بهره، بازار صعودی جان تازه‌ای به خود بگیرد. علاوه‌بر این، در سال 2024 شاهد هاوینگ بیت کوین خواهیم بود که خود یکی از برترین سیگنال‌های افزایش قیمت در بازار است.

نمایی کلی از ارزهای دیجیتال در 17 بهمن 1401
نمایی کلی از ارزهای دیجیتال در 17 بهمن 1401

1- بیت کوین

بیت کوین بعد از لمسِ سطح 24255 دلار به‌تدریج اصلاح شده و چنین اتفاقی نشان‌دهنده سیو سود توسط معامله‌گران در کوتاه‌مدت است. قیمت به منطقه حمایت قوی بین 22800 الی 22292 دلار نزدیک شده و میانگین متحرک نمایی 20 روزه (22436 دلار) در این منطقه قرار دارد. بدین صورت احتمالا شاهد دفاع جانانه‌ای از سوی گاوها خواهیم بود.

نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه
نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه و شاخص قدرت نسبی در قلمرو مثبت قرار داشته که حاکی از برتری اندک خریداران است. اگر قیمت از ناحیه حمایت افزایش یابد احتمالا گاوها مجددا تلاش خواهند کرد تا بیت کوین را به 25 هزار دلار برسانند. چنین سطحی بار روانی چشمگیری داشته و به‌عنوان یک مقاومت بزرگ عمل خواهد کرد.

شناسایی بهترین قیمت خرید بیت کوین در ایران

از سوی دیگر شکست زیر ناحیه حمایت منجر به سقوط بیشتر خواهد شد. در این سناریو ابتدا بیت کوین به محدوده 21480 دلار سقوط خواهد کرد و درصورت حمایت نشدن احتمال سقوط آن تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (19572 دلار) وجود دارد.

2- اتریوم

پادشاه آلت کوین‌های جهان دومین ارز از واچ لیست هفتگی 17 بهمن 1401 است. اتریوم طی روزهای اخیر نزدیک به مقاومت 1680 دلار معامله شده است. احتمالا قیمت در این مقاومت تثبیت شود و پس از آن به سمت مقاومت‌های سربار حرکت خواهد کرد.

چارت اتریوم در نمای هفتگی
چارت اتریوم در نمای روزانه

علی‌رغم اینکه شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1586 دلار) نشان از برتری خریداران است اما واگرایی منفی در RSI احتمال از دست رفتن کنترلِ خریداران را افزایش می‌دهد. بدین صورت گاوها برای تسلط بیشتر خود باید قیمت را به بالای 1680 دلار برده و در آنجا حفظ کنند.

رصد قیمت لحظه‌ای اتریوم

درصورت رخ دادن این اتفاق، اتر تا سطح 1800 دلار افزایش یافته اما فروشندگان با تمام قوا از این مقاومت دفاع خواهند کرد. با این حال درصورت عبور از مقاومت 1680 دلار، راه برای رسیدن به 2 هزار دلار هموار خواهد شد.

در برعکس با سقوط قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه، احتمالا شاهد ریزش بیشتر تا سطح 1500 دلار خواهیم بود. این سطح حمایت از اهمیت بالایی برخوردار بوده و درصورت شکست خوردن آن احتمالا شاهد سقوط بیشتر تا 1352 دلار خواهیم بود.

3- OKB

برخلاف بسیاری از رمز ارزها، OKB در 5 فوریه به اوج قیمت خود رسید و همین موضوع حاکی از کنترل صددرصدی خریداران در معاملات این ارز دیجیتال است.

نمودار OKB در نمای روزانه
نمودار OKB در نمای روزانه

هم‌اکنون OKB در محدوده 44.56 دلار معامله شده و احتمالا برخی از تریدرها سود خود را در این سطح سیو کنند. با کاهش قیمت و رسیدن به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (37 دلار)، خریداران مجددا دست به خرید خواهند زد. چنین اتفاقی منجر به عبور از مقاومت 45 دلار خواهد شد.

فرصت آربیتراژ OKB و کسب سود مطمئن

با رخ دادن این سناریو، مسیر برای صعود و افزایش قیمت بیشتر OKB فراهم شده و اهداف بعدی خریداران در سطوح 50 و 58 دلار قرار دارند.

درصورت کاهش قیمت و فروش زیاد از سوی معامله‌گران، شانس سقوط به حمایت 34 دلار وجود داشته و احتمالا پس از آن نیز شاهد ریزش بیشتر تا سطح میانگین متحرک ساده 50 روزه (30 دلار) خواهیم بود.

4- الگورند

روند ریکاوری الگورند در 3 فوریه به سطح مقاومت 0.27 دلار رسید. خرس‌ها از این سطح دفاع کردند اما گاوها هم بیخیال ALGO نشدند و همین موضوع سیگنالی مثبت از افزایش قیمت الگورند است.

نمودار الگورند در تایم فریم روزانه
نمودار الگورند در تایم فریم روزانه

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.24 دلار) و حضور RSI در منطقه مثبت نشان می‌دهد که گاوها دست بالاتر را دارند. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه افزایش یابد احتمال شکست بالای 0.27 دلار افزایش یافته و راه برای رسیدن به 0.31 دلار باز می‌شود.

شناسایی بهترین قیمت خرید و فروش الگورند در ایران

احتمالا در این سطح خرس‌ها به‌خوبی مقاومت خواهند کرد و درصورت پیروزی آنها، مسیر سقوط تا 0.27 دلار هموار خواهد شد. چنین اتفاقی حاکی از به پایان رسیدن روند نزولی در کوتاه‌مدت خواهد بود.

بدین صورت سطوح 0.23 و 0.21 دلار اهداف فروشندگان هستند. درصورت سقوط به 0.21 دلار، چشم‌انداز مثبت به‌طور کامل باطل خواهد شد.

5- THETA

تتا آخرین ارز از واچ لیست امروز ماست. THETA در 1 فوریه به‌خوبی از سطح مقاومت خود عبور کرد که نشان‌دهنده قدرت بیشتر گاوها در معاملات این رمز ارز است.

نمودار تتا در نمای 24 ساعتی
نمودار تتا در نمای 24 ساعتی

حالا گاوها تلاش خواهند کرد تا از مقاومت 1.2 دلار عبور کنند و احتمالا این سطح به‌عنوان مانعی کوچک عمل خواهد کرد. با عبور از این مقاومت، راه برای صعود تا 1.34 دلار باز خواهد شد. درصورت شکست بیشتر خرس‌ها، احتمالا شاهد تتا در سطح 1.65 دلار خواهیم بود.

فرصت آربیتراژ تتا و کسب سود مطمئن

درصورت پیروزی خرس‌ها در نبرد با خریداران، قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه خواهد رسید و پس از آن فروشندگان کار زیادی برای رساندن قیمت به زیر 0.89 دلار نخواهند داشت.

علاوه‌بر این ارزها، دیگر رمز ارزها نیز پتانسیل رشد بالایی دارند اما برای شناسایی باید ابتدا تحلیل تکنیکال را بلد باشید. برای اینکار به شما توصیه می‌کنیم حتما مقاله تحلیل تکنیکال چیست را مطالعه کنید.

سخن پایانی

5 رمز ارزی که در واچ لیست معرفی کردیم همگی پتانسیل رشد بالایی داشته و بهتر است آنها را زیرنظر بگیرید. تحلیل شما همراهان توکن باز نسبت به این ارزها چیست؟ لطفا ششمین ارز را شما به ما و دیگر کاربران توکن باز معرفی کنید. از اینکه تا پایان واچ لیست هفتگی 17 بهمن 1401 همراه ما بودید سپاسگزاریم.

منبع: CoinTelegraph

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.