واچ لیست هفتگی 24 بهمن 1401؛ این هفته چه ارزی بخریم؟

واچ لیست هفتگی 24 بهمن 1401؛ این هفته چه ارزی بخریم؟

بیت کوین سیگنال‌هایی از نوسان قیمت ارسال می‌کند. اگرچه وضعیت BTC در کوتاه‌مدت نامشخص است اما تحلیل‌گران انتظار دارند که فدرال رزرو ایالات‌متحده در اواخر سال به سمت یک سیاست تطبیقی حرکت کند و همین امر منجر به رشد قیمت رمز ارزها خواهد شود. با چنین مقدمه‌ای به بررسی تحلیل بیت کوین و 4 رمز ارز دیگر با پتانسیل رشد بالا در هفته‌ی جاری می‌پردازیم. با ما در واچ لیست هفتگی 24 بهمن 1401 همراه باشید.

نمای کلی از بازار ارزهای دیجیتال در شبانه‌روز اخیر
نمای کلی از بازار ارزهای دیجیتال در شبانه‌روز اخیر

1- بیت کوین

بیت کوین در 10 فوریه (۲۱ بهمن) به حمایت سنگین 21480 دلار رسید و گاوها به‌خوبی از این رمز ارز دفاع کردند. با این حال بیت کوین بین میانگین متحرک ساده 50 روزه (20347 دلار) و 21480 دلار توجه خریداران را جلب خواهد کرد.

نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه
نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه

بدین صورت اولین مانع در مسیر صعود میانگین متحرک نمایی 20 روزه (22347 دلار) است. با عبور از این مقاومت، سلطه خریداران بر بازار افزایش یافته اما مانع بعدی آنها در محدوده 22800 دلار قرار دارد. در نهایت آخرین هدف گاوها در کوتاه‌مدت عبور از مقاومت 24255 دلار خواهد بود.

شناسایی بهترین قیمت خرید بیت کوین در ایران

احتمالا خرس‌ها با تمام توان از منطقه 24255 دلار دفاع خواهند کرد چرا که از دست رفتن آن به‌معنای تغییر روند بالقوه است.

از سوی دیگر با سقوط قیمت به زیر میانگین متحرک 50 روزه دیگر شاهد برتری گاوها نخواهیم بود و BTC به سطوح 18 و 16 هزار دلار سقوط خواهد کرد.

2- ماتیک

ماتیک اندکی کاهش قیمت را در چند روز گذشته تجربه کرده که بیان‌گر عدم خروج تریدرها از معاملات این رمز ارز است.

چارت ماتیک در نمای روزانه
چارت ماتیک در نمای روزانه

میانگین‌های متحرک صعودی نشان‌دهنده کنترل بیشتر گاوها هستند؛ اما واگرایی منفی در RSI مایه نگرانی است. با این حال یک نشانه مثبت این است که خرس‌ها نتوانستند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1.17 دلار) برسانند.

شناسایی بهترین قیمت خرید ماتیک در ایران

این تحلیل احتمال شکست بالای منطقه سربار بین 1.30 الی 1.35 دلار را افزایش می‌دهد. درصورت موفقیت گاوها، راه برای صعود بیشتر تا 1.5 دلار و پس از آن تا 1.7 دلار باز می‌شود.

از سوی دیگر وقفه در اجرای اقدامات صعودی و بسته شدن زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه احتمال کاهش تا 1.05 دلار را افزایش می‌دهد.

3- HBAR

سومین ارز از واچ لیست هفتگی 24 بهمن 1401 رمز ارز HBAR است. بیشتر ارزهای دیجیتال بزرگ در حال عقب‌نشینی از روند صعودی خود هستند اما هدرا هشگراف عملکرد بسیار خوبی داشته و از مقاومت سربار 0.08 دلار عبور کرده است.

نمودار HBAR در تایم فریم 24 ساعتی
نمودار HBAR در تایم فریم 24 ساعتی

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.07 دلار) در حال افزایش است و RSI در قلمروی خرید بیش‌‎ازحد قرار دارد. چنین اتفاقی نشان‌دهنده کنترل بیشتر خریداران است. با این حال کندل بزرگِ 12 فوریه حاکی از فروش در سطوح بالاتر است.

فرصت آربیتراژ هدرا هشگراف و کسب سود مطمئن

جفت ارز HBAR/USDT شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس‌ها در نزدیکی سطح 0.08 دلار خواهد بود. درصورت دفاع گاوها از این سطح احتمالا حرکت صعودی جدیدی به سمت 0.11 دلار آغاز خواهد شد. هدف نهایی خریداران در محدوده‌ 0.15 دلار قرار دارد.

برعکس و درصورت سقوط قیمت به زیر سطح شکست، فروش از سوی خرس‌ها ادامه خواهد یافت و در نهایت HBAR به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه سقوط خواهد کرد.

4- LidoDAO

لیدو دائو (LidoDAO) لیاقت حضور در واچ لیست ما را دارد چرا که علی‌رغم نوسان زیاد در روزهای گذشته، گاوها با قدرت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (2.32 دلار) دفاع کردند. چنین اتفاقی بیان‌گر این است که احساسات مثبت در معاملات لیدو حکم‌فرما بوده و معامله‌گران در حال خرید در کف قیمت هستند.

نمودار LDO در نمای روزانه
نمودار LDO در نمای روزانه

خریداران در مرحله بعدی تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای مقاومت 3 دلار رسانده و با خرس‌ها درگیر شوند. درصورت عبور از این مقاومت، راه برای صعود بیشتر و حرکت به سمت 4 دلار هموار خواهد شد. شیب تدریجی میانگین متحرک نمایی 20 روزه و حضور RSI در منطقه مثبت حاکی از برتری خریداران است.

کلیک کنید؛ رصد قیمت لحظه‌ای LDO

در آن سوی میدان درصورت کاهش قیمت و سقوط به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه، احتمالا شاهد نوسان قیمت LDO بین 3 الی 1.72 دلار خواهیم بود.

5- BitDAO

برخلاف بسیاری از ارزهای بازار که دچار افت قیمت شدند، رمز ارز BitDAO در بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.55 دلار) قرار گرفت. این اتفاق حاکی از این است که گاوها عجله‌ای برای سیو سود ندارند.

نمودار BIT در تایم فریم روزانه
نمودار BIT در تایم فریم روزانه

جفت ارز BIT/DAO هنوز از خطر خارج نشده چرا که کندل بلند 11 فوریه (۲۲ بهمن) بیان‌گر این است که خرس‌‎ها در نزدیکی 0.6 دلار دست به فروش می‌زنند. فروشندگان مجددا تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه رسانده و آنرا حفظ کنند. درصورت رخ دادن چنین اتفاقی احتمال سقوط تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (0.48 دلار) وجود دارد.

برعکس و درصورت بازگشت قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه، گاوها مجددا به مقاومت 0.60 دلار حمله خواهند کرد. عبور از این مقاومت سیگنالِ ازسرگیری روند صعودی خواهد بود و احتمال صعود به سطوح 0.65 و 0.69 دلار را افزایش می‌دهد.

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید، بازار در شرایط چندان جذابی قرار نداشته اما احتمال رشد قیمت چند رمز ارز وجود دارد. تحلیل شما همراهان توکن باز نسبت به واچ لیست امروز چیست؟ لطفا ششمین ارز را شما به ما معرفی کنید. از اینکه تا پایان واچ لیست هفتگی 24 بهمن 1401 همراه ما بودید سپاسگزاریم.

منبع: CoinTelegraph

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.