واچ لیست ارز دیجیتال امروز؛ این 5 ارز را زیرنظر داشته باشید

این 5 ارز را زیرنظر داشته باشید؛ واچ لیست هفتگی 26 دی 1401

بازار ارزهای دیجیتال طی روزهای اخیر مقداری از ضررهای خود را جبران کرد و منجر شد تا بیت کوین در 14 ژانویه از 21 هزار دلار عبور کند. حالا سوال اصلی تمامی کاربران این است که آیا روند نزولی تمام شده است؟

کسب درآمد از صرافی؛ بیت‌پین: قرعه‌کشی ۳۰۰۰ دلاری بی‌قرار!

تحلیل‌گر مستقل بازار یعنی HornHairs تاکید دارد که بازار نزولی 2017 تا 2018 به مدت 364 روز ادامه داشته و حالا مدت زمان بازار نزولی فعلی نیز به 364 روز رسیده است. همچنین بازارهای صعودی 2015 تا 2017 و 2018 تا 2021 نیز 1064 روز طول کشیدند. درصورت تکرار شدن تاریخ، احتمالا بیت کوین طی 1000 روز بعدی به اوج قیمت جدید خود خواهد رسید. با چنین مقدمه‌ای به معرفی رمز ارزهایی با پتانسیل رشد بالا می‌پردازیم. با ما در واچ لیست هفتگی 26 دی 1401 همراه باشید.

نمای کلی از بازار ارزهای دیجیتال در شبانه‌روز اخیر
نمای کلی از بازار ارزهای دیجیتال در شبانه‌روز اخیر

1- بیت کوین

بیت کوین در 13 ژانویه به 21258 دلار رسید و حالا شاخص قدرت نسبی (RSI) به بالای 89 رسیده است. چنین اتفاقی بیان‌گر خرید بیش‌ازحد در کوتاه‌مدت است. انتظار می‌رود که خرس‌ها با چنگ و دندان از مقاومت 21500 دلار دفاع کنند.

نمودار بیت کوین در بازه زمانی 24 ساعتی
نمودار بیت کوین در بازه زمانی 24 ساعتی

با این حال گاهی اوقات در زمان تغییر روند، RSI برای مدت طولانی در قلمروی خرید بیش‌ازحد باقی می‌ماند. اگر بیت کوین از سطح فعلی فاصله نگیرد می‎‌توان گفت که معامله‌گران عجله‌ای برای ثبت سود ندارند چرا که در انتظار صعود دیگری هستند.

بهترین قیمت خرید و فروش بیت کوین

درصورت عبور از مقاومت 21500 دلار، مسیر صعود تا 22800 دلار باز شده و شاهد مقاومتی جانانه از سوی خرس‌ها در این سطح خواهیم بود.

در آن سوی میدان، فروشندگان برای جلوگیری از افزایش قیمت بیت کوین باید قیمت را به زیر سطح روانی 20 هزار دلار بکشانند. درصورت رخ دادن چنین اتفاقی راه برای سقوط بیش‌تر تا حمایت 18388 دلار هموار می‌شود.

2- لایت کوین

لایت کوین در 12 ژانویه از مقاومت سربار 85 دلار عبور کرد و تا سطح قیمت 107 دلار هیچ دست‌انداز دیگری در مسیر خود نمی‌بیند. این اتفاق به‌تنهایی بیان‌گر آغاز شدن روند صعودی جدید است.

چارت لایت کوین در تایم فریم روزانه
چارت لایت کوین در تایم فریم روزانه

گاوها در تلاش هستند تا با تمام توان از حمایت‌های 85 و 79 دلار دفاع کنند. اگر قیمت از این سطوح بازگردد احتمالا بازهم شاهد ازسرگیری روند صعودی و رسیدن به سطح 107 دلار خواهیم بود.

آربیتراژ لایت کوین

میانگین‌های متحرک رو به بالا نشان‌دهنده‌ی برتری گاوها هستند اما حضور RSI بالاتر از 77 نشان‌دهنده‌ی عقب‌نشینی جزئی یا تثبیت قیمت است.

از سوی دیگر فروشندگان برای به‌دست آوردن برتری در معاملات لایت کوین باید قیمت را به زیر سطح شکست 75 دلار برسانند. چنین اتفاقی راه سقوط بیش‌تر تا 61 دلار را باز خواهد کرد.

3- OKB

سومین ارز از واچ لیست هفتگی 26 دی 1401، OKB نام دارد. برخلاف بسیاری از رمز ارزهای بازار، OKB روند صعودی جدیدی را آغاز کرده است. خریداران OKB به‌دنبال خرید در سطوح پایین‌تر با حفظ استاپ لاس مناسب هستند.

نمودار OKB در تایم فریم روزانه
نمودار OKB در تایم فریم روزانه

میانگین‌های متحرک و حضور RSI در منطقه‌ خرید ‌بیش‌ازحد نشان‌دهنده‌ی قدرت گاوها هستند اما نمی‌توان احتمال اصلاح قیمت در کوتاه‌مدت را رد کرد. احتمالا جفت ارز OKB/USDT به سطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه (27.64 دلار) سقوط کند و در این سطح شاهد نبرد زیبایی بین خریداران و فروشندگان باشیم.

فرصت آربیتراژ OKB و کسب سود بسیار بالا

درصورت بازگشت قیمت از این سطح احتمال عبور OKB از مقاومت سربار 34.18 دلار افزایش یافته و با عبور از آن راه برای افزایش تا سطح 42 دلار باز خواهد شد.

خرس‌ها برای متوقف کردن روند صعودی باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند. درصورت موفقیت آنها در این‌کار، احتمالا شاهد سقوط بیش‌تر OKB تا سطح 24.05 دلار خواهیم بود.

4- BIT

رمز ارز BitDAO رالی افزایش قیمتی که در 27 دسامبر آغاز کرده بود را در 14 ژانویه به پایان رساند. روند صعودی این رمز ارز آغاز شده و عقب‌نشینی اندک معامله‌گران در 15 ژانویه بیان‌گر این است که تریدرها عجله‌ای برای خروج از پوزیشن‌های خود ندارند چرا که آنها نسبت به ادامه یافتن روند صعودی باور دارند.

نمودار ارز BIT در بازه 1 روزه
نمودار ارز BIT در بازه 1 روزه

روند صعودی زمانی ادامه می‌یابد که خریداران قیمت BIT را به بالای مقاومت 0.68 دلار برسانند. احتمالا در این سطح شاهد نبرد چالشی خریداران و فروشندگان خواهیم بود چرا که عبور از آن راه برای صعود قیمت تا 0.8 دلار را هموار خواهد کرد.

شناسایی بهترین قیمت خرید ارزهای دیجیتال در ایران

از سوی دیگر سطوح حمایت مهم بیت، 0.46 و 0.42 دلار هستند. یک جهش قوی از هر دو حمایت بیان‌گر خرید از سوی معامله‌گران در قیمت پایین‌تر خواهد بود. چنین اتفاقی منجر به تست مجدد حمایت 0.54 دلار خواهد شد و خرس‌ها برای کنترل مجدد بر بازار باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند.

5- فانتوم

فانتوم در 9 ژانویه بالای خط روند نزولی خود شکست خورد که سیگنالی از تغییر روند بالقوه است. این شکست با یک رالی افزایش قیمت شدید دنبال شد که همین موضوع RSI را به منطقه‌ی خرید بیش‌ازحد سوق داد.

نمودار FTM در تایم فریم یک روزه
نمودار FTM در تایم فریم یک روزه

مسیرِ پیشِ‌روی فانتوم زیاد هموار نیست و به همین علت احتمال اصلاح قیمت FTM وجود دارد. شانس سقوط فانتوم تا سطح فیبوناچی 38.2 درصد و محدوده‌ی 0.3 دلار و پس از آن 0.28 دلار وجود دارد و باید منتظر آن باشیم.

شناسایی بهترین قیمت خرید فانتوم در ایران

درصورت افزایش قیمت از سطح فعلی (0.33 دلار) احساسات نزولی نسبت به فانتوم کاهش یافته و گاوها بار دیگر تلاش خواهند کرد تا روند ریکاوری را از سر بگیرند. با این‌کار و عبور از مقاومت 0.36 دلار راه برای صعود بیش‌تر از عبور از مقاومت 0.42 دلار باز خواهد شد.

در مقابل، شکست و بسته شدن قیمت زیر سطح 0.28 دلار احتمال سقوطِ FTM تا سطح 61.8 درصد اصلاح و سقوط تا 0.26 دلار را افزایش می‌دهد. سقوط بیش‌تر چشم‌انداز صعودی را به کلی باطل خواهد کرد.

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید، ما در این واچ لیست به معرفی 5 رمز ارز با پتانسیل رشد بالا پرداختیم. شما همراهان توکن باز چه تحلیلی نسبت به آنها دارید؟ آیا شاهد افزایش قیمت این ارزها در کوتاه‌مدت خواهیم بود؟ لطفا نظرات و ایده‌های خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان واچ لیست هفتگی 26 دی 1401 همراه ما بودید سپاسگزاریم.

منبع: CoinTelegraph

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.