واچ لیست هفتگی 30 آبان 1401؛ معرفی 5 ارز با پتانسیل رشد بالا

واچ لیست هفتگی 30 آبان؛ معرفی 5 ارز با پتانسیل رشد بالا

فروپاشی صرافی FTX همچنان به ترس در فضای ارزهای دیجیتال دامن زده چرا که کاربران هنوز نگران فروپاشی دیگر پروژه‌ها هستند. معامله‌گران از عدم اطمینان در بازارهای مالی نفرت داشته و به‌همین‌خاطر از سرمایه‌گذاری کردن در این دوره‌ها اجتناب می‌کنند. در طول بازار خرسی، روند جذب سرمایه‌ی عمومی به‌طور مرگ‌باری کاهش یافته اما برخی اوقات فرصت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بلندمدت ایجاد می‎‌گردد. با چنین مقدمه‌ای به بررسی 5 ارزی که احتمال رشد آنها در هفته‌ی جاری وجود داشته می‌پردازیم. با ما در واچ لیست هفتگی 30 آبان همراه باشید.

نمایی از قیمت ارزهای دیجیتال در 30 آبان
نمایی از قیمت ارزهای دیجیتال در 30 آبان

BTC/USDT

بیت کوین همچنان در محدوده‌ی فشرده‌ی 16229 الی 17190 جابه‌جا شده و معامله می‌گردد. به‌طور کلی دوره‌های تثبیت قیمت فشرده منجر به افزایش نوسانات می‌گردند.

نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه
نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه

میانگین‌های متحرک نزولی و حضور اندیکاتور RSI در منطقه‌ی منفی همگی دال بر احتمال ریزش مجدد بیت کوین هستند. درصورت از دست رفتن حمایت 16229 دلار، راه برای عبور از حمایت 15588 دلار باز می‌شود. شکستن و بسته شدن قیمت در زیر این حمایت نشانه‌ی مهمی از آغاز مجدد روند نزولی خواهد بود. در نهایت هدف بعدی فروشندگان عبور از حمایت 12200 دلار است.

فرصت شناسایی بهترین قیمت خرید و فروش بیت کوین

از سوی دیگر گاوها برای باطل کردن هرگونه چشم‌انداز نزولی، باید قیمت را در بالاتر از سطح شکست 17622 دلار حفظ کنند. چنین حرکتی به‌منزله‌ی تقاضای قوی در سطوح پایین‌تر است. با رخ دادن این سناریو، بیت کوین قادر به عبور از مقاومت روانی مهم 20 هزار دلار خواهد بود.

TON/USDT

رمز ارز Toncoin به‌زیبایی از کف قیمت خود در ماه ژوئن ریکاوری کرد و بخش بزرگی از سود خود را حفظ کرده است. چنین موضوعی بیان‌گر عدم تمایل معامله‌گران به رها کردن پوزیشن‌های خود در سطوح بالاتر است.

نمودار TON در نمای روزانه
نمودار TON در نمای روزانه

جفت ارز TON/USDT الگوی مثلث متقارن را تشکیل داده که معمولا به‌عنوان یک الگوی ادامه‌دهنده عمل می‌کند. هر دو اندیکاتور میانگین متحرک و RSI به‌تدریج در حال افزایش بوده و حضور RSI در منطقه‌ی مثبت بیان‌گر برتری جزئی خریداران است.

در بلاگ توکن باز بخوانید؛ تحلیل تکنیکال چیست؟

درصورت رشد قیمت TON، اولین هدف گاوها سطح قیمت 2.15 دلار خواهد بود. با عبور از این مقاومت، راه برای صعود بیش‌تر باز شده و هدف نهایی آنها در سطح 2.87 دلار قرار دارد.

از سوی دیگر، درصورت سقوط قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه، احتمالا شاهد سقوط TON تا سطح حمایت میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه (1.5 دلار) خواهیم بود.

CHZ/USDT

سومین ارز از واچ لیست هفتگی 30 آبان، چیلیز است. معامله‌گران CHZ در حال تلاش برای ایجاد الگوی معکوس سر و شانه هستند. درصورت تشکیل شدن این الگو، احتمالا روند صعودی جدید این رمز ارز آغاز خواهد شد.

نمودار چیلیز در تایم فریم روزانه
نمودار چیلیز در تایم فریم روزانه

هدف از تشکیل الگوی سر و شانه‌ی برعکس، عبور از سطح قیمت 0.54 دلار است. با این حال احتمالا شاهد نبرد سنگینی بین خریداران و فروشندگان خواهیم بود. خرس‌ها به‌شدت از سطوح مقاومت دفاع خواهند کرد و حتی احتمال سقوط CHZ به زیر سطح میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه (0.21 دلار) وجود دارد. درصورت رخ دادن چنین اتفاقی، هدف اولیه‌ی فروشندگان عبور از حمایت 0.18 و سپس حمایت 0.14 دلار خواهد بود.

فرصت آربیتراژ چیلیز و کسب سود مطمئن

صاف شدن میانگین متحرک و RSI درست پایینِ نقطه‌ی میانی مزیت واضحی برای گاوها و خرس‌ها ایجاد نمی‌کند. بدین صورت بهتر است منتظر شکست قیمت قبل از باز کردن پوزیشن جدید باشید.  

QNT/USDT

اگرچه کوانت طی چند روز گذشته در وضعیت مناسبی قرار نداشته و اصلاح قیمت سنگینی را تجربه کرده اما خریداران این رمز ارز به‌سختی تلاش کرده تا آنرا از این وضعیت خارج کنند. چنین اتفاقی بیان‌گر تقاضا برای خرید در سطوح پایین‌تر است.

نمودار QNT در تایم فریم روزانه
نمودار QNT در تایم فریم روزانه

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (128 دلار) در حال سقوط بوده اما  RSI در تلاش است تا واگرایی مثبتی برای Quant ایجاد کند. چنین موضوعی نشان‌دهنده‌ی احتمال کاهش فشار فروش است.

در بلاگ توکن باز بخوانید؛ میانگین متحرک چیست؟

خریداران باید قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه نگه داشته تا روند صعودی جدید  QNT را آغاز کنند. درصورت چنین اتفاقی، راه برای عبور از مقاومت میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه (سطح 151 دلار) باز خواهد شد. در نهایت هدف گاوها عبور از سطح قیمت 180 دلار است.

درصورت اصلاح قیمت بیش‌تر، هرگونه چشم‌انداز صعودی باطل شده و احتمال سقوط بیش‌تر QNT تا سطوح 87 و 79 دلار وجود دارد.

TWT/USDT

علی‌رغم روند نزولی بازار، رمز ارز بومی تراست ولت افزایش قیمت خوبی را تجربه کرد. چنین موضوعی بیان‌گر عملکرد خوب این رمز ارز در کوتاه‌مدت است.

نمایی از TWT در تایم فریم روزانه
نمایی از TWT در تایم فریم روزانه

جفت ارز TWT/USDT طی 4 روز از 1.03 به 2.73 دلار رسید و افزایش قیمت 165 درصدی را در این مدت تجربه کرد. به‌دنبال این اتفاق اندیکاتور  RSI در منطقه‌ی خرید بیش‌ازحد قرار گرفته و نشانی از اصلاح یا تثبیت جزئی در کوتاه‌مدت به‌همراه داشت و دقیقا این اتفاق نیز رخ داد.

بهترین قیمت فروش و خرید تراست والت

با این حال این رمز ارز در نزدیکی سطح 50 درصد فیبوناچی یا 1.88 دلار حمایت خود را پیدا کرد اما خریداران در تلاش برای بالا بردن قیمت تراست ولت توکن و عبور از سطح 2.45 دلار هستند. به‌دنبال این رویداد احتمالا شاهد تثبیت قیمت TWT بین سطوح 1.81 تا 2.45 دلار خواهیم بود.

میانگین متحرک شیب‌دار بوده و RSI در منطقه‌ی مثبت قرار دارد. همین موضوع خبر از برتری گاوها داده و درصورت عبور از سطوح 2.45 و 2.73 دلار، روند صعودی جدید  TWT آغاز خواهد شد.

در برعکس، با از دست رفتن سطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1.70 دلار) چشم‌انداز صعودی تراست ولت باطل خواهد شد.

سخن پایانی

همانطور که مطاله کردید، ما در واچ لیست امروز به معرفی 5 رمز ارز پرداختیم. تحلیل شما همراهان توکن باز نسبت به این رمز ارزها چیست؟ لطفا تحلیل‌ها و ایده‌های خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. ممنون از اینکه تا پایان واچ لیست هفتگی 30 آبان همراه ما بودید.

منبع: CoinTelegraph

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.