واچ‌لیست هفته؛ تحلیل تکنیکال 5 ارز دیجیتال برای زیر نظر داشتن در هفته آینده

واچ لیست

گاوها در بازار دست از تلاش برای بالا بردن قیمت‌ها در بازار ارز دیجیتال بر‌نمی‌دارند؛ با این‌حال این تلاش‌ها در سطوحی در حال انجام است که بالقوه می‌تواند سفارشات فروش زیادی را فعال کند. این هفته در ولچ‌لیست توکن‌باز، ارزهایی را بررسی کردیم که رشد قابل ملاحظه‌ای در هفته گذشته داشته‌اند، تا ببینیم انتظار چه رفتاری را در هفته پیش رو از آن‌ها می‌توان داشت.


واچ‌لیست قبلی توکن‌باز: واچ‌لیست هفته؛ تحلیل تکنیکال ۵ ارز دیجیتال برتر بازار


1- تحلیل بیت کوین (‌BTC)

قیمت بیت کوین در روز جمعه بار دیگر تلاش کرد تا سقف ۳۸۰۰۰ دلاری را بشکند؛ اما با آنکه توانست تا ۳۸۴۰۰ دلار نیز افزایش یابد اما دوباره فشار فروش اجازه نداد، تا قیمت آن در این محدوده تثبیت شود. از نگاه تکنیکال قیمت بیت کوین همچنان داخل یک کانال صعودی در حال نوسان است، الگوهای کندلی و احتمالات پرایس اکشن، بیشتر بر تغییر روند صعودی تاکید دارند به نظر می‌رسد در صورتی که خریدارها موفق نشوند محدوده ۳۸ هزار دلار را از آن خود کنند اصلاح بازار آغاز گردد و قیمت تا محدوده ۳۵ هزار دلار کاهش یابد.



اما احساسات در بازار آنچنان خوشبینانه است که همین می‌تواند الگوهای تکنیکال را لغو کرده و قیمت BTC را تا حداقل ۴۰ هزار دلار افزایش دهد. باید دید در ادامه جنگ بین خریدارها و فروشنده‌ها کدام یک در این محدوده پیروز می‌شوند.

نمودار قیمت روزانه (BTC/USD)
نمودار قیمت روزانه (BTC/USD)

2- تحلیل اتریوم (ETH)

قیمت اتریوم در اقدام دیگر خریداران برای عبور از سقف آن با شکست مواجه شد. در یک سال اخیر، تا کنون این سومین تلاش خریداران برای عبور از قیمت 2135 دلار است و اگر که قیمت دوباره از کف قیمت روز جمعه سوم آذر یعنی حدود 2050 دلار کمتر شود، الگوی کندلی پین‌بار نزولی را تایید کرده و کاهش قیمت ETH را ابتدا تا 2000 دلار و سپس تا 1930 دلار رقم خواهد زد. و اگر قیمت تا 1930 دلار کاهش یابد، به معنای شکست کانال صعودی کوتاه مدت و کاهش قیمت تا 1866 دلار است. اما اگر در اقدامی دیگر، خریداران از سطح 2130 دلار عبور کنند، قیمت‌های بالا دستی مثل 2300 و 2500 دلار به راحتی در دسترس خواهند بود.

نمودار قیمت روزانه (ETH/USD)
نمودار قیمت روزانه (ETH/USD)

3- تحلیل کاردانو (ADA)

قیمت کاردانو مقاومت ۰.۳۷ دلاری خود را شکسته است و بالای این محدوده تثبیت شده است. در صورتی که خریداران آن بتوانند از ناحیه عرضه و تقاضای محدوده ۰.۴۱ دلار عبور کنند، احتمالا قیمت کاردانو تا محدوده ۰.۴۶ دلار افزایش یابد. اما در صورتی که خریداران موفق به افزایش قیمت از این محدوده نشوند به نظر نمی‌رسد که قیمت ADA در سال 2023 کمتر از ۰.۳۵ دلار برسد.

نمودار قیمت روزانه (ADA/USD)
نمودار قیمت روزانه (ADA/USD)

توکن لینک که یکی از بهترین عملکردها را در سال ۲۰۲۳ در میان آلت کوین‌های برتر بازار داشته پس از اصلاح کوتاه مدت به نظر می‌رسد که در حال تکمیل الگوی پرچم صعودی است. در صورتی که روند صعودی آن ادامه یابد، این سومین موج صعودی است آن است و می‌تواند شتاب کمتری نسب به موج‌های قبلی داشته باشد؛ با این‌حال اهداف خریداران ابتدا، آخرین سقف قیمت در محدوده 17 دلار و پس از آن 18 دلار خواهد بود. اما در صورتی که یک سناریوی نزولی در پیش باشد، کاهش قیمت تا 13 دلار در نظر گرفته می‌شود.

نمودار قیمت روزانه (LINK/USD)
نمودار قیمت روزانه (LINK/USD)

5- تحلیل یونی‌سواپ (UNI)

توکن یونی که تقریباً نزدیک به دو سال است که در یک کانال نزولی با یک شیب بسیار ملایم نوسان می‌کند، اخیرا سقف این کانال را تست کرده است. با اینکه در این تلاش موفق به شکست این مقاومت نبوده، اما در صورتی که خریدارها موفق به عبور از آن شوند، یک صعود 40 درصدی قیمت تا نزدیکی 10 دلار در انتظار UNI خواهد بود. اما در صورتی که این نهایت تلاش خریداران باشد، کاهش قیمت تا 5.5 و 5 دلار در نظر گرفته می‌شود.

نمودار قیمت روزانه (UNI/USD)
نمودار قیمت روزانه (UNI/USD)

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.