واچ‌لیست هفته؛ تحلیل تکنیکال 5 ارز دیجیتال برتر بازار

واچ لیست

پس از چند هفته بازار پر رونق، به نظر می‌رسد اکنون زمان اصلاح بازار فرا رسیده است؛ هر چند که همین غیرقابل پیش بینی بودن بازار ارز دیجیتال است که آن را به پرریسک‌ترین بازار مالی جهان تبدیل کرده است. این هفته در واچ‌لیست توکن باز 5 تا از با ارزش‌ترین دارایی‌های دیجیتال بازار را مورد بررسی و تحلیل تکنیکال قرار دادیم، تا روند پیش‌روی آن‌ها چراغ راهی برای کل بازار باشد.



1. تحلیل بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین در هفته گذشته برای بار دوم محدوده 38000 دلار را تست کرد و برای بار دوم نیز به شدت از این ناحیه ریجکت شد. الگوهای کندلی که بر روی 25000 دلار به عنوان نشانه‌های اولیه تغییر روند مشهود بود، این بار در حال شکل‌گیری بر روی محدوده 38000 دلار است. به نظر می‌رسد حداقل در کوتاه مدت با اصلاح قیمت رو به رو باشیم؛ هرچند که این اصلاح قیمت نیز می‌تواند مانند آنچه که بر روی حمایت 25000 دلار اتفاق افتاد فرسایشی و به همراه لیکویید کردن پوزیشن‌های خرید و فروش باشد تا فاز انباشت تکمیل شود.



با اینحال این کاهش قیمت ابتدا 35000 دلار و پس از آن 33000 دلار را هدف قرار خواهد داد. اما در صورتی که روند صعودی بازار همچنان پر قدرت ادامه پیدا کند، پس از عبور از 38000 دلار این بار نوبت مقاومت 40000 دلار خواهد بود.

نمودار روزانه قیمت BTC/USD
نمودار روزانه قیمت BTC/USD

2. تحلیل اتریوم (ETH)

اتریوم پس از اخبار پیرامون ETF خود، عملکر بسیار خوبی از خود نشان داد ولی موفق نشد که از سقف قیمت خود عبور کند؛ و با مومتوم خیلی زیاد در حال ریزش است. در صورتی که خریدارها بتوانند از محدوده 1900 دلار حمایت کنند می‌توانند قیمت را مجدد به بالای 2000 دلار بگردانند. ولی در غیر اینصورت پس از شکست 1900 دلار قیمت ETH می‌تواند تا 1800 دلار نیز کاهش یابد. با این‌حال در صورتی که دامیننس بیت کوین کاهش یابد و همچنان بالا 35000 دلار بماند، قیمت اتریوم می‌تواند سقف جدیدی را ثبت کند. اما اگر خرس‌ها روند پیش‌رو را به‌دست بگیرند می‌توان قیمت‌های پایین‌تر را نیز انتظار داشت.

نمودار روزانه قیمت ETH/USD
نمودار روزانه قیمت ETH/USD

3. تحلیل بایننس کوین (BNB)

BNB‌ پس از آنکه از سقوط سنگین قیمت خود نجات پیدا کرد، تا اولین مقاومت اصلی خود با قدرت افزایش یافت؛ اما پس از رسیدن به 254 دلار نشانه‌های زیادی را از عدم توانایی افزایش بیشتر از خود نشان داده است.  الگو‌های کندلی اینگولفینگ نزولی یا الگوی قیمتی دو سقف و فشار فروش بر روی نمودار بایننس کوین مشهود است؛ و این می‌تواند قیمت را ابتدا تا 234 دلار و پس از آن به حمایت اصلی 220 دلار برساند. از سوی دیگر اگر فاز اصلاحی بازار تغییر پیدا کند و خریدار‌ها بر روی ادامه روند صعودی اصرار ورزدند، در صورت شکست مقاومت 254 دلاری، قیمت BNB تا 280 دلار صعودی می‌شود.

نمودار روزانه قیمت BNB/USD
نمودار روزانه قیمت BNB/USD

4. تحلیل ریپل (XRP)

در بازار گرم شایعات پیرامون ETF، ریپل نیز از این قائده مستثنی نماند و خبر جعلی درخواست آن به SEC قیمت XRP را تا 0.750 دلار افزایش داد. اما پس از تکذیب خبر قیمت آن شروع به ریزش کرد به طوری‌که 50 درصد موج صعودی خود را برگردانده و به حمایت مهمی در 0.599 دلار رسیده است. این محدوده می‌تواند برای معامله‌گران ریپل بسیار حیاتی باشد،‌ زیرا در صورتی‌که قیمت بالای این محدوده حفظ شود می‌تواند کم‌ترین قیمت ریپل در ماه‌های آینده باشد. در غیر اینصورت محدوده‌‌های پایین 0.545 و 0.40 دلار را می‌توان برای هدف فروشنده‌ها در نظر گرفت. از دیدگاه دیگری در صورتی که خریداران شروع به حمایت از ریپل بکنند، قیمت آن می‌تواند مجدد به بالای 0.70 دلار رشد یابد.

نمودار روزانه قیمت XRP/USD
نمودار روزانه قیمت XRP/USD

5. تحلیل سولانا (SOL)

اگر درمورد دیگر ارزها شک داشته باشیم، سولانا قطعا در یک روند صعودی است. و این روند صعودی می‌تواند مدت زمان زیادی نیز ادامه داشته باشد؛ هرچند در اصلاحات بازار، از روند پرشتاب آن کاسته شود. و اتفاقا اصلاحات قیمتی می‌تواند فرصت‌های خوبی را برای خرید ایجاد کند، تا بتوان از روند صعودی آن، سود گرفت. هرچند لازم به ذکر نیست که رعایت مدیریت سرمایه از عوامل حیاتی برای بقا در بازار ارز دیجیتال است. با اینحال در روند اصلاحی بازار قیمت SOL می‌تواند ابتدا تا 50 دلار و پس از آن تا 48 دلار کاهش یابد و در صورت حمایت مجدد شروع به افزایش قیمت بکند و مقاومت‌ها جدیدی را از پیش رو بردارد. اما در صورتی که حفظ سود توسط خریداران کوتاه مدت آن زمانبر شود؛ کاهش قیمت تا 40 دلار را نیز باید در نظر گرفت.

نمودار روزانه قیمت SOL/USD
نمودار روزانه قیمت SOL/USD

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.