واچ‌لیست هفته؛ تحلیل تکنیکال ۵ ارز دیجیتال مهم برای این هفته!

واچ لیست

بازار پررونق ارز دیجیتال این روزها در حال سودرسانی به سرمایه گذاران خود است. کسانی که در ریزش‌ها ریسک خرید را پذیرفته‌اند، اکنون درحال دریافت پاداش خود هستند. با این‌حال به گفته تحلیلگران خبره بازار تازه در شروع بازار صعودی هستیم، و این رشد برای مدت زمانی ادامه خواهد داشت. بریم و ارزهایی که باید در هفته پیش رو زیر نظر گرفت را بررسی کنیم.

۱- تحلیل بیت کوین (BTC)

بیت کوین که رشد در بازار ارز دیجیتال را رهبری می‌کند، در ماه فوریه در حدود ۵۰ درصد رشد داشته است که یکی از بیشترین بازده‌های ماهانه در تاریخ آن است. از نظر پرایس اکشن نیز بیت کوین مومنتوم بسیار قدرتمندی دارد و بسیار نزدیک به سقف تاریخی خود است. از طرفی هم قیمت BTC دو لگ صعودی خود را تکمیل کرده است. تمام این‌ها کمی می‌تواند پیش بینی قیمت را دشوار کند زیرا مومنتوم قوی می‌تواند به معنای ادامه روند صعودی باشد، از طرف دیگر سقف تاریخی قیمت می‌تواند به عنوان یک مقاومت قدرتمند عمل کند. اما چیزی که می‌توان مطمئن بود ادامه روند صعودی تا تاریخ هاوینگ، و مدتی پس از آن خواهد. بنابراین می‌توان گفت که بیت کوین در صورت ادامه روند صعودی سقف خود را در ۶۹۴۲۰ دلار تست می‌کند و در صورت ریزش به سمت قیمت‌های ۵۸۰۰۰ و ۵۲۰۰۰ دلار حرکت خواهد کرد.

نمودار روزانه قیمت BTC/USD
نمودار روزانه قیمت BTC/USD

۲- تحلیل اتریوم (ETH)

اتریوم از سکون طولانی مدتی که دچار آن شده بود، خارج شده است و شتاب بسیار تندی نیز گرفته است که می‌تواند سیگنالی برای ادامه روند صعودی آن باشد. اما شایان توجه است که محدوده فعلی قیمت ETH در محدوده مقاومتی مهم ۳۵۰۰ دلار قرار دارد و این می‌تواند اصلاح کوتاه مدتی را به همراه داشته باشد. با این حال اصلاح قیمتی در یک روند صعودی قوی نمی‌تواند عمیق و بلند مدت باشد و صرفاً محدوده‌ای برای حفظ سود برای خریداران است. اما با توجه به مومنتوم، رشد قیمتی تا ۴۰۰۰ دلار در نظر گرفته می‌شود. اما در صورت کاهش قیمت ریزش تا ۳۲۰۰ و ۳۰۰۰ دلار محتمل خواهد بود.

نمودار روزانه قیمت ETH/USD
نمودار روزانه قیمت ETH/USD

۳- تحلیل سولانا (SOL)

سولانا پس از دو ماه قرار گیری در فاز انباشت، روند صعودی خود را آغاز کرده است. این ارز دیجیتال بارها ثابت کرده است که، در صورت آغاز روند صعودی خود می‌تواند بسیار پر قدرت عمل کند و عملکرد قابل توجهی داشته باشد. با این حال قیمت ۱۴۲ دلار مهمترین مقاومت در نزدیکی قیمت SOL است که در صورت ادامه روند برای تست آن پیش خواهد رفت. اما در صورتی که خرس‌ها جهت قیمت را تغییر دهند، ۱۰۰ دلار اولین حمایتی است که خریداران در آن حضور دارند.

نمودار روزانه قیمت SOL/USD
نمودار روزانه قیمت SOL/USD

۴- تحلیل دوج کوین (DOGE)

در هفته گذشته دوج کوین بزرگترین میم کوین بازار، بالاخره از خواب بیدار شد و توانست عملکرد خوبی را به نمایش بگذارد. و می‌توان این اطمینان را داشت که این هنوز اولین قدم روند صعودی آن خواهد بود. دوج کوین در ادامه‌ی تکمیل لگ صعودی خود پس از عبور از مقاومت ۰.۱۵ دلار به اولین هدف خریداران در۰.۲۰ دلار پیش روی خواهد کرد.



اما اگر این اسپایک صعودی تمام قدرت خریداران باشد، DOGE به سمت قیمت‌های ۰.۱۲ و ۰.۱۰ دلار کاهش خواهد یافت.

نمودار روزانه قیمت DOGE/USD
نمودار روزانه قیمت DOGE/USD

۵- تحلیل شیبا اینو (SHIB)

دومین میم‌کوین بزرگ بازار نیز از رونق میم‌کوین‌ها عقب نیفتاد و بازده خیره‌کننده‌ی ۱۰۰٪ را در هفته گذشته به سرمایه گذاران خود داد. SHIB نیز مانند DOGE اولین خیز صعودی خود را در بولران جاری برداشته است و پتانسیل رشد بالایی از آن انتظار می‌رود.



اما اگر اولین مقاومت پیش روی شیبااینو را بخواهیم بیابیم می‌توان آن را در ۰.۰۰۰۰۲۵۶۰ دلار پیدا کرد. و اولین حمایتی که قیمت می‌تواند برای تست آن بازگردد، در ۰.۰۰۰۰۱۷۶۰ دلار در نظر گرفته می‌شود.

نمودار روزانه قیمت SHIB/USD
نمودار روزانه قیمت SHIB/USD

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.