واچ‌لیست هفته؛ تحلیل قیمت 5 ارز دیجیتال مهم

واچ لیست

هفته گذشته برای بازار ارزهای دیجیتال، هفته‌ای پرفراز و نشیب بود. تعدادی از ارزها دچار افت سنگین قیمت شدند، در عین حال ارزهای دیگری نیز وجود داشتند که عملکرد قابل توجهی از خود نشان دادند. همانند هفته‌های گذشته، ما نیز نمودار ۵ ارز دیجیتال با بهترین عملکرد و اهمیت بیشتر نسبت به سایرین را مورد بررسی و تحلیل تکنیکال به روش پرایس اکشن قرار دادیم که نتیجه آن را در اختیارتان قرار می‌دهیم.



۱- تحلیل قیمت بیت‌کوین (BTC)

در هفته گذشته، قیمت بیت‌کوین موفق شد زیر حمایت 25 هزار دلاری نفوذ کند، اما بلافاصله با جهشی روبرو شد و تا 26500 دلار افزایش پیدا کرد. سپس قیمت در این محدوده شروع به تثبیت نمود. اگر خریداران بتوانند سقف محدوده رنج 25 تا 27 هزار دلاری را بشکنند، اولین مقاومت 28000 دلار خواهد بود. در صورت عبور ‌BTC از این مقاومت، به احتمال زیاد 29 تا 30 هزار دلار، قیمت را پایین خواهند کشید. از سوی دیگر اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را از همین سطح 26600 دلاری کاهش دهند، احتمالاً دوباره قیمت در محدوده 25000 تا 25500 دلار حرکت خواهد کرد. باید دید این‌بار آیا حمایت 25 هزار دلاری می‌تواند مجدداً قیمت را بالا ببرد یا خیر.

نمودار روزانه قیمت BTC/USD
نمودار روزانه قیمت BTC/USD

۲- تحلیل قیمت تون‌کوین (TON)

تون‌کوین در هفته گذشته برخلاف سایر آلت‌کوین‌ها عملکرد درخشانی داشت. با اعلام رسمی تلگرام مبنی بر استفاده از شبکه TON، قیمت این ارز دیجیتال بیش از 40 درصد رشد کرد و در حال حاضر در محدوده 2.3 دلار معامله می‌شود. با توجه به این رشد چشمگیر، خرید در قیمت فعلی بسیار پرریسک است و بهتر است تا رسیدن قیمت به محدوده‌های پایین‌تر صبر کرد.



اما اگر خریداران بتوانند از مقاومت 2.5 دلاری عبور کنند، مقاومت بعدی 2.9 دلار خواهد بود. در صورت ریزش قیمت از محدوده فعلی، حمایت‌های 2 دلار و 1.8 دلار اولین اهداف فروشندگان خواهد بود.

نمودار روزانه قیمت TON/USD
نمودار روزانه قیمت TON/USD

۳- تحلیل قیمت بیت‌کوین کش (BCH)

بیتکوین کش پس از ریزش تا قیمت 182 دلار و بازیابی حمایت، عملکرد نسبتاً خوبی داشت و به سمت مقاومت 220 دلار حرکت کرد، اما نتوانست از این مقاومت عبور کند.

اما چیزی که روی نمودار قابل مشاهده است این است که کانال نزولی را که از ابتدای تابستان آن را ساخته بود شکسته است و در حال حاضر در حال پولک زدن به این کانال است. اگر که خریدارها فشار خرید را افزایش داده و از سد 220 دلار بگذرند مقاومت اصلی بعد از آن 240 دلار خواهد بود، اما اگر که نتوانند بر خرس‌ها فائق آیند، احتمال اینکه مجدداً قیمت BCH تا 180 دلار کاهش یابد افزایش می‌یابد.

نمودار روزانه قیمت BCH/USD
نمودار روزانه قیمت BCH/USD

چین لینک یکی دیگر از آلتکوین‌هایی است که در هفته‌های گذشته در مورد آن صحبت شد و احتمال رسیدن به کف محدوده تریدینگ رنج دو سال گذشته و وجود نشانه‌های صعودی مطرح گردید. در حال حاضر این ارز دیجیتال نشانه‌های صعودی را تثبیت کرده و احتمال افزایش قیمت LINK به 7 دلار و سپس 8 دلار وجود دارد. البته اگر خریداران نتوانند قیمت را بیشتر افزایش دهند، اولین حمایت 5.8 دلار است که می‌تواند قیمت را بازگرداند.

نمودار روزانه قیمت LINK/USD
نمودار روزانه قیمت LINK/USD

۵- تحلیل قیمت کازماس (ATOM)

همان‌طور که پیش‌بینی شده بود، اتم موفق شد از وضعیت خطرناک قبلی خارج شود و قیمت آن به 7 دلار افزایش یافت. اگر این روند صعودی ادامه پیدا کند، اولین مقاومت‌های فرعی و اصلی به ترتیب حدود 7.5 دلار و 8.5 دلار خواهند بود. البته اگر نتواند از سد مقاومت‌ها عبور کند، احتمال دارد قیمت ATOM به 6.5 دلار و بعد از آن 6 دلار کاهش پیدا کند. باید در هفته‌های آینده مشخص شود آیا این ارز دیجیتال که در گذشته عملکرد خوبی داشته، می‌تواند دوباره به بازار بازگردد یا خیر.

نمودار روزانه قیمت ATOM/USD

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.