واچ‌لیست؛ بررسی قیمت ۵ ارز دیجیتال در معرض سقوط

واچ لیست

هفته گذشته، با توجه به اتفاقات جنگ اسرائیل و حماس بازار ارز دیجیتال روند نزولی به خود گرفت و اکثر ارزهای مهم بازار در وضعیت قرمز به سر می‌برند. این هفته در واچ لیست توکن‌باز ۵ تا از با ارزش‌ترین ارزهایی که به محدوده‌های کلیدی رسیده‌اند و در صورت ریزش می‌توانند با سقوط مواجه شوند را با تحلیل تکنیکال بررسی نموده و نقاط مهم آن را برای معامله‌گران گوش‌زد کردیم.


واچ‌لیست قبلی توکن‌باز: واچ‌لیست هفته؛ حواستان به این ۵ ارز دیجیتال باشد


1- تحلیل قیمت بیت‌کوین (BTC)

قیمت بیت کوین پس از نوسانات اخیر در محدوده 28 هزار دلار، در پی تشدید تنش‌های جغرافیایی، نتوانست ثبات یابد و تا محدوده 26,800 دلار افت کرد. در حال حاضر، به نظر می‌رسد قیمت در حال تکمیل الگوی پرچم نزولی است. اگر کف کانال پرچم نزولی از پایین شکسته شود، احتمال دارد قیمت در جهت تکمیل موج دوم نزولی تا محدوده زیر 25 هزار دلار کاهش یابد.



این افت احتمالی می‌تواند سفارش‌های فروش بیشتری را فعال کرده و بازار را با سقوط بیشتر مواجه نماید، به طوری که قیمت تا حدود 21,500 دلار کاهش یابد. با این حال، اگر قیمت BTC از محدوده 25,500 تا 26 هزار دلار توسط خریداران حمایت شود، احتمالاً نوسانات بدون روندی در محدوده بین سقف 28 هزار دلار و کف 26 هزار دلار ادامه خواهد یافت.

نمودار روزانه قیمت BTC/USD
نمودار روزانه قیمت BTC/USD

2- تحلیل قیمت ریپل (XRP)

قیمت ریپل نتوانست از مقاومت 0.54 دلار عبور کند و شروع به نزول نموده و به 0.48 سنت رسیده است. این افت، کف کانال صعودی که از ابتدای سال 2023 در آن نوسان می‌کرد را شکسته است. این می‌تواند قیمت را به حمایت‌های پایین‌تر بکشاند که اولین حمایت در 0.45 دلار و بعد از آن 0.41 دلار قرار دارد. اگر خریداران از همین محدوده 0.48 سنت وارد شوند، می‌توانند مجدداً قیمت XRP را تا 0.54 دلار ببرند. اما به طور کلی روند کاهشی به نظر می‌رسد. 

نمودار روزانه قیمت XRP/USD
نمودار روزانه قیمت XRP/USD

3- تحلیل قیمت سولانا (SOL)

قیمت سولانا نتوانست بالاتر از 24 دلار در هفته گذشته معامله شود و افت آن تا زیر 22 دلار ادامه یافته است. به نظر می‌رسد قیمت SOL در حال بازگشت به محدوده مهم 20 دلار است که می‌تواند برای هولدر‌های سولانا کلیدی باشد. اگر خریداران از محدوده حمایتی 20 دلار دفاع کنند، می‌توانند قیمت را تا 23 دلار افزایش دهند. در غیر این صورت، افت قیمت سولانا ابتدا به ناحیه 19 دلار و سپس 18 دلار ادامه می‌یابد.

نمودار روزانه قیمت SOL/USD
نمودار روزانه قیمت SOL/USD

4- تحلیل قیمت کاردانو (ADA)

قیمت کاردانو که به نظر می‌رسید بتواند به سمت مقاومت‌های بالاتر حرکت کند، با فروش خرس‌ها به 0.24 دلار رسیده است. این ناحیه که برای خریداران بسیار مهم است و این امکان برای قیمت ADA وجود خواهد داشت که از دست دادن آن می‌تواند منجر به سقوط شدید شود. اما اگر خریداران از این محدوده حیاتی دفاع کنند، 0.28 دلار اولین مقاومت کلیدی در مقابل قیمت کاردانو خواهد بود.

نمودار روزانه قیمت ADA/USD
نمودار روزانه قیمت ADA/USD

5- تحلیل قیمت پالیگان (MATIC)

قیمت متیک کوین اصلی شبکه پالیگان، در هفته گذشته به نظر می‌رسد روند صعودی به خود گرفته است، مانند ارزهای دیجیتال دیگر بازار نتوانست از مقاومت پیش‌ روی خود یعنی0.60 دلار عبور کند و شروع به افت نموده و به 0.50 دلار رسیده است. از دست دادن این ناحیه کلیدی می‌تواند منجر به ادامه افت قیمت MATIC تا 0.45 دلار و در صورت فشار فروش بیشتر، تا ناحیه حمایتی 0.40 دلار کاهشی شود. اما اگر خریداران از این محدوده‌ی مهم دفاع کنند، احتمال صعود قیمت متیک مجدداً تا 0.60 دلار وجود دارد.

نمودار روزانه قیمت MATIC/USD
نمودار روزانه قیمت MATIC/USD

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.