واچ‌لیست هفته؛ تحلیل تکنیکال ۵ ارز دیجیتال با پتانسیل رشد بالا

واچ لیست

پس از طی چند هفته روند صعودی، هفته گذشته با عدم قطعیت همراه بود که بیت کوین را تحت تاثیر خود قرار داده است. با این حال بعضی از آلت کوین ها مانند سولانا، با قطعیتی زیادی روند صعودی را ادامه می‌دهند. در این شرایط پیدا کردن ارزی که خرید آن با ریسک کمتری همراه باشد شاید کمی دشوار باشد، بنابراین ما در توکن‌باز با انتشار واچ لیست هفتگی، تحلیل روزانه بیت کوین و معرفی پروژه‌های پتانسیل بالا همراه شما عزیزان در این مسیر هستیم.



۱. تحلیل بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین همچنان درحال دسته و پنجه نرم کردن با مقاومت ۴۴۰۰۰ دلاری است. با نزدیک شدن به پایان سال میلادی و تعطیلی اکثر بانک و نهادهای مالی، به نظر نمی‌رسد پیش از سال ۲۰۲۴ شاهد ورود حجم بالای نقدینگی به بازار و افزایش شدید قیمت باشیم؛ تا زمانی‌که در دهم ژانویه، تکلیف ETF بیت کوین روشن شود. 



با این حال دور از ذهن نیست که قیمت بتواند قبل از تاریخ مذکور، مقاومت شکسته و به محدوده ۵۰۰۰۰ دلار نزدیک شود. و خود خبر بازار را با شوک اصلاحی رو به رو سازد. زیرا این ویژگی بازار است که برخلاف ذهنیت اکثریت حرکت کند. در صورت آغاز اصلاحی عمیق در بازار قیمت BTC می‌تواند ابتدا به ۴۰۰۰۰ دلار و پس از به ۳۷ و ۳۳ هزار دلار کاهش پیدا کند.

نمودار روزانه قیمت BTC/USD
نمودار روزانه قیمت BTC/USD

۲. تحلیل اتریوم (ETH)

اتریوم که اکنون توانسته است محدوده ۲۱۰۰ دلار را تبدیل به یک حمایت کند، در حال تثبیت قیمت بالای ۲۳۰۰ دلار است؛ و این می‌تواند قیمت اتر را تا مقاومت عمده ۲۵۰۰ دلار افزایش دهد. 

قیمت ۲۵۰۰ دلار می‌تواند محدوده‌ای برای برداشت سود کاربران در نظر گرفته شود و ETH را تا ۲۱۰۰ دلار کاهشی کند. در غیر این صورت و افزایش قیمت بالای ۲۵۰۰ دلار، راه را بالقوه برای دیدن قیمت‌های بسیار بالاتر و حتی رکورد جدید باز خواهد کرد.

نمودار روزانه قیمت ETH/USD
نمودار روزانه قیمت ETH/USD

۳. تحلیل سولانا (SOL)

همانطور که در واچ‌لیست هفته گذشته اشاره کردیم، شکست مقاومت ۸۰ دلار برای SOL می‌تواند به منزله، صعود صد در صدی دیگر باشد که ۵۰ درصد آن تا کنون میسر گشته است. این در حالی است که تا رسیدن به قیمت ۱۴۰ دلار، هیچ مقاومت عمده‌ای پیش روی آن قرار ندارد. روند صعودی که سولانا در ابتدای بازار صعودی ارز دیجیتال آغاز کرده است، نوید از عددهای بسیار بزرگتر از حال حاضر نیز می‌دهد. و احتمالا همه کسانی که در انتظار کاهش قیمت برای خرید هستند را جا خواهد گذاشت. اما اگر اصلاحی هم برای آن در کار باشد، به نظر نمی‌رسد که کاهش قیمت به زیر ۱۰۰ دلار برسد.

نمودار روزانه قیمت SOL/USD
نمودار روزانه قیمت SOL/USD

۴. تحلیل ریپل (XRP)

علی‌رغم بیشتر ارزهای بازار، ریپل در یک مثلث در حال انباشت است؛ و این به معنی آن است که هنوز حرکتی را آغاز نکرده است. بنابراین می‌تواند این فرصت بالقوه را ایجاد کند که با نسبت ریسک به ریوارد بزرگی در صورت آغاز روند صعودی آن مواجه باشیم. XRP در صورت شکست سقف مثلث می‌تواند ابتدا تا ۰.۷۳ دلار، و پس از آن تا ۱ دلار نیز برسد.

علت قرار دادن ریپل در واچ لیست آن است که ریپل، در طول تاریخ بازار ارزهای دیجیتال، همیشه طرفداران نهادی خود را داشته که، تا کنون در بیشتر مواقع جزو ۱۰ ارز برتر قرار گرفته است؛ و این می‌تواند ریسک مواجه با ریسک را کاهش و شانس دریافت پاداش را افزایش دهد.

نمودار روزانه قیمت XRP/USD
نمودار روزانه قیمت XRP/USD

 ۵. تحلیل شیبا اینو (SHIB)

دومین میم‌کوین برتر از لحاظ ارزش بازار، تا به این‌جای بازار هنوز خودی نشان نداده است. این در حالی است که رقیب جدید سولانایی آن BONK در روزهای گذشته جزو پرطرفدارترین‌ها بوده است. با این حال شیبا اینو در یک کانال صعودی قرار دارد، که مقاومت‌ها عمده زیادی در پیش روی آن است.



SHIB در صورتی که بتواند بار دیگر علاقه نهنگ‌ها را به خود بازگرداند، می‌تواند با رشدهای چندصد درصدی همه را شگفت زده کند و این در صورتی است که بتواند از مقاومت‌های ۰.۰۰۰۰۱۱۵۶ و ۰.۰۰۰۰۱۲۱۹ دلار عبور کند. در صورت وقوع آن قیمت شیبا اینو ابتدا تا ۰.۰۰۰۰۱۵۹۲ دلار و پس از آن تا ۰.۰۰۰۰۱۷۶۳ دلار افزایش خواهد یافت.

نمودار روزانه قیمت SHIB/USD
نمودار روزانه قیمت SHIB/USD

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.