واچ‌لیست هفته؛ تحلیل تکنیکال ۵ ارز دیجیتال مهم برای هفته آینده

واچ لیست

هر چه روند صعودی بازار ارز دیجیتال ادامه می‌یابد، انتخاب ارزهایی که می‌توانند در روزهای آینده مهم‌تر باشند سخت‌تر است. بنابراین این هفته ارزهای مهمی که به نواحی مقاومتی مهم رسیده‌اند و ارزهایی که پتانسیل رشد بیشتر دارند را معرفی کردیم و به بررسی و تحلیل تکنیکال آن‌ها پرداختیم.


واچ‌لیست جدید توکن‌باز (27 آبان): واچ‌لیست هفته؛ تحلیل تکنیکال 5 ارز دیجیتال برتر بازار


1- تحلیل بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه هفته گذشته بالاخره توانست از سد مقاومت 35,000 دلار و 36,000 دلار عبور کند و محدوده 38,000 دلار را تست کند، اما پس از آنکه از ۳۸ هزار دلار ریجکت شد تا محدوده ۳۷ هزار دلار پایین آمد و در حال تثبیت قیمت خود در این ناحیه است. به نظر می‌رسد قیمت بیت کوین می‌تواند پس از تست مجدد سقف کانال صعودی خود که آن را شکسته است مجدد به سوی مقاومت 38,000 دلار حرکت کند.



در صورتی که بتواند مقاومت ۳۸ هزار دلار را بشکند هدف بعدی 40,000 دلار است اما در صورتی که BTC نتواند به بالای 38,000 دلار نفوذ کند اصلاح قیمت تا ۵۰ درصد موج حرکت صعودی یعنی ابتدا 36,000 دلار در کوتاه مدت، 33,000 دلار در بلند مدت در نظر گرفته می‌شود.

نمودار روزانه قیمت BTC/USD
نمودار روزانه قیمت BTC/USD

2- تحلیل اتریوم (ETH)

با توجه به شایعات اخیر درباره ETF اتریوم، قیمت این آلت کوین طی هفته گذشته رشد چشمگیری داشته و به بالاترین سطح 6 ماه اخیر یعنی 2140 دلار رسیده است. البته باید توجه داشت که این محدوده قیمتی می‌تواند با مقاومت شدیدی از سوی خرس‌های بازار مواجه شود. در صورت شروع فروش توسط آن‌ها، احتمال کاهش قیمت اتریوم تا 1900 دلار و سپس تا 1800 دلار وجود دارد. با این حال، در صورت شکست این ناحیه مقاومت و ادامه روند صعودی، انتظار می‌رود قیمت ETH بتواند تا سطح 2400 تا 2500 دلار افزایش یابد.

نمودار روزانه قیمت ETH/USD
نمودار روزانه قیمت ETH/USD

3- تحلیل سولانا (SOL)

سولانا که در موج صعودی اخیر پیشتاز آلتکوین‌ها به‌شمار می‌رفت، تا قیمت ۵۷.۵۷ دلار صعود کرد. اگر خرس‌های بزرگ بازار اقدام پیش‌دستانه‌ای انجام ندهند، احتمال دارد این آلت کوین تا حداقل ۶۰ دلار هم صعود کند. با این حال، پس از آن بستگی به رفتار نهنگ‌های ارز دیجیتال دارد. اگر آن‌ها قصد فروش سولانا را داشته باشند، احتمال ادامه‌ی روند صعودی بعید است. اما اگر قصد ادامه‌ی روند را داشته باشند و از ۶۰ دلار عبور کنند، هدف بعدی می‌تواند ۷۸ دلار باشد. با این حال، اگر قیمت‌ها از این محدوده شروع به اصلاح کنند، احتمال کاهش قیمت SOL تا حدود ۴۸ دلار وجود دارد.

نمودار روزانه قیمت SOL/USD
نمودار روزانه قیمت SOL/USD

4- تحلیل دوج کوین (DOGE)

دوج کوین به عنوان بزرگترین ارز دیجیتال میم‌کوین‌ها، در موج صعودی اخیر رشد چشمگیری نداشته است. اما با آرام شدن نسبی بازار سایر رمزارزها، انتظار می‌رود میم کوین‌ها نیز شروع به حرکت صعودی کنند. بنابراین اگر قیمت DOGE بتواند پس از بیش از یک سال، سقف کانال صعودی خود را بشکند و از مقاومت 0.0825 عبور کند، ابتدا تا 0.0888 و سپس تا 0.095 می‌تواند صعود کند. البته در صورت شکست مجدد از سقف کانال نزولی، احتمال کاهش قیمت تا 0.070 وجود دارد.

نمودار روزانه قیمت DOGE/USD
نمودار روزانه قیمت DOGE/USD

5- تحلیل شیبا اینو (SHIB)

قیمت شیبا اینو به مقاومت 0.00000917 دلار خود رسیده است با توجه به مومنتوم کندل روزانه آن به نظر می‌رسد می‌تواند از پس این مقاومت عبور کند و پس از آن به مقاومت 0.00001005 دلار برسد در صورتی که ارزش بازار ارزهای دیجیتال شروع به اصلاح نکند، SHIB می‌تواند تا مقاومت 0.00001156 دلار نیز افزایش یابد اما در صورتی که خرس‌ها در این نواحی منتظر فروش خود باشند قیمت این میم کوین محبوب می‌تواند تا حمایت 0.00000805 دلار ریزش کند اما با توجه به تکمیل الگوی دو کف خود به نظر می‌رسد لااقل در کوتاه مدت روند صعودی آن ادامه داشته باشد.

نمودار روزانه قیمت SHIB/USD
نمودار روزانه قیمت SHIB/USD

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.