واچ‌لیست هفته؛ تحلیل تکنیکال ۵ ارز دیجیتال قدرتمند برای این هفته!

واچ لیست

بیت‌کوین شاهد یک نبرد سخت بین گاوها و خرس‌ها در محدوده ۶۹,۰۰۰ دلار بوده است. دان کریپتو تریدز، معامله‌گر و تحلیل‌گر مستقل، در یک پست ایکس اعلام کرد که بیت‌کوین حدود چهار هفته است که در اطراف بالاترین قیمت دوره سال ۲۰۲۱ در نوسان است. به طور تاریخی، بیت‌کوین حدود ۴-۸ هفته قبل از اینکه قیمت دوباره شروع به حرکت کند، در نزدیکی بالاترین قیمت‌های چرخه قبلی انباشت می‌شود.



آیا مسیر فعلی بیت‌کوین به سمت پایین یا بالا ختم خواهد شد؟ آیا اصلاح در برخی از آلت‌کوین‌های منتخب تمام شده است؟ بیایید با تجزیه و تحلیل نمودارهای ۵ ارز دیجیتال برتر، این موضوع را کشف کنیم.

۱. تحلیل قیمت بیت‌کوین (BTC)

بیت‌کوین الگوی مثلث متقارن را تشکیل داده است، که نشان‌دهنده تعادل بین خریداران و فروشندگان است. به طور کلی، مثلث متقارن به عنوان الگوی ادامه عمل می‌کند، اما گاهی اوقات، ممکن است به عنوان یک ستاپ بازگشتی رفتار کند.

نمودار روزانه قیمت BTC/USDT
نمودار روزانه قیمت BTC/USDT

میانگین متحرک ۲۰ روزه نسبتاً ثابت (۶۷,۷۵۰ دلار) و RSI نزدیک به نقطه میانی، مزیت روشنی را نه به گاوها و نه به خرس‌ها می‌دهد. اگر قیمت به پایین برگردد و از زیر مثلث شکسته شود، نشان‌دهنده آغاز یک اصلاح عمیق‌تر خواهد بود. BTC ممکن است به ۶۰,۰۰۰ دلار کاهش یابد و در نهایت به سطح بازگشت فیبوناچی ۶۱.۸٪ به ۵۴,۲۹۸ دلار برسد.

در مقابل، اگر قیمت به بالا برگردد و از بالای مثلث شکسته شود، نشان‌دهنده این خواهد بود که گاوها عرضه را جذب کرده‌اند. این امر احتمال ازسرگیری روند صعودی را افزایش می‌دهد. قیمت ممکن است به ۷۳,۷۷۷ دلار برسد و در نتیجه به ۸۰,۰۰۰ دلار.

۲. تحلیل قیمت اتریوم (ETH)

در سه روز گذشته زیر میانگین متحرک ۵۰ روزه (۳,۴۳۴ دلار) معامله شده است، که نشان‌دهنده نبود تقاضای تهاجمی در این سطوح است.

نمودار روزانه قیمت ETH/USDT
نمودار روزانه قیمت ETH/USDT

میانگین‌های متحرک در حال تکمیل یک کراس نزولی هستند، و RSI در منطقه منفی قرار دارد، که نشان‌دهنده برتری فروشندگان است. یک حمایت قوی در ۳,۰۵۶ دلار وجود دارد، اما اگر آن سطح شکسته شود، ETH ممکن است به ۲,۷۰۰ دلار کاهش یابد.

به جای آن، اگر قیمت از سطح ۳,۰۵۶ دلار با قدرت بازگردد ، این امر نشان‌دهنده خرید تهاجمی در ریزش‌ها خواهد بود. قیمت ممکن است برای چند روز بین ۳,۰۵۶ دلار و ۳,۶۷۸ دلار انباشت شود. بالا رفتن از ۳,۶۷۸ دلار نشان‌دهنده بازگشت گاوها به بازی خواهد بود.

۳. تحلیل قیمت سولانا (SOL)

سولانا در ۵ آوریل (۱۷ فروردین) از میانگین متحرک ۲۰ روزه (۱۸۱ دلار) پایین آمد، که نشان‌دهنده رزرو سود توسط معامله‌گران کوتاه‌مدت است.

نمودار روزانه قیمت SOL/USDT
نمودار روزانه قیمت SOL/USDT

SOL ممکن است به حمایت قوی در ۱۶۲ دلار کاهش یابد. اگر قیمت از این سطح با قدرت برگردد و از میانگین متحرک ۲۰ روزه بالاتر رود، این نشان‌دهنده آن خواهد بود که قیمت ممکن است برای مدتی بین ۱۶۲ دلار و ۲۰۵ دلار در محدوده‌ای باقی بماند.

در مقابل، اگر قیمت به پایین‌تر ادامه دهد و زیر ۱۶۲ دلار سقوط کند، قیمت یک الگوی دو سقف نزولی را تکمیل خواهد کرد. یک حمایت جزئی در میانگین متحرک ۵۰ روزه (۱۵۲ دلار) وجود دارد، اما احتمالاً شکسته خواهد شد. پس از آن، سولانا ممکن است به ۱۲۶ دلار سقوط کند.

۴. تحلیل قیمت دوج‌کوین (DOGE)

دوج‌کوین در ۳ آوریل (۱۴ فروردین) از زیر میانگین متحرک ۲۰ روزه (۰.۱۸ دلار) شکسته شد، و خرس‌ها تلاش‌های گاوها برای بازگرداندن قیمت به بالای این سطح در ۴ آوریل را خنثی کردند.

نمودار روزانه قیمت DOGE/USDT
نمودار روزانه قیمت DOGE/USDT

فروشندگان سعی خواهند کرد از مزیت خود بهره‌برداری کنند و قیمت را به میانگین متحرک ۵۰ روزه (۰.۱۵ دلار) بکشند. این سطح مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا شکست زیر آن می‌تواند درهایی را برای سقوط بیشتر به ۰.۱۲ دلار باز کند.

گاوها کار سختی پیش رو دارند. اگر می‌خواهند برتری را دوباره به دست آورند، باید به سرعت قیمت را به بالای ۰.۱۹ دلار هل دهند. اگر این کار را انجام دهند، DOGE ممکن است به مقاومت بالایی ۰.۲۳ دلار صعود کند.

۵. تحلیل قیمت تون‌کوین (TON)

جهش تون‌کوین (TON) از میانگین متحرک ۲۰ روزه (۴.۷۳ دلار) در ۳ آوریل به خط روند نزولی که سطح حیاتی برای توجه است رسیده است.

نمودار روزانه قیمت TON/USDT
نمودار روزانه قیمت TON/USDT

اگر گاوها قیمت را بالاتر از خط روند نزولی بکشانند، این نشان می‌دهد که اصلاح ممکن است تمام شده باشد. TON می‌تواند مقاومت ۵.۶۹ دلار را دوباره تست کند. انتظار می‌رود خرس‌ها با شدت از این سطح دفاع کنند زیرا اگر در تلاش‌های خود ناکام مانند، قیمت می‌تواند به سمت ۷.۰۹ دلار به شدت بالا برود.

برخلاف این فرض، اگر قیمت به شدت از ۵.۶۹ دلار پایین بیاید، نشان می‌دهد که خرس‌ها در سطوح بالاتر فعال هستند. این می‌تواند قیمت را برای مدتی بین ۵.۶۹ دلار و ۴.۷۲ دلار در محدوده‌ای نگه دارد.

منبع: Cointelegraph

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.