واچ‌لیست هفته؛ این 5 ارز دیجیتال را این هفته زیر نظر بگیرید

واچ لیست

بر خلاف چند هفته گذشته، بازار ارز دیجیتال روند سبز و مثبتی در این هفته سپری کرد. بیت‌کوین نسبت به آلت‌کوین‌ها، قوی‌تر بود و سلطه خود را نیز در بازار افزایش داده است. با این حال بعضی از آلت‌کوین‌ها نیز توانسته‌اند مقاومت‌های خود را از میان بردارند. این هفته نیز ۵ تا از مهم‌ترین ارزهای بازار را در توکن‌باز مورد بررسی و تحلیل تکنیکال با روش پرایس اکشن قرار داده‌ایم.



۱- تحلیل قیمت بیت‌کوین (BTC)

با توجه به نوسانات اخیر قیمت بیت‌کوین، می‌توان دیدگاه‌های تازه‌ای را در مورد روند آتی بازار مطرح کرد. هرچند این بینش‌ها تفسیری دیگر از تحلیل‌های پیشین هستند. بیت‌کوین در پایان هفته گذشته با مومنتوم قابل توجهی به سمت مقاومت روانی 30 هزار دلار حرکت کرد و توانست برای دومین‌بار در هفته گذشته آن را تست کند، اما نتوانست قیمت را در بالای این مقاومت تثبیت نماید. بنابراین همچنان می‌توان انتظار داشت قیمت BTC در یک محدوده نوسانی بین سقف 30500 تا 31000 دلار و کف 25 تا 26 هزار دلار تغییر کند.



اما اگر خریداران بتوانند سقف کانال صعودی فعلی را شکسته و قیمت را بالاتر از 31500 دلار تثبیت کنند، می‌توان انتظار شکل‌گیری یک روند صعودی جدید داشت. در غیر این صورت، پس از تست آخرین سقف در نزدیکی 32 هزار دلار، احتمال ریزش قیمت تا میانه محدوده نوسانی یعنی 28 هزار دلار وجود دارد که پس از آن باید دید این ناحیه به عنوان حمایت عمل می‌کند یا خیر.

نمودار روزانه قیمت BTC/USD
نمودار روزانه قیمت BTC/USD

۲- تحلیل قیمت اتریوم (ETH)

اتریوم که سنتیمنت بسیار منفی برای آن وجود داشت، یکی از شایعات حول آن یعنی فروش گسترده اترتوسط ویتالیک بوترین تکذیب شد. پس از صعود قیمت بیت کوین، اتریوم نیز توانست به سمت میانه تریدینگ رنجی که در آن نوسان کرده است حرکت کند و تا محدوده ۱۶۳۰ دلار افزایش یابد اما این نقطه به منطقه‌ای تبدیل شده است که اخیراً هر بار به سمت آن حرکت کرده است با فشار فروش مواجه شده است. در صورتی که خریدارها بتوانند قیمت ETH را از این مقاومت عبور دهند می‌توانند امیدوار باشند که قیمت تا محدوده ۱۷۴۰ دلار افزایش یابد در غیر این صورت نوسان خنثی در بین کف ۱۵۴۱ دلار تا مقاومت ۱۶۳۰ دلار ادامه می‌یابد.

نمودار روزانه قیمت ETH/USD
نمودار روزانه قیمت ETH/USD

۳- تحلیل قیمت ریپل (XRP)

قیمت ریپل نیز پس از رسیدن به کف 0.477 دلار، با ورود خریداران تا 0.53 دلار افزایش یافت. این محدوده بسیار برای ادامه روند این ارز دیجیتال اهمیت دارد. تثبیت قیمت XRP بالای مقاومت 0.53 دلار می‌تواند منجر به ادامه روند صعودی تا مقاومت روانی 0.60 و سپس 0.67 دلار شود. اما شروع فشار فروش توسط خرس‌ها از این ناحیه، احتمال بازگشت به کف 0.46 دلار را افزایش می‌دهد.

نمودار روزانه قیمت XRP/USD
نمودار روزانه قیمت XRP/USD

۴- تحلیل قیمت سولانا  (SOL)

سولانا طی هفته گذشته یکی از بهترین عملکردها را در بازار رمزارزها داشته است. این ارز دیجیتال موفق شد مقاومت 25 دلاری را به راحتی شکسته و به نزدیکی مقاومت بعدی در 28 دلار برسد، اما هنوز نتوانسته از این سطح عبور کند. شکست مقاومت 28 دلاری می‌تواند راه را برای ادامه روند صعودی تا مقاومت روانی 30 دلار هموار کند. در غیر این صورت، انتظار می‌رود قیمت SOL ابتدا به سمت ناحیه تقاضای 25 دلاری عقب‌نشینی کرده و سپس جهت‌گیری بعدی بازار توسط بازیگران اصلی تعیین شود

نمودار روزانه قیمت SOL/USD
نمودار روزانه قیمت SOL/USD

۵- تحلیل قیمت ترون (TRX)

ترون همچنان در کانال صعودی خود مشغول نوسان است. پس از رسیدن به 0.09 دلار، قیمت با ریزشی به 0.085 دلار بازگشت، ولی با پر شدن سفارشات خرید مجدداً روند صعودی آغاز شده است. انتظار می‌رود این روند تا مقاومت 0.095 دلار ادامه یابد که هم از لحاظ روانی و هم به عنوان سقف کانال صعودی حائز اهمیت است. شکست این مقاومت می‌تواند منجر به ادامه رالی تا 0.10 دلار شود. اما بازگشت فشار فروش، احتمال بازگشت قیمت TRX به ناحیه پشتیبانی 0.085 دلار را افزایش می‌دهد. بنابراین کلیدی‌ترین سطح برای جهت‌گیری بعدی قیمت، مقاومت 0.095 دلار است.

نمودار روزانه قیمت TRX/USD
نمودار روزانه قیمت TRX/USD

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.