واچ‌لیست هفته؛ تحلیل بیت کوین و 4 ارز دیجیتال جامانده از بازار

واچ لیست

هفته‌ای که گذشت هفته‌ی پربرکت برای کسانی بود که توانسته بودند در روز‌های قرمز بازار سبد‌ خرید خود را پر کنند. اما تحلیل‌گران زیادی در بازار هستند که معتقدند روند صعودی ادامه خواهد داشت. پس هنوز می‌توان فرصت‌هایی برای خرید و سرمایه‌گذاری در بازار پیدا کرد. ولی توجه داشته باشید که اصلاح بازار می‌تواند در پیش باشد و باید مدیریت سرمایه را همیشه در نظر گرفت. با این‌حال این هفته ارزهایی‌ را که انتظار می‌رود بتوانند در آینده نزدیک رشد داشته باشند را بررسی و با تحلیل تکنیکال نقاط کلیدی آن ها را معرفی کردیم.



1. تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

بیت کوین طی هفته گذشته به آسانی از مقاومت 31500 دلار عبور کرد. شایعات مثبت در مورد ETF بیت کوین قیمت را در محدوده 34500 دلار نگه داشته است. اگر خریداران فشار خرید را افزایش دهند، قیمت BTC می‌تواند به سمت 38 هزار دلار و سپس 40 هزار دلار صعود کند. با این حال، در سناریوی دیگری، قیمت بیت کوین ممکن است ابتدا تا محدوده 33 هزار دلار کاهش یابد و سپس صعود مجدد خود را آغاز کند.



هرگونه تکذیب یا اخبار منفی در مورد ETF بیت کوین می تواند منجر به افت قیمت تا محدوده 30500 تا 31500 دلار شود. در این صورت احتمال دارد قیمت بیت کوین برای مدتی بین کف 30500 و سقف 34500 دلار نوسان کند.

نمودار روزانه قیمت BTC/USD
نمودار روزانه قیمت BTC/USD

2. تحلیل تکنیکال ریپل (XRP)

ریپل که از رشد اخیر قیمت در بازار ارزهای دیجیتال عقب مانده است، در حال حاضر در محدوده عرضه و تقاضای 0.54 دلار معامله می‌شود. اگر این محدوده توسط خریداران حمایت شود، قیمت ریپل می‌تواند ابتدا به 0.60 دلار و سپس 0.65 دلار افزایش یابد. با این حال، در صورت اصلاح بازار، قیمت ریپل نیز می‌تواند به محدوده 0.47 دلار بازگردد. اخبار منتشر شده در مورد دادگاه ریپل در برابر SEC بسیار بر روند آتی قیمت XRP تاثیرگذار خواهد بود.

نمودار روزانه قیمت XRP/USD
نمودار روزانه قیمت XRP/USD

3. تحلیل تکنیکال دوج کوین (DOGE)

دوج کوین طی هفته گذشته توانست نواحی بالادست از دست رفته خود را پس بگیرد و در حال حاضر در محدوده عرضه و تقاضای 0.07 دلار معامله می‌شود. اگر خریداران بر خرید خود ادامه دهند، قیمت ابتدا تا 0.075 دلار و سپس تا 0.082 دلار افزایش خواهد یافت. اما اگر خرس‌ها کنترل بازار را به دست بگیرند، قیمت دوج کوین می‌تواند به کف قبلی 0.06 دلار برگردد. با این حال، به نظر می‌رسد اظهارات اخیر ایلان ماسک در مورد پلتفرم اکس بتواند روند صعودی DOGE را حفظ کند.

نمودار روزانه قیمت DOGE/USD
نمودار روزانه قیمت DOGE/USD

4. تحلیل تکنیکال شیبا اینو (SHIB)

شیبا اینو که در ابتدای تابستان سال جاری با اخبار مثبت پیرامون بلاک‌چین شیباریوم توانسته بود قیمت خود را افزایش دهد، نتوانسته است در روند صعودی اخیر بازار با جهش‌های انفجاری انتظارات را برآورده کند. در حال حاضر شیبا اینو با مقاومت 0.000008 دلار درگیر است. این در حالی است که معمولاً میم‌کوین‌ها پس از صعود قیمت‌ها با تأخیر شروع به رشد می‌کنند. با توجه به اینکه رقیب جدید شیبا اینو یعنی پپه کوین رشد چشمگیری داشته است، می‌توان انتظار داشت سرمایه‌گذاران بزرگ این ارز دیجیتال با سود برداشته از سایر ارزها، سرمایه‌گذاری خود را در شیبا اینو نیز افزایش دهند که منجر به رشد قیمت آن خواهد شد. در غیر این صورت، قیمت SHIB می‌تواند در محدوده 0.00000708 تا 0.00000805 دلار نوسان کند.

نمودار روزانه قیمت SHIB/USD
نمودار روزانه قیمت SHIB/USD

5. تحلیل تکنیکال لایت کوین (LTC)

لایت کوین که معمولاً همراه با افزایش قیمت بیت کوین شاهد رشد چشمگیر بوده است، در افزایش اخیر قیمت‌ها عملکرد چندان مطلوبی نداشته است. اگر لایت کوین بتواند سطح 70 دلار را بازپس بگیرد، احتمال دارد قیمت آن تا محدوده 90 دلار افزایش یابد. اما اگر قیمت آن در محدوده فعلی گیر کند، ممکن است تا سطح 60 دلار کاهش یابد و پس از آن سطوح پایین‌تر 50 و 40 دلار را نیز آزمایش کند. باید دید آیا این ارز دیجیتال قدیمی می‌تواند دوباره توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند یا خیر.

نمودار روزانه قیمت LTC/USD
نمودار روزانه قیمت LTC/USD

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.