در هفته گذشته بر بازار ارز دیجیتال چه گذشت؟

هفتگی کریپتو

هفته‌ی گذشته، با وجود آرامش نسبی بازار ارزهای دیجیتال، همچنان احساس ترس و نگرانی در میان سرمایه‌گذاران حس می‌شد. این فضای منفی باعث شد عملکرد اکثر آلتکوین‌ها در هفته‌ی گذشته چندان رضایت‌بخش نباشد. شاید بتوان گفت یک دوره‌ی طولانی‌تر رکود و آرامش، بازار را برای شروع موج صعودی جدید آماده می‌کند. اما تا زمانی که ترس و نگرانی بر فضای بازار سایه افکنده، نمی‌توان انتظار رشد چشمگیر و پایداری داشت.



نمای کلی بازار ارز دیجیتال در هفته گذشته

بر اساس داده‌های وبسایت CryptoBubbles تغییرات 100 ارز برتر بازار ارز دیجیتال را در هفته گذشته به شرح زیر نشان داده شده است. که در میان آنها Kaspa با 15٪ رشد بهترین عملکرد و GALA با 15-٪ ریزش بدترین عملکرد را داشته ‌است.

نمای کلی بازار ارز دیجیتال در هفته گذشته
نمای کلی بازار ارز دیجیتال در هفته گذشته

پرنوسان‌ترین رمزارزهای هفته

بر اساس داده‌های وبسایت Coingecko که یکی از معتبرترین سایت‌های تحلیل داده‌های ارزهای دیجیتال است، درمیان 1000 ارز برتر بازار، در هفته گذشته Pink BNB با 297٪  رشد بهترین عملکرد و MEVFree با 45-٪ ریزش بدترین عملکرد را داشته‌ است.

پرنوسان‌ترین رمزارزهای هفته
پرنوسان‌ترین رمزارزهای هفته

کل ارزش قفل شده بر اساس شبکه بلاکچین

در تصویر زیر که بر اساس داده‌های DifiLlama منتشر شده، ارزش قفل شده (TVL) بر روی شبکه‌های مختلف بلاکچین ارزیابی شده است. بر اساس این آمار، شبکه Tron توانسته با رشد قابل توجه 6 درصدی، بهترین عملکرد را در میان شبکه‌های مورد بررسی داشته باشد.

کل ارزش قفل شده بر اساس شبکه بلاکچین
کل ارزش قفل شده بر اساس شبکه بلاکچین

کل ارزش قفل شده بر اساس پروتکل

اما در پروتکل‌های دیفای ارزها دیجیتال، Lido با نزدیک با 14 میلیارد دلار ارزش قفل شده در صدر جدول دیفایلاما قرار دارد. که در تصویر زیر 10 پروتکل برتر دیفای را می‌توانید مشاهده کنید.

کل ارزش قفل شده بر اساس پروتکل
کل ارزش قفل شده بر اساس پروتکل

شاخص ترس و طمع بیت‌کوین

در هفته‌ای که گذشت، احساسات حاکم بر بازار بیت‌کوین با شاخص ترس و طمع 40 همچنان در چنبره‌ی ترس و نگرانی گرفتار بود. حالا باید منتظر ماند و دید که آیا بیت‌کوین می‌تواند در هفته‌ی آینده از این چرخه‌ی منفی احساسات رها شود و دوباره امید را به بازار بازگرداند یا خیر.

اخبار مهم بازار ارزدیجیتال

  • یکی از مهم‌ترین خبرهای اخیر در حوزه ارزهای دیجیتال، نفوذ به اکانت‌های ویتالیک بوترین و اکانت مرتبط با میم‌کوین پپه بود. هک این دو اکانت تاثیرگذار در جامعه بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد هیچ‌کس در برابر خطرات امنیتی مصون نیست و لزوم توجه بیشتر به مسائل امنیتی در فضای مجازی و شبکه‌های بلاک‌چین، بار دیگر آشکار شده است.
  • یکی دیگر از خبرهای تأثیرگذار هفته گذشته، به تعویق افتادن تصویب ETF بیت‌کوین توسط سازمان نظارت بر بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) بود. عدم تأیید این صندوق مبادله‌ای که قرار بود توسط شرکت بلک راک راه‌اندازی شود، امیدها نسبت به ورود نهادی گسترده‌تر به این بازار را کاهش داد. البته هنوز امیدواری‌هایی برای تصویب این ETF در آینده وجود دارد اما بی‌تردید این خبر، فضای کلی بازار را در هفته‌ی گذشته تحت تأثیر قرار داده بود.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.